PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie - ile czasu na odpowiedź? Pilne... › Re: Wypowiedzenie - ile czasu na odpowiedź? Pilne...
    From: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wypowiedzenie - ile czasu na odpowiedź? Pilne...
    Date: Tue, 5 Dec 2006 16:52:32 +0100

    > Ciąg dalszy sytuacji: po kilku dniach poprosiła jednak o podpisanie
    > wypowiedzenia, szef powiedział, że może podpisać ale zapowiedział,
    > że dopisze
    > tam klauzulę, że warunkuje swoją zgodę wykonaniem kokretnego
    > projektu przed
    >odejściem z pracy.

    Przede wszystkim, co to za umowa?
    Jezeli to umowa o pracę, to prawo jest jednoznacznie skodyfikowane w KP.
    np - wypowiedzenie (jednostronne) lub porozumienie stron (dwustronne), okres
    wypowiedzenia i sie zegnamy, np. nastepnego dnia lub za 30 dni.
    W przypadku umów cywilno-prawnych (C-P), czyli zawartych na mocy KC nic nie
    wynika z innego papieru, jak podpisana umowa. Na jej podstawie mozna by
    wnioskowac o czasie/sposobie jej rozwiazania.

    a co do uzaleznienia od wykonanej pracy - to tez wynika z umowy. Z umowy
    pracę nie można w zaden sposób włączyć do wypowiedzenia jakiegokolwiek
    uzaleznienia od świadczonej pracy.
    W umowach C-P można np. uzależnić wypłatę od wykonania danego dzieła (w
    przypadku umowy o dzieło) itp itd.
    Mozna by wiele na ten temat pisać.

    A najprościej - rozmawiac z pracodawcą, że oczywiscie ma on pełne prawo do
    próby osiagniecia celu jakim jest wykonany dany projekt, ale jednoczesnie
    przedstawić mu kilka dodatkowych kłopotów, które moga się pojawić.
    po pierwsze - czas. jest określone, powiedzmy, 15 dni roboczych. I to jest
    czas który dana osoba moze poświęcić danemu projektowi. Czy będą to jedyne
    zajęcia do wykonania? jezeli tak, to przeliczyc realnie czas wykonania
    poszczególnych czynności projektu i przekazać co mozna i w jakim czasie
    zrobić.
    Oczywiscie jest możliwe, że np. z jakiś powodów te prace nie zostana
    wykonane/skończone itp. Jaki wariant na taką ooliczność? zstawic jakąś
    dokumentację/przeszkolic kogoś?
    Przy okazji, przy takim omwianiu szczegółow tez leci czas :)

    w kazdym bądź razie zalecam jak najbardziej profesjonalne podejscie do
    pracy, niezaleznie jakim bucem jest pracodawca, jaka prace się wykonuje itp.
    A tu systuacja jest prosta - mamy tyle dni, do wykonania to i tamto, wyrobie
    się albo i nie.....
    i zeby mi za kilka dni nie było pytań "bo on nie chce mi zapłacić". Teraz
    jest jak najlepszy czas do ustalenia konkretnych warunków rozwiązujących (w
    tym jasnego postawienia sprawy co, kiedy i za co). Póxniej kontakt z
    pracodawca bedzie na pewno utrudniony....

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*