PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie, a "nadbrany" urlop

  • 1. Data: 2005-08-06 21:51:33
    Temat: Wypowiedzenie, a "nadbrany" urlop
    Od: Vi <v...@W...pl>

    Witam,
    chcialbym zapytac o taka sytuacje.
    Zakladam, ze w ciagu roku przysluguje mi 20 dni urlopu.
    W tym roku wykorzystalem 18 dni.
    Co w momencie kiedy przechodze do innej pracy? Musze to jakos odrobic
    dla mojego obecnego pracodawcy, tzn. tak zeby sie zgadzalo z naplywanymi
    co miesiac urlopami (w tym momencie mialbym do wykorzystania: 8*20/12 =
    13 dni)?
    Czy to jest jakos inaczej uregulowane?

    Dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam wszystkich

  • 2. Data: 2005-08-06 22:06:58
    Temat: Re: Wypowiedzenie, a "nadbrany" urlop
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Vi <v...@W...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > dla mojego obecnego pracodawcy, tzn. tak zeby sie zgadzalo z
    > naplywanymi co miesiac urlopami (w tym momencie mialbym do

    Niczego nie musisz odrabiać. Po prostu wykorzystałeś tyle. Na
    świadectwie pracy bedzięsz miał wpisane że wykorzystałeś 18 dni urlopu.
    A nowy pracodawca udzieli ci maksymalnie 2 dni urlopu (tak aby suma w
    ciągu roku nie była większa niż 20).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-08-07 11:48:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 06 Aug 2005 23:51:33 +0200, Vi
    <v...@W...pl> zakodował:

> [...]
    >dla mojego obecnego pracodawcy, tzn. tak zeby sie zgadzalo z naplywanymi
    >co miesiac urlopami (w tym momencie mialbym do wykorzystania: 8*20/12 =

    Nie musisz nic odrabiać (oczywiście, jeżeli nie jest to pierwszy rok
    pracy - bo jeżeli pierwszy, to dostałeś urlop nienależny).
    Tylko u następnego dostaniesz odpowiednio mniej (żeby w roku nie
    wyszło ponad 100% urlopu). Tylko, że jak nie pokażesz świadectwa, to
    nowy nie będzie wiedział, że już dostałeś urlop awansem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-08-07 14:28:50
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    > wyszło ponad 100% urlopu). Tylko, że jak nie pokażesz świadectwa, to
    > nowy nie będzie wiedział, że już dostałeś urlop awansem.

    A czy dotychczasowy pracodawca nie moze pomniejszyc ostatniej wyplaty o
    kwote wybranego nienaleznego urlopu? Podobnie, jak wyplaca ekwiwalent za
    urlop niewykorzystany?

  • 5. Data: 2005-08-07 17:27:34
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wystukał[a]:
    > A czy dotychczasowy pracodawca nie moze pomniejszyc ostatniej
    > wyplaty o kwote wybranego nienaleznego urlopu? Podobnie, jak
    > wyplaca ekwiwalent za urlop niewykorzystany?

    Nie ma takiej możliwości.

  • 6. Data: 2005-08-07 18:53:41
    Od: Mo <l...@w...pl>

    Ktoś (Kaizen, a któżby! ;-) ) wyklepał:
    > Pięknego dnia Sat, 06 Aug 2005 23:51:33 +0200, Vi
    > <v...@W...pl> zakodował:

    > Nie musisz nic odrabiać (oczywiście, jeżeli nie jest to pierwszy rok
    > pracy - bo jeżeli pierwszy, to dostałeś urlop nienależny).
    No jak nienależny? Teraz przysługuje juz od 1. miesiąca, proporcjonalnie
    (aczkolwiek mogą być jakieś uwarunkowania, których sobie nie przypominam).

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 7. Data: 2005-08-07 20:50:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 07 Aug 2005 16:28:50 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >A czy dotychczasowy pracodawca nie moze pomniejszyc ostatniej wyplaty o
    >kwote wybranego nienaleznego urlopu? Podobnie, jak wyplaca ekwiwalent za
    >urlop niewykorzystany?

    Nie ma takiego prawa.

  • 8. Data: 2005-08-07 20:52:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 07 Aug 2005 20:53:41 +0200, Mo
    <l...@w...pl> zakodował:

    >No jak nienależny? Teraz przysługuje juz od 1. miesiąca, proporcjonalnie
    >(aczkolwiek mogą być jakieś uwarunkowania, których sobie nie przypominam).

    Dokłdanie - czyli dopiero po przepracowaniu każdego miesiąca
    przysługuje Ci 1/12 urlopu i nie możesz dostać "awansem". Czyli do
    końca sierpnia należy się 7/12 x 20 co oznacza 17 dni - wię 18 nie
    należy się.