PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wynagrodzenie za urlop

  • 1. Data: 2003-10-12 21:12:38
    Temat: Wynagrodzenie za urlop
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    Witam!

    Z gory przepraszam za powielanie watku, ktory bardzo czesto sie przewija,
    ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.

    A mianowicie podstawowe moje pytanie: czy wynagrodzenie za urlop jest
    dodatkowa placa otrzymywana podczas urlopu? Czy bedec na urlopie otrzymujemy
    "normalne" wynagrodzenie + wynagrodzenie za urlop. W moim zakladzie pracy
    pensja skalda sie z podstawy + premii uznaniowej. Bedac na urlopie kazdy
    pracownik otrzymuje: podstawe + premie + najprawdopodobniej wynagrodzenie
    (ewiwalent) za urlop, lecz niestety z kolejnym miesiacem pensja obnizana
    jest o ekwiwalent, ktory otrzymalo sie poprzedniego miesiaca. Czy ktos moze
    odpowiedziec, czy pracodawca moze wykonywac takie manewry? No i jeszcze raz
    powtarzam pytanie czy ekwiwalent urlopowy jest jakims dodatkiem do stalych
    skladnikow pensji czy nie? No i wogole po co takie zamieszanie placowe,
    ktore bulwersuje pracownikow.

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 2. Data: 2003-10-13 06:32:33
    Temat: Re: Wynagrodzenie za urlop
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "grzesiek" <p...@N...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skladnikow pensji czy nie? No i wogole po co takie zamieszanie placowe,

    IMHO ekwiwalent za urlop dostajesz - jeśli tego urlopu nie wykorzystasz -
    np. w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-10-13 10:34:35
    Od: "Lesio5" <I...@w...peel>

> [...]
    otrzymujemy
    > "normalne" wynagrodzenie + wynagrodzenie za urlop.

    Tak. W Holandii...
    W Polsce - nie.

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG

  • 4. Data: 2003-10-13 20:06:51
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...peel> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "grzesiek" <p...@N...interia.pl> napisał w wiadomości

    > otrzymujemy
    >
    > Tak. W Holandii...
    > W Polsce - nie.
    >
    > --
    > Leszek Grelak vel Lesio5
    > Liczba osób ograniczonych jest nieograniczona - RMG
    >
    > Po co te złośliwości - nie każdy musi być prawnikiem specjalizyjącym się w
    prawie pracu, szczególnie jeżeli firma robi takie przedziwności w naliczniu
    urlopu.
    Grześku
    Nie ma mowy o żadnym ekwiwalencie czy dodatkowym wynagrodzeniu.
    Jak oblicza się urlop pisałam parę dni wcześniej.
    Urlop musi być wykorzystany w naturze dopuki pozostajesz w zatrudnieniu. Nie
    można się go zrzec, ani wziąć za niego ekwiwalentu. Nie może Ci też nikt
    potrącać czegokolwiek z następnej pensji.
    Premii jako takiej nie bierzesz w czasie urlopu, ale liczy się ona do
    obliczania dniówki urlopowej z poprzednich 3-ch miesięcy.
    Pozdrawiam - bezstresowego wypoczynku
    Majgocha.

  • 5. Data: 2003-10-13 20:06:54
    Od: "Zosia Kozłowska" <z...@g...SKASUJ.TO.pl>

    grzesiek <p...@N...interia.pl> napisał(a):

> [...]

    > skladnikow pensji czy nie? No i wogole po co takie zamieszanie placowe,

    Starsznie skomplikowany ten system wynagradzania.

    Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie,.... obliczane na
    podstawie przeciętnego wynagrodzenia (w Twoim wypadku podstawa + premia) z
    okresu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu. Dzieli się to
    na określoną (nie pamiętam dokładnie sposobu)i mnoży przez ilość dni urlopu
    wykorzystanego. Do tego dodaje się wynagrodzenie za dni przepracowane.
    I niestety nic więcej.
    W przypadku osób, których wynagrodzenie nie jest jednakowe co miesiąc -
    najlepiej pójść na urlop po miesiącach "tłustych" płacowo.

  • 6. Data: 2003-10-13 20:06:59
    Od: "Zosia Kozłowska" <z...@g...SKASUJ.TO.pl>

> [...]

    > skladnikow pensji czy nie? No i wogole po co takie zamieszanie placowe,

    Strasznie skomplikowany ten system wynagradzania.

  • 7. Data: 2003-10-13 21:33:58
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Zosia Kozłowska" <z...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w
    wiadomości

    > Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie

    No wlasnie, ale czy jest to dodatkowe wynagrodznie? Bo ja dalej nie
    rozumiem, czy jest to jakas superata do pensji

> [...]
    urlopu
    > wykorzystanego. Do tego dodaje się wynagrodzenie za dni przepracowane.

    Ok, obliczanie placy urlopowej jest jak najbardziej zrozmumiale!!

    > W przypadku osób, których wynagrodzenie nie jest jednakowe co miesiąc -
    > najlepiej pójść na urlop po miesiącach "tłustych" płacowo.

    Ale co z tego, ze pojde na urlop po miesiacach tlustych, skoro, jak jest w
    mojej firmie, cala kwota, ktora zostala przyznana w miesiacu urlopowym jest
    odbierana w miesiacu nastepnym (tak jak bym "na zero" tzn suma sumarum
    wychodzi tak, jakbym nic nie dostal). Chodzi mi o to czy pracodawca ma prawo
    wykonywac takie manewry (jakies podstawy prawne)

    Pozdr
    Grzesiek