PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie za urlop › Re: Wynagrodzenie za urlop
    From: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wynagrodzenie za urlop
    Date: Mon, 13 Oct 2003 21:33:58 GMT

    Użytkownik "Zosia Kozłowska" <z...@g...SKASUJ.TO.pl> napisał w
    wiadomości

    > Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie

    No wlasnie, ale czy jest to dodatkowe wynagrodznie? Bo ja dalej nie
    rozumiem, czy jest to jakas superata do pensji

    >,.... obliczane na
    > podstawie przeciętnego wynagrodzenia (w Twoim wypadku podstawa + premia) z
    > okresu 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu. Dzieli się
    > na określoną (nie pamiętam dokładnie sposobu)i mnoży przez ilość dni
    urlopu
    > wykorzystanego. Do tego dodaje się wynagrodzenie za dni przepracowane.
    > I niestety nic więcej.

    Ok, obliczanie placy urlopowej jest jak najbardziej zrozmumiale!!

    > W przypadku osób, których wynagrodzenie nie jest jednakowe co miesiąc -
    > najlepiej pójść na urlop po miesiącach "tłustych" płacowo.

    Ale co z tego, ze pojde na urlop po miesiacach tlustych, skoro, jak jest w
    mojej firmie, cala kwota, ktora zostala przyznana w miesiacu urlopowym jest
    odbierana w miesiacu nastepnym (tak jak bym "na zero" tzn suma sumarum
    wychodzi tak, jakbym nic nie dostal). Chodzi mi o to czy pracodawca ma prawo
    wykonywac takie manewry (jakies podstawy prawne)

    Pozdr
    Grzesiek