PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymagania pracodawcow - informatycy › Re: Wymagania pracodawcow - informatycy
  • Data: 2002-11-23 16:39:08
    Temat: Re: Wymagania pracodawcow - informatycy
    Od: "Bartek Raciborski" <n...@o...raciborski.net> szukaj wiadomości tego autora

    w...@e...org.pl (w...@e...org.pl) napisał(a):
    > Co więcej, z takich ogłoszeń często wynika, że
    > webmaster zajmujący się client-side musi znać Javę. A ktoś ZNAJĄCY
    > Javę to osobne stanowisko (Java Developer, Internet Applications
    > Developer, czy co tam jeszcze ładnie brzmiącego wymyślą). Chyba, że
    > rzutem na taśmę szukają kolejnego omnibusa, który nie dość, że
    > zaprojektuje estetyczną oprawę graficzną zgodną z wizerunkiem
    > klienta, to jeszcze servlecikami się zajmie.

    Wiesz, dość częstym jest (zwłaszcza w niewielkich firmach), że jeden
    programista zajmuje się zarówno server-side jak i client-side (tzn.
    oprogramowaniem client-side, niekoniecznie kodem html/css). Zawsze to
    lepiej, jeśli te skrypty na stronie zrobi osoba znająca się na
    programowaniu, a nie klepacz htmla...

    Klepacze htmla zwykle nie mają pojęcia jak zrobić bardziej zaawansowane
    rzeczy w JavaScript (ba, większość z nich nawet nie będzie potrafiła
    użyć Alladyna czy innych DynDuo, które załatwiają za nich 50% roboty). Z
    drugiej strony nie znam firmy, w której byłoby do zrobienia aż tyle
    JavaScriptu, że jeden człowiek robiłby to i tylko to. Zwykle jednak
    pisanie JS łączy się albo z programowaniem innej platformy (server-side,
    ActionScript, aplety) albo z webmasterstwem (html, css). Jeśli chodzi o
    mnie, to wolę ten pierwszy wariant - klepacz htmlowiec nie musi mieć
    pojęcia o programowaniu.

    --
    Bartek Raciborski / Terk
    www.raciborski.net, icq:203822, gg:700126