PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjazd do Anglii do pracy - opinie

  • 11. Data: 2007-06-05 13:17:15
    Temat: Re: Wyjazd do Anglii do pracy - opinie
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 13:53, "Sebek" <y...@o...pl> wrote:
    > Nie chodzi tu bezpośrednio o kwestie mieszkania, lecz poziomu na jakim się
    > żyje.
    > Wkurza mnie zapieprzanie całymi dniami i że nic z tego tak naprawde sie nie
    > ma

    Nie dziwie sie - 3k to nie jest kosmos. Wiec:
    - zastanow sie realnie jakie masz szanse na realna podwyzke w obecnej
    firmie.
    - jesli takowych brak, zastanow sie, czy w Twoim miescie sa firmy,
    ktore zaplaca realne interesujace Cie pieniadze.
    - jesli nie ma, musisz rozwazac przeprowadzke "za praca".

    Imho bez sensu rozwazanie jest natychmiastowej zmiany z "mieszkania
    przy rodzinie" na obcy kraj. Nie wiesz, na czym polega mieszkanie na
    swoim, a chcesz to robic w zupelnie obcym swiecie, w dodatku jako
    jedyna osoba zarabiajaca.

    Zdecydowanie lepszym rozwiazaniem jest przeciecie pepowiny i
    przeprowadzka do nieodleglego duzego miasta z dobrym rynkiem it (wwa,
    poznan, wroclaw, krakow...) - najlepiej na poczatek sam, rodzine
    mozesz sciagnac miesiac-dwa pozniej. Pomieszkaj troche "na swoim" i
    nabierz doswiadczenia. Co mniej wiecej rok zmieniaj prace na inna - za
    kazdym razem z podwyzka nie nizsza niz 20-30%. Za nowa praca zacznij
    sie rozgladac od razu po zmianie - na spokojnie chodz na rozmowy
    kwalifikacyjne, podajac jako kwote zgodnie z w/w. kalkulacja. Za pare
    lat zdziwisz sie, ze zarabiasz konkretne pieniadze, pozwalajace
    sensownie zyc.

    Z drugiej strony - jesli Cie to nie zadowoli, to wtedy szukaj pracy
    zagranica. Wystarczy, ze zarejestrujesz swoje cv na np monsterze i
    bedziesz miec przynajmniej jednego telefon/emaila co dzien. Np
    ostatnio jakis operator komorkowy szukal programistow C++ do pracy
    bodajze w Limerick (Irlandia).

    Jesli zas wylozysz sie, na ktoryms z w/w etapow - to upadek bedzie
    mniej bolesny niz przy "duzym susie" np. do Anglii.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2007-06-05 13:50:22
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > nabierz doswiadczenia. Co mniej wiecej rok zmieniaj prace na inna - za
    > kazdym razem z podwyzka nie nizsza niz 20-30%. Za nowa praca zacznij
    świetna rada, co rok zmieniaj pracę, hehe. Ja pracuje w jednej firmie 3 lata
    i mam dUUUUUUżo więcej niż 20-30% podwyżki rocznie. Pozatym niektóre
    projekty ciągną się latami, powstają nowe wersje etc i poważne firmy nie
    szukają nigdy ludzi na rok, więc jak będzie miał w cv 3 takie roczne zmiany
    to sory ale niszczarka...

  • 13. Data: 2007-06-05 13:52:40
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 15:50, Herakles <h...@b...pl> wrote:

> [...]
    > szukają nigdy ludzi na rok, więc jak będzie miał w cv 3 takie roczne zmiany

    nie zauwazylem. W cv mam sporo firm, a headhunterzy dzwonia i pisza
    prawie codzienne. Wycofalem nawet niedawno cv z wszystkich portali,
    zeby miec chwilowy spokoj, bo wlasnie zmienilem kolejna prace. A od
    czerwca zeszlego roku moje wynagrodzenie wzroslo o 50%.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 14. Data: 2007-06-05 16:34:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Jun 2007 06:52:40 -0700, glosnetu <g...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zeby miec chwilowy spokoj, bo wlasnie zmienilem kolejna prace. A od
    >czerwca zeszlego roku moje wynagrodzenie wzroslo o 50%.

    Wszystko zależy od stanowiska. Wiadomo, że jak ktoś szuka głównego księgowego
    czy głównego technologa to niechętnie będzie patrzył na "skoczków".

  • 15. Data: 2007-06-05 17:48:45
    Od: AB <p...@o...pl>

    Sebek pisze:
> [...]
    > Jestem programistą w małej firmie (10osób).
    > Moje zarobki kształtują się w granicach 3tys. netto miesięcznie
    > Mam na utrzymaniu żonę, która zajmuje się naszą roczną córeczką.
    > Ciągle mieszkam z teściami i zbieram na mieszkanie (2pokoje=100 tyś)
    >
    > W C,C++,SQL programuje od 5 lat, oraz posiadam inne (myśle dość bogate)
    > doświadczenie IT
    > Ukończyłem informatykę na PWr 3 lata temu
    > Po angielsku mówię dobrze.
    >
    > Żona i dziecko jadą oczywiście ze mną.
    >
    > Jaka byłaby wasza decyzja odnośnie wyjazdu do Anglii do pracy w mojej

    Mam bardzo podobna sytuacje jak Ty i tez sie zastanawiam nad wyjazdem
    Jestem programistą w małej firmie (20osób).
    Moje zarobki kształtują się w granicach 2.5tys. netto miesięcznie
    Mam na utrzymaniu żonę, która zajmuje się naszym pol rocznym synem.
    Mieszkanie juz mam - 60m2

    W J2ee (JavaEE) programuje od 4 lat, oraz posiadam inne (myśle dość
    bogate)
    doświadczenie IT
    Ukończyłem informatykę na PWr 4 lata temu
    Po angielsku mówię dobrze.
    Kolega z pracy (6lat w Java) pojechal do Irlandii kilka miesiacy temu.
    Dostal 30tys/rok brutto, Tez sie zastanawiam na wyjazdem

  • 16. Data: 2007-06-05 18:14:22
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 5 Cze, 18:34, Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Wszystko zależy od stanowiska. Wiadomo, że jak ktoś szuka głównego księgowego
    > czy głównego technologa to niechętnie będzie patrzył na "skoczków".

    oczywiscie. Ale Glowny jest w firmie tylko jeden, wiec rzadko
    pojawiaja sie takie oferty. Poza tym zwykle pochodza i tak z
    wewnetrznej rekrutacji. Moj charakter pracy okreslilbym raczej jako
    kontraktowy specjalista.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 17. Data: 2007-06-06 07:09:27
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    glosnetu wrote:

> [...]
    > pojawiaja sie takie oferty. Poza tym zwykle pochodza i tak z
    > wewnetrznej rekrutacji. Moj charakter pracy okreslilbym raczej jako

    Dokładnie, z wewnętrznej rekrutacji, ba na stanowisku Głównego nie zatrudnia
    się kogoś kto co chwila zmienia pracę, w ogóle omija się takich ludzi
    przeważnie szerokim łukiem.

  • 18. Data: 2007-06-06 10:11:16
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 09:09, Herakles <h...@b...pl> wrote:

    > Dokładnie, z wewnętrznej rekrutacji, ba na stanowisku Głównego nie zatrudnia
    > się kogoś kto co chwila zmienia pracę, w ogóle omija się takich ludzi
    > przeważnie szerokim łukiem.

    oczywiscie, ja najlepszym przykladem (= "jesli fakty nie zgadzaja sie
    z teoria, to tym gorzej dla faktow").

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 19. Data: 2007-06-06 10:56:11
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    glosnetu wrote:

    > oczywiscie, ja najlepszym przykladem (= "jesli fakty nie zgadzaja sie
    > z teoria, to tym gorzej dla faktow").
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > glos
    Ale strzał headhantera to jeszcze nie wszystko, bo oni idą przede wszystkim
    w dobrą bazę, jak do Ciebie tak często dzwonią, to na pewno zauważyłeś, że
    czasem po kilku miesiącach dzwonią ponownie, czasem z kilkoma ofertami.
    A reguł bez wyjątku nie ma i tyle.

  • 20. Data: 2007-06-06 15:10:01
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 6 Cze, 12:56, Herakles <h...@b...pl> wrote:

> [...]
    > czasem po kilku miesiącach dzwonią ponownie, czasem z kilkoma ofertami.

    bez bicia przyznaje, ze nie wiem, o co Ci chodzi = co usilujesz
    dowiesc.

    Po udanej rekrutacji headhunterowi nie oplaca sie "wyjmowac" przez
    czas jakis znalezionego kandydata, bo zwykle headhunter daje gwarancje
    na takiego pracownika (na przepracowany przez niego min czas w
    firmie). W przypadku gdy kandydat odejdzie przedwczesnie - headhunter
    musi za darmo znalezc innego.

    Po nieudanej - oczywiscie, dzwoni ponownie szybciej.

    > A reguł bez wyjątku nie ma i tyle.

    a to jest insza inszosc.

    A w kazdym przypadku - najlepsza gwarancja dobrych zarobkow sa dobre
    rynkowe umiejetnosci i stale ich szlifowanie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos