PracaGrupypl.praca.dyskusje › zarobki w komunikacji miejskiej

  • 1. Data: 2007-06-04 09:02:37
    Temat: zarobki w komunikacji miejskiej
    Od: "cat eat mouse" <c...@m...com>

    Ile może zarobić kierowca autobusu MPK lub motorniczy tramwaju?
    bo coś nie chce mi się wierzyć w pensje podawane na tej stronie
    http://wpk.katowice.pl/wpk/praca.htm
    szczególnie, że to Śląsk...

  • 2. Data: 2007-06-04 10:48:13
    Temat: Re: zarobki w komunikacji miejskiej
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Ile może zarobić kierowca autobusu MPK lub motorniczy tramwaju?
    > bo coś nie chce mi się wierzyć w pensje podawane na tej stronie
    > http://wpk.katowice.pl/wpk/praca.htm
    > szczególnie, że to Śląsk...
    Bo trzeba czytać dokładnie:
    Po pierwsze primo coś takiego jak WPK Katowic nie istnieje już od dobrych
    klikunastu (jak nie ponad 20) lat
    Po drugie primo wysokości wynagrodzeń są podane dla roku 1980, czyli dawno
    temu i nie prawda . Vide: stopka strony i powołanie na źródło informacji i
    jej "rok pochodzenia"

    --
    Jackare
    Bytom

  • 3. Data: 2007-06-04 11:08:15
    Od: "mb" <m...@o...pl>

    Użytkownik "cat eat mouse" <c...@m...com> napisał w wiadomości
    > Ile może zarobić kierowca autobusu MPK lub motorniczy tramwaju?
    > bo coś nie chce mi się wierzyć w pensje podawane na tej stronie
    > http://wpk.katowice.pl/wpk/praca.htm
    > szczególnie, że to Śląsk...

    jesli umiesz podrozowac w czasie to tyle zarobisz:-)

  • 4. Data: 2007-06-04 11:58:01
    Od: "cat eat mouse" <c...@m...com>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Po drugie primo wysokości wynagrodzeń są podane dla roku 1980, czyli
    > dawno temu i nie prawda . Vide: stopka strony i powołanie na źródło

    Faktycznie... w takim razie po co takie coś zamieszczać w sieci i
    reanimować jakiegoś trupa??
    Niedługo zaczną powstawać strony PGRów??
    Swoją drogą jak się mają tamtejsze zarobki do współczesnych realiów, czy
    wystarczy odjąć jedno 0 by zobaczyć ile te pieniądze byłyby dziś warte?

  • 5. Data: 2007-06-04 12:25:24
    Od: "mb" <m...@o...pl>

    > Swoją drogą jak się mają tamtejsze zarobki do współczesnych realiów, czy
    > wystarczy odjąć jedno 0 by zobaczyć ile te pieniądze byłyby dziś warte?

    nijak sie maja - poprzednio stac cie bylo na wszystko ale nic nie mogles
    kupic, teraz nie stac cie na nic ale wszystko jest do kupienia

  • 6. Data: 2007-06-04 12:40:45
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Swoją drogą jak się mają tamtejsze zarobki do współczesnych realiów, czy
    > wystarczy odjąć jedno 0 by zobaczyć ile te pieniądze byłyby dziś warte?
    Nie jest tak prosto. Przede wszystkim dla tego że dziś dostępność towarów
    wszelkich jest ograniczana przez ich cenę lub inaczej przez zasobność
    kupujących a w tamtych czasach generlanie dostępność dóbr była ograniczona
    przez ich podaż lub raczej przez jej brak, czyli ludzie teoretycznie mieli
    pieniądze ale nie mogli sobie za nie niczego kupić, zwłaszcza z zakresu dóbr
    luksusowych, ale mniej więcej w tamtym okresie sytuacja rynkowa była taka że
    praktycznie każde dobro było luksusowe. Do tego dochodził jeszcze system
    reglamentacji, np reglamentowany dostęp do materiałów budowlanych na skutek
    którego człowiek budujący indywidualnie dom gdy miał szczęście, to
    otrzymywał za zgodą gminy przydział raz na kwartał na .....50 kg cementu
    czyli 1 (JEDEN) worek....
    Innym dobrym przykładem były samochody- dobro jak najbardziej reglamentowane
    przy użyciu tzw "talonów". Teoretycznie tanie, ale niedostępne. Skutek był
    taki że 5-6 a może nawet 10 letni samochód na giełdzie kosztował tyle co
    nowy w polmozbycie.
    Inne też były relacje cenowe niż dziś - usługi były tańsze, wiele rzeczy,
    czasem bardzo poważnych "załatwiało się" w ramach "fuchy" za "flaszkę" lub
    za "litra".
    Z ciekawostek z tamtego okresu: ziemia była bardzo tania, dom nierzadko
    kosztował mniej niz samochód na giełdzie, terminy wykonania naprawy
    samochodu w państwowych warsztatach samochodowych( sic! były takie) podawano
    w kwartałach i generalnie wtedy się raczej wszystko "załatwiało" niż
    kupowało.
    Śmiszne czasy były. Wiele rzeczy było dostępnych za darmo lub raczej opłaty
    były ukryte i/lub rozłożone np w podatkach których nikt nie wiedział ile i z
    jakiego tytułu płaci bo z wyjątkiem "prywaciarzy" nikt się z podatków nie
    rozliczał tak jak dziś (PIT to zresztą młoda tradycja bo trwa nie wiem może
    z 15 lat).
    Przykładowo z tych darmowych rzeczy to np u mie w szkole podtsawowej
    niektóre dzieci dostawały darmowe książki. Ja np musiałem kupować w szkole,
    i musiałem obowiązkowo po zakończeniu roku szk. oddać do szkoły książki
    które wcześniej kupiłem ;), ja osobiście np przez 12 lat swego życia
    uprawiałem sport w klubie nie płacąc za to ni złotówki a uprawiałem sport
    bardzo kosztowny wyrażający się np zużyciem 30-40 l benzyny na godzinę. W
    sumie nic też nigdy na tym sporcie nie zarobiłem choć byłem w kadrze Polski,
    więc pewnie się to jakoś skompensowało.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2007-06-04 18:30:07
    Od: sz <s...@b...no>

    mb wrote:
    [...]
    > jesli umiesz podrozowac w czasie to tyle zarobisz:-)

    po przeliczeniu 82 grosze miesiecznie - jednak sie nie zdecyduje...

    (przy okazji to ciekawa okazja zeby policzyc jakie kwoty osoby pracujace
    w PRL odlozyly na emeryture w ZUSie :-P)

    sz.

  • 8. Data: 2007-06-04 23:06:05
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl>

    (przy okazji to ciekawa okazja zeby policzyc jakie kwoty osoby pracujace
    w PRL odlozyly na emeryture w ZUSie :-P)

    tylko ze zdaje sie w PRL nikt nie odkladal SOBIE na emeryture bo nie bylo
    zadnej indywidualizacji i kont osobistych, tak wiec nikt nie odkladal "dla
    siebie". tamtem ZUS pracowal w systemie pokoleniowym czyli pokolenie w
    tamtych czasach aktualnie pracujace oplacalo emerytury ówczesnych emerytów.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-06-04 23:24:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007 01:06:05 +0200, "Jackare"
    <jacek[kropka]leszczuk@inetriaUSUN_TO.pl> wrote:

    >tamtem ZUS pracowal w systemie pokoleniowym czyli pokolenie w
    >tamtych czasach aktualnie pracujace oplacalo emerytury ówczesnych emerytów.
    A teraz nie?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2007-06-05 07:01:53
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-05 09:05 [Tomek] napisał(a):

    > nie obchodzi, ty masz konto na które odkładasz i potem z niego chcesz
    > wyciągać.

    Obawiam się, że w tym akurat wypadku słowa "chcieć znaczy móc" zostaną
    tylko słowami :/

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::