PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycena programu o kodu ?

  • 31. Data: 2005-06-07 09:21:21
    Temat: Re: Wycena programu o kodu ?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 07 Jun 2005 11:08:08 +0200, tk <k...@o...net.pl> napisał:

    > Oprogramowanie legalne (Delphi 7 ver. enterprise), firma zarejestrowana +
    > wystawiona faktura vat na program. Nie było rzadnej umowy przed pisaniem
    > programu, bez porozumień na papierze.

    To przedstaw im fakture na "baza sztuk jeden na jedno stanowisko bez
    kodow zrodlowych" w cenie jaka uzgodniliscie na projekt negocjuj koszty
    programu wielostanowiskowego (zmylka, zeby czyms ich zajac) oraz osobna
    sprzedaz pozycji "kod zrodlowy programu".

  • 32. Data: 2005-06-07 12:16:37
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    http://eaccelerator.net

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202

  • 33. Data: 2005-06-07 13:46:54
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Kaizen napisał(a):

    > Jeżeli kupili program, to kod źródłowy też jest ich własnością.

    Co tez za bajki Pan opowiada... ?
    Skad taki pomysł?

    Jezu, z tego wynika, ze powinieniem miec źrodla SAP'a, kurdę, upomnę się
    chyba o nie!

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 34. Data: 2005-06-07 13:53:47
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    tk napisał(a):

    > Umowy nie było tylko i wyłącznie dogadywanie spraw co i jak ma działać i to
    > wszystko.

    O jezu, az mi ciary przeszły...
    Pisac dla kogos program bez umowy, bez jasno zdefiniowanych postanowien,
    obowiazków, zasad?
    Szacuneczek w takim razie.
    Kolega zdaje sobie sprawe ze w przyszłości przy wiekszym projekcie
    moze sie wyłozyc czasowo i finansowo i zdrowo doplacic do interesu
    zamist zarobić?
    Takie sztuczki to morderstwo na samym sobie i to bez znieczulenia.

  • 35. Data: 2005-06-07 13:55:20
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Kaizen napisał(a):

    > To poprawka - nie prawnicy się liczą, tylko ludzie bez karku. Kto ma
    > silniejszych, ten dyktuje warunki ;)

    Tyle, ze ta firma nie ma podstaw prawnych oczekiwac źrodel.
    Tak na logikę.

  • 36. Data: 2005-06-07 19:04:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 07 Jun 2005 15:46:54 +0200, czarny
    <m...@f...art.pl> zakodował:

    >Jezu, z tego wynika, ze powinieniem miec źrodla SAP'a, kurdę, upomnę się
    >chyba o nie!

    Jeżeli kupiłeś program (a nie licencje na jego używanie) to jak
    najbardziej.
    Ale w przypadku R/3 nie ma to znaczenia, bo nawet jak wykupujesz tylko
    licencję, to SAP dostarcza i utrzymuje w systemie jawnie kod źródłowy
    (dziwne, że nie zauważyłeś że przy pierwszym uruchomieniu jakiejś
    aplikacji kompiluje ją).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 37. Data: 2005-06-07 20:06:41
    Od: czarny <m...@f...art.plum>

    Kaizen napisał(a):

    > Jeżeli kupiłeś program (a nie licencje na jego używanie) to jak
    > najbardziej.

    Ale to juz umowa prezycuje, a tu jej nie bylo czyli, tak jak mowiles
    wczesniej, wrozymy z fusów.
    Ja caly czas pisze majac na uwadze te sytuacje w ktorej nie bylo jednak
    umowy

> [...]
    > licencję, to SAP dostarcza i utrzymuje w systemie jawnie kod źródłowy
    > (dziwne, że nie zauważyłeś że przy pierwszym uruchomieniu jakiejś

    Ok, złapales mnie, z tym SAPem to bylo tylko w celach uzmyslawiajacych
    i nic ponadto. Wybralem zly przyklad ;)

    --
    czarny
    [::: usun 'um' z adresu :: mystique at free.art.pl :::]

  • 38. Data: 2005-06-07 22:09:15
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Tue, 07 Jun 2005 09:13:58 +0200, czarny wrote:

    > o ile mnie pamiec nie myli to ustawa o prawach autorskich mowi , ze
    > prawa autorskie sa niezbywalne (Ty jestes i zawsze bedziesz autorem
    > programu/ fotografii/ utworu muzycznego).

    Osobiste p.a. Majątkowe p.a. są jak najbardziej zbywalne.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    dulocracy - A government formed of privileged slaves