PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna dzialalnosc ???

  • 11. Data: 2003-02-18 22:14:44
    Temat: Re: Wlasna dzialalnosc ???
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Artur napisał:

    > Dzieki za wszelkie uwagi i podpowiedzi.
    >
    > Mam swoj rozum, ale wlasnie nie mam pracy i tu nagle taka propozycja a
    > sprawy ksiegowe to mam kogos kto mi pomoze.
    >
    > pomysle mam jeszcze czas na odpowiedz (do czwartku)

    Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma. I oby doczekac
    koniunktury. ;)

    Tak dla porzadku jeszcze dodam, ze choroby tez mozesz sobie wybic z
    glowy (slyszal ktos, zeby spolka chorowala na grype? ;) ), ale w koncu
    do pracy nie idzie sie po to zeby chorowac - ot trzeba bardziej dbac o
    zdrowie.

    Flyer

  • 12. Data: 2003-02-22 23:11:15
    Od: i...@p...onet.pl

    Zapomnieliście o najważniejsze sprawie, mianowicie o ubezpieczniu rentowym i
    emerytalnym. Na tym właśnie polega dowcip oszczędzania przez duże firmy.
    Jeśli pracownik zarabiał np 3000 PLN brutto to od tej kwoty pracodawca musiał
    odprowadzać składkę na wyżej wymienione ubezpieczenia. Jeśli zarejestrujesz
    własną działalność będziesz płacił składkę od podstawy wymiaru czyli 1200 PLN
    z haczykiem. Będzie to miało wpływ na wysokość Twojej emerytury czy renty.
    Oczywiście możesz płacić wyższą składkę do ZUS, ale obecnie najniższa i tak
    wynosi ponad 600 PLN. Jeśli nie wpłacisz w terminie składki ( właściwie jej
    części) do ZUS ( bo np. firma nie zapłaci Ci w terminie)stracisz prawo do ub.
    chorobowego itd... Minusów jest wiele, ale z drugiej strony lepiej mieć jakąś
    pracę niż nie mieć żadnej.

    Pozdrawiam
    iga

  • 13. Data: 2003-02-24 07:34:50
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    Użytkownik "flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > I ponosisz koszt (min. ok. 600 zl/m-sc) niezaleznie od przychodow.

    Działalność można zawiesić, jak nie ma przychodów.

    pzdr.
    SławekM

  • 14. Data: 2003-02-24 23:00:18
    Od: flyer <f...@g...pl>

    SławekM napisał:

    > Działalność można zawiesić, jak nie ma przychodów.

    To juz drobna sprawa techniczna, jednak z uwagi na oplacanie ZUSu "z
    dolu" i tak musisz oplacic ostatni, bezprzychodowy miesiac. Chyba, ze
    wiesz o tym (brak przychodow) wczesniej.

    Flyer

  • 15. Data: 2003-03-24 15:51:29
    Od: "Tomasz Jażdżewski" <t...@w...pl>

    > Za to mozesz negocjowac wyzsze pieniazki za swoja prace niz normalny
    > pracownik

    W/g mnie, to mogą poszukać sobie innego co mniej będzie chciał.

    > i miec urlop kiedy chcesz :)))

    Tak, tylko że bezpłatny.