PracaGrupypl.praca.dyskusjeWeb developer in London › Re: Web developer in London
    From: web <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Web developer in London
    Date: Tue, 22 Jul 2003 10:23:51 +0200

    In article <u...@4...com>,
    r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl says...

    > Trochę zboczę z tematu, ale moge prosic szczegoly? Jeśli polecasz :)

    Wykupilem sobie abonament w Medicoverze. Mam pelen pakiet uslug lacznie
    z hospitalizacja w razie wypadku, a takze hospitalizacja planowa.
    Niestety nie zwalnia mnie to z placenia na publiczna sluzbe zdrowia, z
    ktorej uslug wcale nie korzystam.

    > Piszesz ze jestes samoukiem, a z opisu projektow wynika, ze wykonales
    > je samodzielnie (ewentualnie we wspolpracy z grafikiem itp.). Jak wiec
    > poradzisz sobie w zespole projektowym, gdzie jest:

    Jest to tylko czesc projektow. Ale pracuje w firmie, gdzie jest podzial
    zadan. Poszczegolne moduly projektow sa wykonywane przez rozne osoby.

    > - prowadzenie projektu wg jakiejs metodologii (niech bedzie prince2 czy
    > 10step)
    > - zarzadzanie jakoscia, testy

    Nad tymi dwoma punktami bede sie musial zastanowic i zapoznac z tymi
    metodolagiami. Jednak na wstepie nie licze, ze w UK dostane sie od razu
    do wielkiej firmy, wielkiego zespolu, gdzie bede zarabial taka kase, ze
    banknotami bede tapetowal z nudow mieszkanie :-)

    Mam swiadomosc, ze bede musial zaczynac od pracy w jakies mniejszej
    firmie i za nieco mniejsze pieniadze. Ale dzieki temu bede mogl sie
    nieco wdrozyc i zdobywac juz wieksze doswiadczenie.

    > - dokumentacja itp, itd. ?

    Przy kazdym projekcie prowadze szczegolowa dokumentacje - czasem kod
    zrodlowy przekazywany jest klientowi, a wiaze sie to z koniecznoscia
    dokladnej dokumentacji.

    > Nie wiem czy sie grupowicze ze mna zgodza, ale czas 'wolnych strzelcow'
    > znajacych sie na wszystkim od ASP do Zend juz powoli mija - u nas - co
    > oznacza ze w UK juz minal dawno.

    Domyslam sie. Dlatego obecnie koncentruje sie na Perlu i PHP, gdyz sa to
    technologie, ktore moga dzialac na roznych systemach operacyjnych.
    Zauwazylem, ze codziennie pojawia sie w Londynie kilka ofert pracy dla
    programistow w tych technologiach.

    > Wynikają z tego dwa wnioski:
    > - musisz umieć się w tym środowisku poruszać (zdobyć jakieś
    > doświadczenie)

    Wlasnie na tym mi teraz zalezy. Poszukuje w tej chwili mozliwosc zdalnej
    wspolpracy z firmami w UK. Zawsze to bedzie juz jakies doswiadczenie
    zwiazane z tym krajem.

    > - musisz się wyspecjalizować. Sorry, ale rozśmiesza mnie tekst, że znasz
    > się jednocześnie na MySQL, MSSQL, Oraclu, Accesie i Postgresie.
    > No dobra, z każdą zdarzyło mi się w życiu połączyć (przez php lub jbdc)
    > i zrobić jakieś zapytanie, ale w życiu nie napiszę, że znam się na
    > wszystkich. Co np. znasz z Oracla? Podstawy, PL/SQL, Forms, Reports,
    > administrację? To cała rzeka jest.

    OK. Wiec zarzuce niektore sprawy, gdyz szkoda na to czasu. Mysle, ze
    skoncentruje sie na MySQL i PostgreSQL, gdyz te wlasnie bazy danych
    wykorzystuje sie najczesciej przy projektach pisanych w Perlu i PHP.
    Oracle to temat zbyt obszerny, a SQL Server jest uzalezniony od
    platformy.

    > No chyba, ze jestes _genialny_ (pare takich osob w polskim internecie
    > widzialem), znasz profesjonalnie wszystkie wymienione technologie, wiec
    > powyzsze slowa Ciebie nie dotycza. No, ale przekonaj o tym pracodawce.

    Genialny nie jestem. Mam swiadomosc, ze umiem juz sporo, ale jest
    jeszcze duzo rzeczy, ktorych musze sie nauczyc. I robie to kazdego dnia.

    > Jesli nie - przynajmniej okresl stopien znajomosci kazdej z technologii.

    OK. Wiec podsumowujac:

    - skupiam sie na Perlu, PHP jesli chodzi o technologie,
    - skupiam sie na MySQL i PostgreSQL jesli chodzi o bazy danych.

    Reszte zarzucam. A pozniej moge dokladnie uscislic, znajomoscia jakich
    specyficznych zagadnien moge sie pochwalic.

    Dzieki za pouczajacego posta :-)