PracaGrupypl.praca.dyskusje › Walka z bezrobociem (długie)

  • 1. Data: 2002-03-20 07:50:09
    Temat: Walka z bezrobociem (długie)
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Uważam że w obecnej sytuacji finansowej budżetu i firm, najtańszym i
    skutecznym sposobem walki z bezrobociem (znacznie skuteczniejszym od zmian w
    Kodeksie Pracy) bylaby akcja edukacyjna społeczeństwa. Krótkie filmiki
    nadawane w TV jako reklama pod hasłem "Kupuj wyprodukowane w Polsce, polskie
    towary w polskich sklepach". Obrazek np. Kobieta bieże z półki czekoladę
    Milka i bezpośrednio po tym obrazek kadrowa w Goplanie pisze zawiadomienie o
    zwolnieniach grupowych. Nastepny dziewczynka sięga po baton Mars i obrazek
    jak zwalniają jej mamę. Młode małżeństwo kupuje pralkę i obrazek jak
    zwalniają pracownika w fabryce pralek, silników i hucie. Obrazek żona
    bezrobotnego kupuje przyprawę Knora, czy proszek do pieczenia DrOetker.
    Można pokazać tysiące.

    Aktualnie import to 50% konsumpcji, wzrost sprzedaży polskich firm jest
    równoznaczny z wzrostem PKB, wzrostem rentowności, szybkim zmiejszeniem
    bezrobocia. Przecież wzrost sprzedaży produktów z Uni Europejskiej nie
    zwiększa ani o ułamek procenta PKB w Polsce.
    Problem w tym że politycy, zrówno ci z SLD jak i Uni Wolności, Platformy
    Obywatelskiej itd są powiązani z zachodnimi koncernami, a te nie dopuszczą
    do takiej akcji - ich straty byłyby ogromne, pośrednio mogłoby wzrosnąć
    bezrobocie w krajach Uni.

    Co o tym myslicie?

    Pozdrawiam
    Wiesiek

  • 2. Data: 2002-03-20 07:59:06
    Temat: Re: Walka z bezrobociem (długie)
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    To byłoby skuteczne.Popieram!!!!!!!!!!!!!!
    Jacek.

  • 3. Data: 2002-03-20 08:19:01
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    Wiesław Wronowicz <w...@p...com> writes:

> [...]
    > do takiej akcji - ich straty byłyby ogromne, pośrednio mogłoby wzrosnąć

    Sądzę, że wiesz co myślimy, a jednocześnie wiesz, dlaczego myślimy że to
    nie wyjdzie. :P
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-03-20 08:19:09
    Od: "malco" <m...@...b.c>

    "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> wrote in message
> [...]
    > nadawane w TV jako reklama pod hasłem "Kupuj wyprodukowane w Polsce, polskie

    Witam,

    mysle ze to nie jest lekarstwo na obecna sytuacje w Polsce,
    obecnie trudno tak naprawde stwierdzic co jest wyprodukowane w Polsce,
    a co nie..... Jeszcze trudniej stwierdzic czy sklep, w ktorym sie kupuje
    jest oparty wylacznie na polskim kapitale.

    IMHO jedynym lekiem na poprawe sytuacji jest rownosc podmiotow gospodarczych,
    wobec prawa i urzedow,
    bez podzialu na duzych i malych, krajowych czy zagranicznych. Im wiecej panstwo
    (czytaj urzednicy) beda probowali czyms sterowac tym gorzej na tym wszyscy wyjda.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2002-03-20 08:53:13
    Od: Adam Hernik <a...@i...com>

    Wiesław Wronowicz wrote:

> [...]
    > zwalniają pracownika w fabryce pralek, silników i hucie. Obrazek żona
    > bezrobotnego kupuje przyprawę Knora, czy proszek do pieczenia DrOetker.

    O tak ! Pomysl mi sie podoba ! Mozna by tez puscic taki filmik:
    mlode malzenstwo kupuje pralke wymyslona i wyprodukowana w polsce
    i bezposrednio po tym obrazek - jak rzemieslnik w malym rodzinnym
    zakladzie pracowicie naprawia pralke po kilku miesiacach uzywania.
    Nastepny mlody przedsiebiorca kupuje wytwor polskiej mysli technicznej
    samochod Lublin i bezposrednio po tym obrazek jak grabarze zabieraja
    zwloki naszego bohatera a pogotowie pozostalych przy zyciu pasazerow.
    Coz wada konstrukcyjna a producent nie raczyl powiadomic klientow
    o znalezionej wadzie z uwagi na to ze koszty naprawy zbytnio obciazyly
    by jego budzet.
    Mozna pokazac tysiace.

    Adas

  • 6. Data: 2002-03-20 08:53:47
    Od: "Nieznajomy" <n...@t...hotmail.com>

    Glupie w cholere,

    Mam znajomych, ktorzy pracuja dla Milki i Marsa (w Polsce) Chcialbys, zeby
    stracili prace?
    Nawiasem mowiac Goplana dawno zostala sprzedana obcemy kapitalowi (Marka
    dobrze sie kojarzy wiec zostala)

    W Knorrze czy w Dr Oetker takze pracuja Polacy...

    Moze chcialbys, zeby Polacy tworzyli nowe przedsiebiorstwa? To dobrze, ja
    tez bym tak chcial, ale do tego trzeba najpierw wyrzucic CALY dorobek prawny
    3 rp do kosza i napisac jasne i proste zasady od nowa!

    W Polsce zyja ludzie nie nawykli do wolnosci, wiec tak sie nie stanie. Na
    moje wyczucie tu zawsze bedzie czegos brakowac, zawsze bedzie malo i bedzie
    nedza.

    Twoja propozycja ogranicza sie do dzielenia wlosa na czworo i wyrywania
    sobie z gardla malych keskow miesa. Nie wnosi nowej wartosci dla ludzi.

    NZ

  • 7. Data: 2002-03-20 08:57:55
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Wiesław Wronowicz wrote:
    > Aktualnie import to 50% konsumpcji, wzrost sprzedaży polskich firm jest
    [...ciach...]
    > do takiej akcji - ich straty byłyby ogromne, pośrednio mogłoby wzrosnąć
    > bezrobocie w krajach Uni.

    Polska konsumpcja pozwala na istnienie (wg. roznych szacunkow) 1-2 mln
    miejsc pracy w Unii. Jasno wiec widac, ze tyle ludzi by moglo miec prace
    w Polsce.

    W USA zwieksza sie wartosc pieniadza w ten sposob, ze pan prezydent (lub
    inna gadajaca glowa) wystepuje w TV i mowi:

    "Ludzie, nasz DOLAR jest najlepsza waluta na swiecie,
    jest przyszloscia USA, jest THE BEST".

    I co ludzie robia? Wierza mu i inwestuja w dolara. A jaki jest tego
    skutek? Wartosc dolara sie zwieksza czyli cel zostal osiagniety.

    To samo by trzeba bylo zrobic u nas. "Ludzie polskie produkty sa
    najlepsze" i ludzie zaczeliby je kupowac, uzdrowiliby gospodarke i nasze
    produktu moglyby by jeszcze lepsze. Choc w wielu wypadkach juz sa
    najlepsze.

    A trudnosc wyboru polskich produtkow to inna sprawa. Kupuje czekoladki
    WEDEL a z tylu pisza, ze firma nalezy do holdingu ...
    Kupuje zupke AMINO a z tylu pisze, ze firma nalezy do koncernu...
    Ten problem polega na tym, ze polskich jest MALO bo wiele zostalo
    sprzedach zachodniemu kapitalowi.

    Z pozdrowieniami i najlepszymi zyczeniami
    Pawel

  • 8. Data: 2002-03-20 09:06:01
    Od: RKacz <r...@j...us.edu.pl>

    > Co o tym myslicie?

    Moze i cos w tym jest, ale polskie prawo zabrania stosowania
    reklamy porownaczej, a takie filmiki na pewno by nia byly,
    pozatym ktos (czyli my wszyscy) najpierw musielibysmy za to
    zaplacic (a ja osobiscie nie mam ochoty).

    Ja natomiast chcialbym zapytac:
    Jak zwykly smiertelnik ma zalozyc wlasna firme jezeli
    na dzien dobry kaze mu sie placic ponad 600 zl skladki na ZUS,
    ponad 100 zl skladki na pie%^%$ kasy chorych i to niezaleznie
    od uzyskanych dochodow ?!!!
    Gdyby nie takie zarzynanie malych bezrobocie w Polsce byloby duzo
    mniejsze (trudno mi dokladnie szacowac ale na pewno nie byloby to 20%)
    I niech mi nikt nie chrzani glupot, ze przedsiebiorcy w ogole nie
    placiliby na ZUS, ze by oszukiwali itp.
    Czy ktos z Was probowal sobie wyobrazic jak zarobic (chocby handlujac
    na targowisku) i wyjsc na swoje w takiej sytuacji? Ok 1000 zl trzeba
    zarobic i oddac temu naszemu pi&^%&u panstwu. Moje zdanie jest takie:
    jest to (prawdopodobnie) celowe ksztaltowanie polskiego rynku pracy, po
    to abysmy po wejsciu
    do Unii nie mieli za wysokich wymagan i zebysmy pracowali za tyle ile
    nam daja i nie narzekali, ze malo (patrz warunki pracy w supermarketach)

  • 9. Data: 2002-03-20 09:27:48
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

> [...]
    nie
    > zwiększa ani o ułamek procenta PKB w Polsce.

    Bardzo chętnie kupowałbym tylko polskie produkty, tym bardziej ze w
    niczym nie usteoują jakością tym pochodzenia zagranicznego.
    Tylko ze ja (gospodyni domowa robiąca codzienne zakupy) z reguły nie
    wiem, co jest pochodzenia polskiego, co zagranicznego.
    Liczne firmy (w tym podane przez Ciebie jako przykładowe) mają w
    Polsce swoje fabryki.
    Mój brat pracuje w Danone w Tychach (kapitał jest francuski, ale
    pracownicy polscy), więc kupuję jugurty i serki Danone ;-)

    O ile się orientuję, to fabryki chemii domowej produkujace np. proszki
    do prania tez są usytuowane w Polsce.

    Moze jakas akcja reklamowa "produkt polski".

    Z reguły nie kupuje w supermarketach, bo nie lubię, zawsze wydaję tam
    więcej pieniedzy niż chciałabym, a podstawowe zakupy (chleb, mleko
    itd.. ) robię po drodze z pracy w małych sklepikach w sąsiedztwie.
    Moze tracę na tym 3 zł dziennie, bo tyle moze wynosić różnica w cenie,
    ale zaoszczędzam sporo czasu.

    Pzdrw.

    Basia

  • 10. Data: 2002-03-20 09:40:53
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    Basia Zygmańska wrote:

> [...]
    > itd.. ) robię po drodze z pracy w małych sklepikach w sąsiedztwie.
    > Moze tracę na tym 3 zł dziennie, bo tyle moze wynosić różnica w cenie,

    I dla tej Pani nagroda za patriotyzm.
    Mnie od supermarketow odstrasza:
    - stracony czas,
    - stracone pieniadze na niepotrzebne rzeczy,
    - zmieczenie 'wycieczka' do supermarketu,
    - gorsza jakosc produktow - np. pieczywa, wedliny, mieso,

    Jednak przyciaga mnie tam:
    - mozliwosc placenia karta - w malych sklepikach o to trudniej, a na
    moim osiedlu nie ma bankomatu, a najblizszy jest ... w Geancie :)))
    - wybor, w malych sklepikach czesto jest tylko jedna musztarda i nie ma
    jak wybrac, ale to jest kryterium drugoznaczne, wazniejsze jest dla mnie
    to pierwsze,
    - wszystkie zakupy w jednym miejscu - ale to jak poprzedni punkt,
    niezbyt duza wage to ma dla mnie,

    Ja tez wole kupowac w malych sklepikach osiedlowych. Jest to dla mnie
    przyjemniejsze. Jednak przyznaje, nie zawsze, niestety, to robie.

    Pozdrowka
    Pawel