PracaGrupypl.praca.dyskusjeWalka z bezrobociem (długie) › Re: Walka z bezrobociem (długie)
    From: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Walka z bezrobociem (długie)
    Date: Wed, 20 Mar 2002 10:27:48 +0100

    > Aktualnie import to 50% konsumpcji, wzrost sprzedaży polskich firm
    jest
    > równoznaczny z wzrostem PKB, wzrostem rentowności, szybkim
    zmiejszeniem
    > bezrobocia. Przecież wzrost sprzedaży produktów z Uni Europejskiej
    nie
    > zwiększa ani o ułamek procenta PKB w Polsce.

    Bardzo chętnie kupowałbym tylko polskie produkty, tym bardziej ze w
    niczym nie usteoują jakością tym pochodzenia zagranicznego.
    Tylko ze ja (gospodyni domowa robiąca codzienne zakupy) z reguły nie
    wiem, co jest pochodzenia polskiego, co zagranicznego.
    Liczne firmy (w tym podane przez Ciebie jako przykładowe) mają w
    Polsce swoje fabryki.
    Mój brat pracuje w Danone w Tychach (kapitał jest francuski, ale
    pracownicy polscy), więc kupuję jugurty i serki Danone ;-)

    O ile się orientuję, to fabryki chemii domowej produkujace np. proszki
    do prania tez są usytuowane w Polsce.

    Moze jakas akcja reklamowa "produkt polski".

    Z reguły nie kupuje w supermarketach, bo nie lubię, zawsze wydaję tam
    więcej pieniedzy niż chciałabym, a podstawowe zakupy (chleb, mleko
    itd.. ) robię po drodze z pracy w małych sklepikach w sąsiedztwie.
    Moze tracę na tym 3 zł dziennie, bo tyle moze wynosić różnica w cenie,
    ale zaoszczędzam sporo czasu.

    Pzdrw.

    Basia