PracaGrupypl.praca.dyskusje › W kwestii formalnej...

  • 11. Data: 2004-07-07 14:47:05
    Temat: Re: W kwestii formalnej...
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    On Wed, 07 Jul 2004 16:21:38 +0200, PiotrG wrote:

    > Sluchaj - pamietasz jeszcze gophera? I czasy, kiedy www dopiero raczkowalo?
    oczywiście. Mimo,że zajmowałem się zupełnie innymi zagadnieniami niż www.
    A co to ma do rzeczy? o historii możemy podyskutować, no problem. Ja miałem na
    celu uzmysłowienie komuś dlaczego oparło się na jednym stansardzie isowym w kodowaniu

    > Kiedy modem 2400 byl szczytem marzen? I, oprocz mazowii, bylo kilkanascie
    > innych standardow?
    z czego zostało ich kilka, o których wspomniałem

    > Ja pamietam. I pamietam tez, ze glowna przyczyna fenomenu internetu jest
    > niezaleznosc od platformy.
    co się udało uzgodnić m.in. przez deklarację w nagłówku, co dalej w dokumencie będzie

    > Gadanie, ze internet jest tylko dla systemow z 'x' na koncu jest po prostu
    > lamerskie.
    nie da się ukryć i wcale tego nie twierdzę. natomiast twierdzę, że systemy z x na
    końcu są lepsze

    > I nie zarzucaj mi, prosze, ze jestem zwolennikiem
    > malego-miekkiego.
    > Nie jestem.
    heh, NTG na takie dyskusje.

    > A zrozum jeszcze tez to, co pisalem w pierwszym poscie tego watku: nie wiem
    > kim jestes i co robisz, ale widze ze nie mozesz zrozumiec tego, ze w
    > niektorych
    > miejscach pracy (szczegolnie wieksze korporacje) user nie ma _zadnej_
    > mozliwosci zrekonfigurowania czegokolwiek.
    Akurat to wiem, tylko że jeżeli ktos nie może czegoś zrobić, to od tego jest
    administrator, odpowiednie procedury w tej firmie..
    poza tym nie chce mi się dyskutować o prawidłowości takich zastosowań. Jedynie
    wspomnę, że kiedy nie możesz przekonfigurować
    to do tego masz np. formularze www.

    > Po prostu takie sa zasady.
    > I w zwiazku z tym, Twoim zdaniem, taki user _nigdy_ nie powinien byc
    > dopuszczany do internetu, tak?
    Skoro w pracy mu nie pozwalają, to w tej pracy nie powinien wykonywać czynności
    niezgodnych z regulaminem pracy.

    > Czyli tak - kupie sobie wiatrowke, to powinni mnie zamknac do wiezienia,
    > bo przeciez moge kogos skrzywdzic, nie?
    świetne porównanie, heh.
    Czy wiesz po co jest nagłówek w dokumentach internetowych? moim zdaniem własnie po
    to, żeby zadeklarować sosób zapisu,
    żeby czytniki mogły odpowiednio zinterpretować i wyświetlić

    > Eeeetam.
    to jest najlepszy komentarz do tworzenia zasad i ich przestrzegania, heh ;)
    > PiotrG
    gromax

  • 12. Data: 2004-07-07 15:09:01
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    > nie da się ukryć i wcale tego nie twierdzę. natomiast twierdzę, że systemy
    z x na końcu są lepsze

    Dlaczego ?

  • 13. Data: 2004-07-07 15:47:16
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    On Wed, 07 Jul 2004 17:09:01 +0200, chinol wrote:

    > z x na końcu są lepsze
    >>

    > Dlaczego ?
    są przyjemniejsze w obsłudze, mam dużo większy wpływ na działanie wewnętrznych
    procesów,
    są dużo łatwiejsze i skuteczniejsze w zabezpieczeniu, lepiej zarządzaja pamięcią.
    I bardziej je lubię, bo za pomocą jednej komendy a nie skomplikowanej nieraz
    klikologii
    osiągnąć żądany efekt. Przykład - sprawdź szybko, co obciąża pamięć lub procesor,
    zmniejsz
    (nie zabij) to obciążenie, sprawdź który użytkownik obciąża system. podpowiem, że
    services
    w winzgrozie nie pokazuje wszystkiego co się dzieje w systemie.

  • 14. Data: 2004-07-07 16:05:21
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    podpowiem, że services
    > w winzgrozie nie pokazuje wszystkiego co się dzieje w systemie.

    Masz at, pmon, ptreetlist, clearmem, memsnap, typepref itp itp itp
    Jak chcesz konsole posixowa to rowniez no problem - na kazdym dysku
    instalacyjnym windowsa jest odpowiedni soft, tylko trzeba go doinstalowac
    (wiadomo czemu nie robi sie tego z automatu przy instalacji).

    Unixy sa starsze, bardziej poukladane, latwiejsze, opisane w 100% oraz
    niestety czesto ORTODOKSYJNE. Konsole sa potezne (o ile ktos potrafi z nich
    w pelni korzystac), masz pod reka sedy, awki, pytony, grepy itd itd.
    Jednak windy tez potrafia wiele, tylko zazwyczaj nikomu sie nie chce w to
    bawic bo winda to winda. Stosunek do microsoftu mam taki jaki mam
    (krwiopijca gates i marketing forever) ale nie mozna zaprzeczyc, ze
    dzisiejszy windows to diabelnie skomplikowany system informatyczny i jak na
    taki poziom komplikacji sprawuje sie nad wyraz dobrze (stosunek sprawnosci
    automatu do stopnia jego skomplikowania).

    Tomek

  • 15. Data: 2004-07-07 16:47:49
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Masz at, pmon, ptreetlist, clearmem, memsnap, typepref itp itp itp
    ok. przyzwyczaiłem się do end-x'ów. winzgrozie udało się po części dogonić te
    systemy w zakresie obsługi.
    Jednak nadal nie mam większego wpływu na procesy wewnętrzne, na kij mi potrzebne.

    > Unixy sa starsze, bardziej poukladane, latwiejsze, opisane w 100% oraz
    > niestety czesto ORTODOKSYJNE. Konsole sa potezne (o ile ktos potrafi z nich
    > w pelni korzystac), masz pod reka sedy, awki, pytony, grepy itd itd.
    i to mi się w nich podoba. Co chce to zrobię szybciej łatwiej i przyjemniej.

    > Jednak windy tez potrafia wiele, tylko zazwyczaj nikomu sie nie chce w to
    > bawic bo winda to winda. Stosunek do microsoftu mam taki jaki mam
    nie przeczę, ale poza wszystkim nie lubię MsOkienek (nie mylić z obsługą
    systemu za pomocą okienek)

> [...]
    > taki poziom komplikacji sprawuje sie nad wyraz dobrze (stosunek sprawnosci
    > automatu do stopnia jego skomplikowania).
    oo, tak. zwłaszcza do tego, że wydajność na podobnych maszynach tego samego
    oprogramowania w podobnym systemie (np. bazodanowym) niestety na windach nie
    wypada zbyt różowo.
    Poza tym nie lubię windy i kiedy tylko mogę to od niej uciekam. Za drogi, zbyt
    "luser friendly" itd itp. Co nie znaczy że nie potrafię zarabiać i w nich pracować

    > Tomek
    gromax

  • 16. Data: 2004-07-07 17:00:00
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

> [...]
    własnie po to, żeby zadeklarować sosób zapisu,
    > żeby czytniki mogły odpowiednio zinterpretować i wyświetlić
    Wiem po co jest naglowek. I wiem ,ze naglowek powinien zawierac te
    informacje, ktore sa potrzebne.
    I wiem tez, ze nalezy dazyc do zmniejszenia ilosci zbednych informacji
    przesylanych internetem.
    Jesli nie stosuje pliterek, to po co informacja o kodowaniu? Przeciez nie ma
    co kodowac?

    A z tym potencjalnym sianiem krzaczkow, to proponuje tez pozamykac
    ewszystkich facetow za gwalt - co z tego, ze nie zgwalcili, ale posiadajac
    ptaka deklaruja potencjalna mozliwosc ;-)
    Wiesz co, popadasz w skrajnosc ;-)

    PiotrG

  • 17. Data: 2004-07-07 17:04:35
    Temat: EOT - PM mial racje... (Bylo: W kwestii formalnej...)
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > I owszem. Gdybyś nie stosował polskich literek - Twoje ogłoszenia
    > ukazywałyby się.

    Dzieki, Przemku, za "rozjasnienie" sytuacji (via priv) - rzeczywiscie
    pliterka sie zaplatala (choc tylko jedna).
    Skoro rozumiem powod, z ktorego ogloszenia nie ukazywaly sie, pozostaje mi
    odszczekac publicznie wszelkie dwuznacznosci, jakie pod Twoim adresem
    kierowalem.
    Co niniejszym czynie ;-)

    Pozdrawiam,
    PiotrG

  • 18. Data: 2004-07-07 17:12:32
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli nie stosuje pliterek, to po co informacja o kodowaniu? Przeciez
    > nie ma co kodowac?

    Nawet jeżeli nie używasz pliterek, to jeśli cytujesz kogoś, kto ich używa,
    powinieneś mieć deklarację (bo mozesz pokrzaczyć cytaty). To oczywiście nie
    ma związku z ogłoszeniami na ppo, ale tak ogólnie...

    Sigurd

  • 19. Data: 2004-07-07 17:52:15
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > własnie po to, żeby zadeklarować sosób zapisu,
    Czyli że będziesz używać pliterek albo nie. Polskich możesz używać
    w iso8899-2, ascii możesz uzywać w (prawie) kazdym systemie kodowania.
    Czyli jeżeli zadeklarujesz 8859-2, to możesz, ale nie musisz uzywać
    pliterek. w deklaracji 1250 juz popełniasz błąd (obojętnie, czy używasz pliterek)
    ponieważ ten zestaw jest niedozwolony

    > Wiem po co jest naglowek. I wiem ,ze naglowek powinien zawierac te
    > informacje, ktore sa potrzebne.
    i tak własnie ma być. Nie możesz uzywać dowolnego zestawu znaków. Możesz
    tylko wybrać jeden z obowiązujących

> [...]
    > przesylanych internetem.
    > Jesli nie stosuje pliterek, to po co informacja o kodowaniu? Przeciez nie ma
    (prawie) Wszystkie strony kodowe zawierają uniwersalny zestaw znaków zwany ASCII.
    Jeżeli chcesz używac tylko tych znaków, zadeklaruj dowolny dopuszczalny.
    A znaki kodowane są zawsze. Nawet jeżeli używasz jedynie standardu ASCII

> [...]
    > ewszystkich facetow za gwalt - co z tego, ze nie zgwalcili, ale posiadajac
    > ptaka deklaruja potencjalna mozliwosc ;-)
    nie ja, ty popadasz dając takie analogie. Sam fakt posiadania męskiego przyrodzenia
    daje tylko i wyłącznie MOŻLIWOŚĆ jego użycia.
    nie daje podstaw do NIEWŁAŚCIWEGO użycia, potencjalnie of course.
    BTW, tu nie chodzi o to że MOŻESZ użyć niewłaściwych krzaczków.
    Oznacza to ni mniej ni więcej, jak to że jak będziesz używać znaczków to one będą
    we właściwej (lub niewłaściwej) stronie kodowej. Obojętnie, czy użyjesz znaków spoza
    ASCII

    > PiotrG
    gromax

  • 20. Data: 2004-07-07 20:51:19
    Temat: Re: EOT - PM mial racje...
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    PiotrG wrote:
    > Skoro rozumiem powod, z ktorego ogloszenia nie ukazywaly sie, pozostaje mi
    > odszczekac publicznie wszelkie dwuznacznosci, jakie pod Twoim adresem
    > kierowalem.

    Gdybyśmy trzymali się FAQ stricte i nie puszczali ogłoszeń, które nie mają
    deklaracji kodowania (i pliterek) to zostało by 10% z tego co przychodzi
    do publikowania.

    *sigh*

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1