PracaGrupypl.praca.dyskusje › VALEO

  • 21. Data: 2003-08-20 20:18:33
    Temat: Re: VALEO
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    #as napisał:

    > Niewatpliwie, jezeli ktos decyduje sie na SAP'a (systemu posiadajacego
    > kilkaset tysiecy(!!!) tabel w oracle'u i 'calkiem' drogiego), musi
    > dysponowac jakas kasa, bo czyz nie taniej skorzystac z jakiegos IFS'a (dla
    > mniejszych firm jak znalazl)?

    SAP może pracować też na innych bazach, ot taka bardziej złożona
    nakładka. Co do ilości tabel - to kwestia dyskusyjna - jak rozumiem
    podana liczba odnosi się do pełnej wersji [kilka modułów]. A kwestia
    dyskusyjna, bo sama ilość tabel, jest kwestią projektu - na upartego
    każdą osobę można pakować do oddzielnej tabeli itd.

    Niestety nie pamiętam już ile miało kosztować wdrożenie jednego modułu
    SAP'a wraz ze szkoleniem i 50 stanowiskami [każde stanowisko też płatne
    i to nieźle], ale było to conajmniej kilkaset tysięcy zł. Nie wiem, czy
    w tej cenie mieściła się też cena za serwer bazy danych, na pewno sprzęt
    nie był przy tym liczony.

    Flyer

  • 22. Data: 2003-08-20 20:29:29
    Od: "#as" <a...@o...pl>

> [...]
    > i to nieźle], ale było to conajmniej kilkaset tysięcy zł. Nie wiem, czy
    > w tej cenie mieściła się też cena za serwer bazy danych, na pewno sprzęt

    Ja mowilem o calym systemie (znam go tylko z opowiadan kumpla, ktory jest
    programista SAP'a od HR i zarabia swietna kase, ale on pisal w c/c++ jak ja
    chodzilem na wagary w szkole sredniej) i wpominal sumy, jakie biora za
    wdrozenie, ale nie pamietam.

    z mojej strony EOT, gdyz nic konstruktywnego juz nie powiem, a jestesmy juz
    troche(!) OT.

    pozdrawiam

    --
    Andrzej S.

  • 23. Data: 2003-08-21 22:35:42
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > System obejmujący modułowo cały zakres działania przedsiębiorstwa- tera
    > to sie chyba nazywa ERP II.

    No widzisz - mówisz jak człowiek i już wiemy wszystko. Akurat mnie ERP II
    mówi dużo więcej.

    > Odbija się:
    >
    > - pustką w kasie;
    > - czkawką przy płaceniu faktur;
    > - jeżeli poprzedni system był naprawdę denny, to poprawą przepływu
    > informacji, tylko nie można zapomnieć o ludziach je wklepujących -
    > informacje same z siebie nie znajdą się w systemie. ;)

    To znaczy do poprawy obiegu informacji służy CRM... nie mylmy pojęć. Wiem bo
    pracowałem nad tym wklepywaniem. A że pustka w kasie Valeo, to wystarczy
    poczytać co poniektóre posty.

    Dzięki za odpowiedzi Flyer

    Th

  • 24. Data: 2003-08-21 22:39:40
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Krakowie i

    > Zreszta oni robią również inne rzeczy, ale nie wiem czy mogę to ujawnić...
    > Przód Fiata ma sporo części z Valeo
    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Dokładnie, poruszyłem ten temat. Jakieś wycieraczki - oznaczają jeden
    produkt, profil firmy zarazem. Jako konstruktor nie pójdziesz robić
    wycieraczek tylko konstruować formy, obróbkę i CAM na nie. Więc co mnie
    obchodzi konkretnie rzecz biorąc co oni produkują, skoro ja będę naparzał 8
    godzin dziennie formę za pomocą CNC w NW9 - 44
    Zgadzam się, wiem że robią jeszcze inne części z plastiku (in. tworzyw
    sztucznych) i gumy oraz fachowo mówiąc - tzw. mieszanek. I dzięki za info.

    Th

  • 25. Data: 2003-08-21 22:40:16
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JM" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    EUROBANKU, i
    Nawet
    Podobnie

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 26. Data: 2003-08-22 11:43:50
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    OutDOOR s.c. napisał:

    > To znaczy do poprawy obiegu informacji służy CRM... nie mylmy pojęć.

    Nie do końca prawda - w tym przypadku [SAP, jak i inne] istnieje
    możliwośc powiązania informacji z różnych działów w jednym systemie -
    czyli, zamiast ganiać i szukac różnych duperelkowatych informacji, po
    różnych działach, możesz je otrzymać w jednym miejscu.

    Flyer