PracaGrupypl.praca.dyskusjeVALEO › Re: VALEO
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: VALEO
    Date: Wed, 20 Aug 2003 22:18:33 +0200

    #as napisał:

    > Niewatpliwie, jezeli ktos decyduje sie na SAP'a (systemu posiadajacego
    > kilkaset tysiecy(!!!) tabel w oracle'u i 'calkiem' drogiego), musi
    > dysponowac jakas kasa, bo czyz nie taniej skorzystac z jakiegos IFS'a (dla
    > mniejszych firm jak znalazl)?

    SAP może pracować też na innych bazach, ot taka bardziej złożona
    nakładka. Co do ilości tabel - to kwestia dyskusyjna - jak rozumiem
    podana liczba odnosi się do pełnej wersji [kilka modułów]. A kwestia
    dyskusyjna, bo sama ilość tabel, jest kwestią projektu - na upartego
    każdą osobę można pakować do oddzielnej tabeli itd.

    Niestety nie pamiętam już ile miało kosztować wdrożenie jednego modułu
    SAP'a wraz ze szkoleniem i 50 stanowiskami [każde stanowisko też płatne
    i to nieźle], ale było to conajmniej kilkaset tysięcy zł. Nie wiem, czy
    w tej cenie mieściła się też cena za serwer bazy danych, na pewno sprzęt
    nie był przy tym liczony.

    Flyer