PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urzędnik w Unii

  • 1. Data: 2002-11-25 09:51:26
    Temat: Re: Urzędnik w Unii
    Od: "Piotr" <m...@g...pl>

  • 2. Data: 2002-11-25 09:57:40
    Temat: Re: Urzędnik w Unii - cd odpowiedzi
    Od: "Piotr" <m...@N...gazeta.pl>

    666 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Czy podacie jakies linki, gdzie mo=BFna znale=BC=E6 informacje dla =
    > kandydat=F3w na urz=EAdnik=F3w unijnych?
    > Wymagania, formalno=B6ci, terminy itp...
    > JaC

    Nie wiem czemu, ale mi wysłało zanim skonczyłem:)
    Na stronach dotyczących rekrutacji są opisane formalności, itp oraz
    przykładowe testy rekrutacyjne.
    Jest tylko jeden problem - nie ma tam ofert dla Polaków. Teoretycznie dopiero
    jak wejdziemy do Unii, w praktyce nieco wcześniej. Już w przyszłym roku
    rozpocznie się nabór około 500 Polaków do pracy w Brukseli. Będzie on jednak
    wyglądał nieco inaczej niż w przypadku typowej rekrutacji. Po pierwsze
    potrzebować będą w dużej mierze tłumaczy, i to róznych języków, nie tylko
    ang, niem czy franc, ale i grecki, fiński czy portugalski. Oczywiscie nie
    tylko tłumace, ale w większości.
    Po drugie, urzędnicy ci będa mieli tylko kontrakty czasowe, czyli umowy na
    czas określony, chyba na 1 rok. Normalnie przyjmuje sie na "stale".
    Ale jesczze nie są znane żadne szzcegóły.
    Pozdrawiam i powodzenia

  • 3. Data: 2002-11-25 10:32:53
    Temat: Urzędnik w Unii
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Czy podacie jakies linki, gdzie można znaleźć informacje dla kandydatów na urzędników
    unijnych?
    Wymagania, formalności, terminy itp...
    JaC

  • 4. Data: 2002-11-25 15:19:37
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    > Czy podacie jakies linki, gdzie można znaleźć informacje dla kandydatów na
    urzędników unijnych?
    > Wymagania, formalności, terminy itp...

    Poszukaj tu:
    http://europa.eu.int/comm/recruitment/
    http://www.ukie.gov.pl/index.html

    i może jeszcze w archiwum Dziennika Polskiego - artykuł był chyba w
    tamtym tygodniu.

    have fun,

    --
    papkers

  • 5. Data: 2002-11-27 07:29:31
    Od: "SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl>

    [...]

    Po trzecie: ci przyjęci to będą zapewne krewni i znajomi "królika" (czyli
    wpływowych polskich "osobistości" życia politycznego).

    Bycie urzędnikiem unijnym to tak dobra fucha, że chętnych jest wielu. I jak
    w każdym biurokratycznym ustroju kwalifikacje nie są specjalnie
    najważniejsze, za to liczą się "dobre plecy".

    pzdr.
    SławekM

  • 6. Data: 2002-11-27 11:01:37
    Od: "Piotr" <m...@N...gazeta.pl>

    SławekM <m...@p...USUN.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > w każdym biurokratycznym ustroju kwalifikacje nie są specjalnie
    > najważniejsze, za to liczą się "dobre plecy".

    Jeśli rzeczywiście myslisz, że polscy urzędnicy i politycy juź mają takie
    znajomości w Brukseli, że będą w stanie załatwic pracę swoim bratankom i
    szwagrom, to podziwiam.
    Ja myśle, że nawet jeśli jakieś przekręty sa tam mozliwe, to Polaków dotyczyć
    będa za kilka lat najwcześniej.

    A poza tym, to w ten sposób można sobie każde niepowodzenie wytłumaczyć i
    wszystko usprawiedliwić.
    Znajomości, znajomości - to ograna gadka