PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop z 4-dniowej puli

  • 1. Data: 2003-06-18 06:44:13
    Temat: Urlop z 4-dniowej puli
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Slyszlem, ze istnieja 4 dni, ktore pracownik moze wykorzystac bez
    uzgodnienia jego terminu z pracodawca. W pierwszy dzien trwania tego
    urlopu musi jedynie powiadomic pracodawce ze ten urlop wykorzystuje.

    Czy telefon do pracodawcy wystarczy czy trzeba wyslac listem poleconym
    lub faksem?

    berberek

  • 2. Data: 2003-06-18 08:15:22
    Temat: Re: Urlop z 4-dniowej puli
    Od: "Kasia Mikolajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Uzytkownik "Maciej Lankowski" <b...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > urlopu musi jedynie powiadomic pracodawce ze ten urlop wykorzystuje.
    >
    > Czy telefon do pracodawcy wystarczy czy trzeba wyslac listem poleconym

    Wedlug mnie wystarczy. List polecony dojdzie za 2 dni, a nie kazdy ma faks w
    domu...
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-18 09:25:23
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    > Czy telefon do pracodawcy wystarczy czy trzeba wyslac listem poleconym
    > lub faksem?

    Telefon starczy, ale dziala to w dwie strony i na drugi raz jak ty bedziesz
    czegos potrzebowal od kierownika to ten sie odwroci do ciebie tylkiem. Takze
    te 4 dni (tzw: kacowe) to bron obosieczna i nalezy ja stosowac tylko w
    wyjatkowych przypadkach.

  • 4. Data: 2003-06-18 10:26:08
    Od: Rafał <t...@n...pl>

    Maciej Lankowski wrote:

    > Slyszlem, ze istnieja 4 dni, ktore pracownik moze wykorzystac bez
    > uzgodnienia jego terminu z pracodawca. W pierwszy dzien trwania tego
    > urlopu musi jedynie powiadomic pracodawce ze ten urlop wykorzystuje.

    A propos: czy ten urlop, jest wliczany w normalny urlop płatny czy nie? I
    czy jest płatny normalnie?

    Pozdrawiam
    Rafał
    --

    Życie jest jak papier toaletowy...
    Pełne debilstwa, ignoranctwa, czystej głupoty, braku zrozumienia.

  • 5. Data: 2003-06-18 10:37:11
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Musisz powiadomic pracodawce w dany dzien wiec odpada list, a poza tym jest
    to urlop na zadanie, wiec jesli od razu w pierwszym dniu powiesz ze bierzesz
    4 dni to wiadomo ze te nastepne 3 nie sa juz na zadanie tylko uzgodnione. W
    tym wypadku musisz dzwonic coddziennie, ale ja bym tego tak nienaduzywala.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-06-18 10:52:13
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > urlopu musi jedynie powiadomic pracodawce ze ten urlop wykorzystuje.
    > Czy telefon do pracodawcy wystarczy czy trzeba wyslac listem poleconym

    Juz zaraz zacznie sie przeginanie paly ...... a kodeks stanowi:

    Art. 167^2. Pracodawca jest obowiazany udzielic na zadanie pracownika i w
    terminie przez niego wskazanym nie wiecej niz 4 dni urlopu w kazdym roku
    kalendarzowym. Pracownik zglasza zadanie udzielenia urlopu najpózniej w dniu
    rozpoczecia urlopu.

    I teraz ........ jesli ja jako pracodawca ... zawre w przepisach mojego
    przedsiebiorstwa, ze zadanie ma miec forme ...... pisemnego podania ,
    pisanego krwia ....... i dostarczonego do siedziby pracodawcy to coooooo ?
    Moze mi zabronicie tego ????????
    Jest rozporzadzenie o sposobach usprawiedliwiania nieobecnosci ... i wg
    niego moge okreslic jak ma wygladac powiadomienie mnie, jako pracodawcy
    Oczywiscie dostarczone w dniu nieobecnosci ... czyli skuteczne nawet za piec
    trzecia .........

    wiec jesli ustalilem z pracownikiem, ze tylko forma papierowa ... to telefon
    se moze w tylek , zeby nie powiedziec w dupe , wsadzic :))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2003-06-18 11:38:50
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Nie przesadzaj z tą władzą! bo dzisiaj ty jesteś pracodawcą a jutro możesz
    być pracownikiem i też ktoś będzie cię traktował jak zwierzaka. I to dotyczy
    każego innego pracodawcy który myśli że jest bogiem. Dobra nie rozgaduję się
    na ten temat bo jestem kurewsko zła na mojego pracodawcę a taki tekst działa
    na mnie jak płachta na byka

  • 8. Data: 2003-06-18 11:40:36
    Od: "Ewfka" <e...@w...pl>

    Chcę jeszcze tobie odpowiedzieć. Ten urlop jest najnormalniejszym urlopem i
    jest normalnie płatny.I jego wykorzystanie jest uprawnieniem pracownika a
    nie jego obowiązkiem, bo też tak niektórzy to pojmuja

  • 9. Data: 2003-06-18 11:44:39
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Nie przesadzaj z tą władzą! bo dzisiaj ty jesteś pracodawcą a jutro możesz
    > być pracownikiem i też ktoś będzie cię traktował jak zwierzaka.

    Dziś Ty jesteś pracownikiem .. jutro możesz być pracodawcą ;))))))))))))))))
    I nie wmoawiaj mi, że będziesz lepsza od innych ... wiesz jak jest być
    pracownikiem i wiesz jak się pracownicy ( w większości obijają), więc nie
    mów mi, że przesadzam.
    Są przepisy prawa pracy, które mają przestrzegać obie strony........... i
    koniec !!!!!
    Jak są jasne reguły gry ... to nie ma zadrażnień przy rozstaniach ....
    :))))))
    Nie dziw się więc, że ja staram się pokazać swoim pracownikom, co ich czeka
    w przedsiębiorstwie ... czego mają przestrzegać i za co wylecą ..... to
    chyba jasne ..... a jak się nie podoba tobie .... to pracy nie podejmujesz
    :))))))))))))
    Zdrowe. Nie ??????????

    >I to dotyczy
    > każego innego pracodawcy który myśli że jest bogiem.

    Być pracodawcą to wielka odpowiedzialność ...... kto myśli inaczej ... jest
    chory ... lub młody.
    Czy bogiem ...... chyba nie ... bo nie wiem co to bog.

    > Dobra nie rozgaduję się
    > na ten temat bo jestem kurewsko zła na mojego pracodawcę a taki tekst
    działa
    > na mnie jak płachta na byka

    Ewo .... nie denerwuj się ..... może trafi się Tobie kiedyś dobry pracodawca
    ..... lub tak jak ja .... trafisz na dodupy pracowników, których szkolić na
    stanowisko pracy będziesz pół roku .... a potem się okaże, że to złodziej ..
    lub inna gnida ...... doświadczenia mamy różne .... ale ja nie generalizuje
    ......... choć wie, że człowieczą cechą jest nicnierobienie
    :))))))))))))))))) a ja za to akurat nie płacę.

    pozdrawiam
    fart

  • 10. Data: 2003-06-18 11:55:23
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Jest on normalnie platny. Dzwonisz do szefa, mowisz ze masz kaca i przez 4
    dni (mozesz je tez rozlozyc w czasie) nie przyjdziesz do roboty i nic nie
    moze ci zrobic.

    PS: Ale pamietaj ze pozniej szef sie na tobie odkuje, wiec nie korzystal bym
    z tego