PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop ojcowski a wygaśnięcie umowy o prace

  • 1. Data: 2012-01-18 11:12:52
    Temat: Urlop ojcowski a wygaśnięcie umowy o prace
    Od: "@d@m" <K...@o...pl>

    Witam

    Umowa o prace wygasa mi 15 lutego
    Od 2 do 15 lutego chce wziasc urlop ojcowski
    Bedzie on sie konczyl w ostatnim dniu mojej umowy o prace
    W kodeksie pracy pisze ze po tym urlopie pracodawca nie moze zwolnic
    pracownika musi go przyjac na podobnym stanowisku i na podobnych warunkach
    Czy w moim przypadku automatycznie tez tak bedzie czy roznica miedzy
    zwolnieniem a wygasnieciem umowy jest taka ze mnie to nie dotyczy
    Acha i kto wyplaca swiadczenie za czas urlopu ojcowskiego zus czy pracodawca

    Za wszystkie info z gory serdeczne wielkie dzieki!!!

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-18 12:55:49
    Temat: Re: Urlop ojcowski a wygaśnięcie umowy o prace
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "@d@m" <K...@o...pl> napisał

    > Umowa o prace wygasa mi 15 lutego

    Na pewno_wygasa_?
    Czy po prostu się kończy w trybie określonym w tej umowie (bo to np. umowa
    na czas określony)?

> [...]
    > W kodeksie pracy pisze ze po tym urlopie pracodawca nie moze zwolnic
    > pracownika musi go przyjac na podobnym stanowisku i na podobnych

    Ale pracodawca Cię przecież nie zwalnia, więc ten przypadek nie ma tutaj
    zastosowania.

    > Czy w moim przypadku automatycznie tez tak bedzie czy roznica miedzy
    > zwolnieniem a wygasnieciem umowy jest taka ze mnie to nie dotyczy.

    Najpierw określ, czy umowa faktycznie_wygaśnie_.
    Tutaj ściąga:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/kiedy;nastepuje;wygasniecie;umowy;o;prace,20,0,
    540436.html

    > Acha i kto wyplaca swiadczenie za czas urlopu ojcowskiego zus czy
    > pracodawca

    To zależy. Zasiłek wypłaca pracodawca zobowiązany do wypłaty świadczeń z
    ubezpieczenia społecznego. Nie wiem, czy Twój pracodawca jest do tego
    zobowiązany.
    Natomiast ZUS wypłaca w takich przypadkach:
    . zakład pracy zgłasza do ubezpieczenia nie więcej niż 20 ubezpieczonych,
    . ubezpieczony jest osobą prowadzącą pozarolniczą działalność lub osobą z
    nią współpracującą,
    . ubezpieczony jest duchownym,
    . osoba jest uprawniona do zasiłków za okres po ustaniu ubezpieczenia,
    . ubezpieczony podlega ubezpieczeniu chorobowemu w Polsce z tytułu
    zatrudnienia u pracodawcy zagranicznego.

    N.

  • 3. Data: 2012-01-18 13:24:53
    Od: "@d@m" <K...@o...pl>

    Racja nie wygasa tylko sie konczy...

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    "@d@m" <K...@o...pl> napisał

  • 4. Data: 2012-01-18 13:31:09
    Od: "@d@m" <K...@o...pl>

    Użytkownik "@d@m" napisał w wiadomości grup

    Racja nie wygasa tylko sie konczy...
    Wlasnie a kiedy umowa jest zawarta na czas okreslony i 15.02 sie konczy mam
    prawo do zasilku dla bezrobotnych jezeli pozostale warunki do otrzymania
    zasilku sa spelnione tzn czas pracy pelen etat mysle tu tylko na sposob
    ustania formy zatrudnienia?

  • 5. Data: 2012-01-18 16:23:23
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-01-18 14:31, @d@m pisze:
> [...]
    > do otrzymania zasilku sa spelnione tzn czas pracy pelen etat mysle tu
    > tylko na sposob ustania formy zatrudnienia?

    Dostaniesz.
    Gdybyś wyleciał z art. 52 (ciężkie naruszenie przepisów), rozwiązał
    umowę na mocy porozumienia stron, czy też to ty wypowiedział umowę
    ->wtedy zasiłek się należy dopiero po 3/6 miesiącach i skrócony o ten
    okres.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)