PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie na kobiete w ciaży ?

  • 1. Data: 2005-07-14 20:16:40
    Temat: Umowa zlecenie na kobiete w ciaży ?
    Od: ".:<Kasjopejczyk>:." <a...@q...com>

    Witam

    Opis sytuacji :

    Pracuje w firmie ktora umozliwia dorobienie sobie na umowe-zlecenie. Ale jak
    pracuje na swój rachunek to potrącają mi dodatkowo wszelkie ubezpieczeniowe
    składniki płacy.
    Wymyśliłem że umowa-zlecenie mogłaby być podpisana na żonę która zatrudniona
    jest w innym zakładzie pracy.
    Tak mi poradzili moi znajomi w kadrach. Wtedy do wypłaty pozostanie więcej
    kasiorki :-)
    Problem jednak w tym że zona aktualnie jest na L4 z powodu ciąży.

    Pytanie jest takie :
    Da się bezproblemu zastosować umowę-zlecenie na kobiete w ciaży i do tego na
    L4 ?

    Chodzi tylko o papier - robota i tak by była wykonywana przeze mnie.

    pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2005-07-14 20:42:21
    Temat: Re: Umowa zlecenie na kobiete w ciaży ?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    odpowiem krótko: nie da się.
    Podpisanie umowy zlecenia w okresie niezdolności do pracy to
    wykorzystywanie zwolnienia lekarskiego niezgodnie z jego
    przeznaczeniem. Może skutkować nawet zwolnieniem z pracy bez okresu
    wypowiedzenia z winy pracownika (również ciężarnej pracownicy),
    ponadto zwrotem pobranego zasiłku chorobowego jako świadczenia
    nienależnego.

    wa

  • 3. Data: 2005-07-14 20:43:32
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Chodzi tylko o papier - robota i tak by była wykonywana przeze mnie.

    Myslisz czasami o emeryturze ? Czy sadzisz raczej ze do niej nie
    dozyjesz ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-15 06:21:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: KrzysiekPP [Thu, 14 Jul 2005 22:43:32 +0200]:

    > Myslisz czasami o emeryturze ? Czy sadzisz raczej ze
    > do niej nie dozyjesz ?

    A Ty powaznie sadzisz, ze za te 30-40 lat za emeryture
    z ZUSu da sie jeszcze kupic cos oprocz sznurka zeby sie
    moc powiesic?...

    Kira (zdziwiona)

  • 5. Data: 2005-07-15 06:43:57
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Kira (zdziwiona)

    Mysle raczej, ze lepiej jest miec emeryture z ZUS nic nie miec nic ;)

    --
    Krzysiek (fajny, niezbyt zdziwiony)

  • 6. Data: 2005-07-15 07:04:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Mysle raczej, ze lepiej jest miec emeryture z ZUS nic nie miec nic ;)

    ZUSu za 5 lat juz pewnie nie bedzie, ale wierzyć możesz zawsze.

    vertret

  • 7. Data: 2005-07-15 07:38:51
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > ZUSu za 5 lat juz pewnie nie bedzie, ale wierzyć możesz zawsze.

    W cos zawsze trzeba wierzyc ...

  • 8. Data: 2005-07-15 07:39:43
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: KrzysiekPP [Fri, 15 Jul 2005 08:43:57 +0200]:

    > Mysle raczej, ze lepiej jest miec emeryture z ZUS nic
    > nie miec nic ;)

    Mysle, ze jak bedziesz liczyc tylko na ZUS, to sie na tej
    emeryturze baaardzo zdziwisz :-)

    Daj spokoj, nawet przy najbarzdiej optymistycznym sposobie
    przeliczania, i tak wychodzi ze ZUS wsysa sam z siebie, jako
    instytucja, 1/4 pieniedzy ktore do niego wplacasz. W tych
    mniej optymistycznych jeszcze wiecej.

    Zdecydowanie wole jednak tej czarnej dziury unikac, a swoimi
    pieniedzmi sama sie zajac. Nawet trzymajac je na lokacie (z
    gatunku "bezpiecznych" rozwiazan) wychodze na plus, a nie na
    minus tak jak w ZUSie.

    Jak sobie sam nie zapewnisz pieniedzy na starosc, to ZUS
    da Ci jakas jalmuzne najwyzej i bedziesz wegetowac, a nie
    zyc jak czlowiek. Mi sie wegetacja nie podoba, ale rzecz
    jasna co kto lubi.

    Kira

  • 9. Data: 2005-07-15 07:40:31
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: KrzysiekPP [Fri, 15 Jul 2005 09:38:51 +0200]:

    > W cos zawsze trzeba wierzyc ...

    No, wiara w ZUS i emeryture to w naszych czasach juz cos
    na ksztalt wiary religijnej ;-)

    Kira

  • 10. Data: 2005-07-15 07:50:31
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>