PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace studenta i ZUS

  • 1. Data: 2003-05-15 11:23:35
    Temat: Umowa o prace studenta i ZUS
    Od: "pat" <p...@t...com>

    Czy student, który podpisał umowę o pracę podlega ubezpieczniom ZUS? Jeśli
    nie, jaka jest podstawa prawna?

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2003-05-15 11:36:47
    Temat: Re: Umowa o prace studenta i ZUS
    Od: "ebeetle" <e...@i...pl>

    Użytkownik "pat" <p...@t...com> napisał w wiadomości
    > Czy student, który podpisał umowę o pracę podlega ubezpieczniom ZUS? Jeśli
    > nie, jaka jest podstawa prawna?
    >
    > z góry dziękuję

    z tego co mi wiadomo to studenty sa zwolnione z zusu (sam jestem studentem)

  • 3. Data: 2003-05-15 15:57:45
    Od: "Gracjan Heba" <n...@g...pl>

    Tak studenci są zwolnieni z zusu i dzieki temu koszt zatrudnienia studenta
    jest niski.

    Gracjan Heba

  • 4. Data: 2003-05-15 18:23:44
    Od: "Pawel z Tarsu" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gracjan Heba" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak studenci są zwolnieni z zusu i dzieki temu koszt zatrudnienia studenta
    > jest niski.

    do 26 r zycia

  • 5. Data: 2003-05-15 20:32:11
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    >
    > z góry dziękuję
    >
    > Student do ukończenia 26 roku życia zwolniony jest z opłat ZUS.Następnego
    dnia po urodzinach obowiązkowo podlegasz.

  • 6. Data: 2003-05-16 09:02:04
    Od: Andrzej Gradziel <a...@d...ns.net.pl>

    Gotex <N...@n...com> wrote:

    > U?ytkownik "pat" <p...@t...com> napisa? w wiadomo?ci

    > dnia po urodzinach obowi?zkowo podlegasz.

    Cos sie wam pomylilo. W przypadku umowy o prace nie ma znaczenia czy
    jest sie studentem czy nie, pracodawca _musi_ odprowdzac skladki do ZUS.
    W przypadku umowy zlecenie owszem, do 26 roku zycia, jezeli jest sie
    studentem, jest sie zwolnionym z oplacania skladek ZUS, mozna je placic
    dobrowolnie:)

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202

  • 7. Data: 2003-05-16 16:42:21
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | W przypadku umowy zlecenie owszem, do 26 roku zycia, jezeli jest sie
    | studentem, jest sie zwolnionym z oplacania skladek ZUS, mozna je placic

    W przypadku umowy zlecenia zawartej ze studentem do 26 roku życia nie ma
    możliwości dobrowolnego przystąpienia do ubezpieczeń.

    Andrzej K.

  • 8. Data: 2003-05-16 17:16:39
    Temat: Odp: Umowa o prace studenta i ZUS
    Od: "Andrzej Olszewski" <a...@d...pl>

    zaoczni tez ?

    Użytkownik Pawel z Tarsu <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ba0lme$mug$...@a...news.tpi.pl...

  • 9. Data: 2003-05-17 16:21:00
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    pat <p...@t...com> zapodał(-a):
    > Czy student, który podpisał umowę o pracę podlega ubezpieczniom ZUS? Jeśli
    > nie, jaka jest podstawa prawna?

    Nie jest zwolniony. W przypadku zlecenia (np. spis powszechny....) to
    NIE płacisz ubezpieczenia, dodatkowo jak nie przekroczysz progru
    to Ci podatek oddza US.

    W przypadku umowy o pracę (np. na czas niekoreślony) zwyczajnie pracodawca
    płaci.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2003-05-18 08:53:00
    Od: "BoJo" <b...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    > to Ci podatek oddza US.
    >
    > W przypadku umowy o pracę (np. na czas niekoreślony) zwyczajnie pracodawca

    No tak, ale ja wygląda sprawa jeżeli student otwiera własną działalność? Czy
    też jest zwolniony z ZUS'u i innych tam składek czy może mniejsze płaci?