PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo - czy dobra tresc ?

  • 1. Data: 2006-08-15 07:55:18
    Temat: Umowa o dzielo - czy dobra tresc ?
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Witam,

    Mam do wykonania pewne zlecenie, dokladnie chodzi o umowe o dzielo moj
    zleceniodawca podeslal mi tresc, mam prosbe osoby ktore juz podobnie
    pracowaly i pewnie mam juz jakies doswiadczenie w takich umowach, czy
    ponizsza tresc jest dobra :

    UMOWA O DZIEŁO nr 2/2006

    W dniu .............. w Szczecinie pomiędzy ......................zwanym w
    treści umowy "Zamawiającym",

    a ....................., zamieszkałym przy ulicy ............... , w
    ................ .

    zwanym dalej "Wykonawcą", zawarto umowę następującej treści:

    § 1.

    Zamawiający zamawia, a Wykonawca przyjmuje do wykonania dzieło:

    tresc co i jak

    § 2.

    Do wykonania dzieła Wykonawca użyje własnych materiałów i narzędzi.

    § 3.

    Rozpoczęcie dzieła nastąpi data a zakończenie data

    § 4.

    1. Za wykonanie dzieła Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy
    wynagrodzenie w wysokości cena brutto (słownie: ).

    2. Wynagrodzenie będzie płatne najpóźniej 14 dni po przedłożeniu rachunku
    przez Wykonawcę.

    § 5.

    Wykonawca nie może powierzyć wykonania dzieła innym osobom bez pisemnej
    zgody Zamawiającego.

    § 6.

    Wykonawca oświadcza, że jego prawa autorskie do wykonanego dzieła są
    nieograniczone i że przenosi na nazwa_zamawiajacego majątkowe prawa
    autorskie do tego dzieła.

    § 7.

    W sprawach nie unormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy
    Kodeksu Cywilnego oraz Prawa Autorskiego.

    § 8.

    Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym
    dla każdej ze Stron.

    Zamawiający:
    Wykonawca:,

    Jeszcze mam pytanie jak wyglada sprawa rachunku w paragrafie 4 ?

  • 2. Data: 2006-08-15 10:37:07
    Temat: Re: Umowa o dzielo - czy dobra tresc ?
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > zleceniodawca podeslal mi tresc, mam prosbe osoby ktore juz podobnie
    > pracowaly i pewnie mam juz jakies doswiadczenie w takich umowach, czy

    Wyglada ok, ale diabel czai sie w szczegolach :)

    > Jeszcze mam pytanie jak wyglada sprawa rachunku w paragrafie 4 ?

    wystawiasz rachunek zleceniodawcy

  • 3. Data: 2006-08-15 10:58:12
    Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl>

    "tk" wrote in message news:ebrul5$pff$1@inews.gazeta.pl...

    | § 6.
    |
    | Wykonawca oświadcza, że jego prawa autorskie do wykonanego dzieła są
    | nieograniczone i że przenosi na nazwa_zamawiajacego majątkowe prawa
    | autorskie do tego dzieła.

    Sugeruję dopisanie:
    "Majątkowe prawa autorskie całkowicie przechodzą na nazwa_zamawiajacego po
    całkowitej zapłacie wynagrodzenia Wykonawcy"
    lub jakoś podobnie. Taki dodatkowy zapis, żeby napewno zapłacił ;)

    Poza tym, to jest to zupełnie standardowa umowa o dzieło.

    | Jeszcze mam pytanie jak wyglada sprawa rachunku w paragrafie 4 ?

    Po zakończeniu pracy wystawiasz Zleceniodawcy rachunek, na podstawie którego
    on wypłaca Ci pieniądze.

    Bożenka :-)
    słoneczna miodzio dziewczyna

  • 4. Data: 2006-08-15 11:30:22
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:ebs9c8$ln5$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Poza tym, to jest to zupełnie standardowa umowa o dzieło.

    > Po zakończeniu pracy wystawiasz Zleceniodawcy rachunek, na podstawie

    Ok dzieki za info a jak taki rachunek wyglada ?

  • 5. Data: 2006-08-15 12:53:15
    Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl>

    "tk" wrote in message news:ebsb8d$cj6$1@inews.gazeta.pl...

    | Ok dzieki za info a jak taki rachunek wyglada ?

    np. tak (na dole strony):
    http://glinki.com/?l=uptrka
    Do ściągnięcia jako .doc:
    http://glinki.com/?l=y5yjyq

  • 6. Data: 2006-08-15 15:29:35
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Wg mnie ...... Q2 ..... powinieneś dopisać, że wykonawcy znane są przepisy
    i zasady bhp w związku z wykonywaną pracą i na terenie wykonywanej pracy

    pozdrawiam
    fart

    reszte niech inni dopiszą

  • 7. Data: 2006-08-19 11:46:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Aug 2006 12:58:12 +0200, "Bożenka"
    <b...@s...pw.edu.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >całkowitej zapłacie wynagrodzenia Wykonawcy"
    >lub jakoś podobnie. Taki dodatkowy zapis, żeby napewno zapłacił ;)

    I powinno się wymienić tzw. pola eksploatacji, na których te prawa przysługują
    zamawiającemu dzieło. Np. może to być przekazanie praw majątkowych do publikacji
    w postaci papierowej, ale już dźwiękowej nie.

    A i warto jeszcze dodać zastrzeżenie, że w przypadku przekazania materiałów
    źródłowych (na których ma bazować utwór) zamawiający posiada prawa do tych
    materiałów. Spotkałem się z sytuacją, gdy ktoś ściągnął dane z mojej strony
    internetowej i umieścił na swojej. Wykonawca tamtej strony nie upewnił się, że
    zamawiający ma prawa do tych tekstów, a tenże po prostu skopiował je z mojej.