PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa na czas nieokreślony - pytanie

  • 1. Data: 2008-05-09 10:51:04
    Temat: Umowa na czas nieokreślony - pytanie
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam jedno pytanie dotyczące umowy na czas nieokreślony.
    Jak dotąd miałem u jednego pracodawcy następujące umowy :
    1) na okres próbny,
    2) na czas określony,
    3) na czas określony.

    Pytanie : czy następna umowa będzie na czas nieokreślony, czy też umowa nr. 3
    (wyżej) już automatycznie stała się umową na czas nieokreślony jako 3 z kolei u
    tego samego pracodawcy ?

    Słyszałem już różne odpowiedzi dotyczące traktowania umowy na okres próbny i
    chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje wątpliwości.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-05-09 11:09:34
    Temat: Re: Umowa na czas nieokreślony - pytanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    d...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    >
    > Słyszałem już różne odpowiedzi dotyczące traktowania umowy na okres próbny i
    > chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje wątpliwości.

    Trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony, ale nie liczy się do
    tego umowy na okres próbny. Zatem dopiero czwarta - w tym ciągu - umowa
    będzie umową na czas określony.

    Pod warunkiem, że wszystkie pierwsza umowa na czas określony
    obowiązywała nie wcześniej niż w momencie wejścia PL do UE.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-09 12:40:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g01bda$1fr$6@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > Pod warunkiem, że wszystkie pierwsza umowa na czas określony obowiązywała
    > nie wcześniej niż w momencie wejścia PL do UE.
    I pod warunkiem, że między umowami nie było przerwy ponad 1 miesiąc.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-05-09 14:17:12
    Od: d...@p...onet.pl

    > Trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony, ale nie liczy się do
    > tego umowy na okres próbny. Zatem dopiero czwarta - w tym ciągu - umowa
    > będzie umową na czas określony.

    A jeżeli w trakcie trwania umowy na czas określony dostałem podwyżkę, która była
    w formie aneksu do umowy (pozostałe warunki dotyczące czasu trwania umowy
    pozostały niezmienione) ?? Słyszałem, że każdy aneks do umowy należy traktować
    jako nową umowę. Czy to prawda ??

  • 5. Data: 2008-05-09 14:31:16
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > pozostały niezmienione) ?? Słyszałem, że każdy aneks do umowy należy traktować

    Na szczęście nie.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2008-05-09 16:01:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    d...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > pozostały niezmienione) ?? Słyszałem, że każdy aneks do umowy należy traktować

    W twoim przypadku nie.
    Byłaby to prawda, jeżeli aneksem przedłużyliby ci okres trwania umowy.
    Wtedy taki aneks byłby traktowany jako kolejna umowa.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu