PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop - umowa na okres próbny

  • 1. Data: 2008-05-08 18:56:30
    Temat: Urlop - umowa na okres próbny
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Mam umowę o pracę na 2-miesięczny okres próbny. Przysługuje mi 4 dni
    urlopu. Załóżmy, że nie dostanę nowej umowy na czas nieokreślony. Czy
    mogę wykorzystać urlop w ostatnich 4 dniach mojego zatrudnienia? Kiedy
    powinienem poprosić o urlop? Jeśli pracodawca się nie zgodzi, to czy
    musi mi wypłacić wynagrodzenie za te niewykorzystane 4 dni? W jakiej
    wysokości (zarabiam 4 tys. brutto miesięcznie)?

  • 2. Data: 2008-05-08 19:30:03
    Temat: Re: Urlop - umowa na okres próbny
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fvvid5$9mu$1@news.onet.pl Sheen <z...@v...pl> pisze:

    > Mam umowę o pracę na 2-miesięczny okres próbny. Przysługuje mi 4 dni
    > urlopu. Załóżmy, że nie dostanę nowej umowy na czas nieokreślony.
    Może dostaniesz na określony.

    > Czy mogę wykorzystać urlop w ostatnich 4 dniach mojego zatrudnienia? Kiedy
    > powinienem poprosić o urlop? Jeśli pracodawca się nie zgodzi, to czy musi
    > mi wypłacić wynagrodzenie za te niewykorzystane 4 dni?
    Nie może się nie zgodzić jeśli skorzystasz z art. 167^2 KP.
    Ale jeśli z niego nie skorzystasz to może ci nie udzielić i zapłacić
    ekwiwalent.

    > W jakiej wysokości (zarabiam 4 tys. brutto miesięcznie)?
    Art. 172 KP.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-05-09 16:10:21
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    >
    > Nie może się nie zgodzić jeśli skorzystasz z art. 167^2 KP.
    > Ale jeśli z niego nie skorzystasz to może ci nie udzielić i zapłacić

    Art. 171 KP: "W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w
    całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny".

    Jeśli więc będę pracował do ostatniego dnia umowy, a potem nie podpiszę
    nowej, to przysługuje mi ekwiwalent pieniężny równy:

    4000/30 * 4 dni = 533,33 zł ?
    Ile to będzie netto?

  • 4. Data: 2008-05-09 16:45:45
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Sheen pisze:
    > Jeśli więc będę pracował do ostatniego dnia umowy, a potem nie podpiszę
    > nowej, to przysługuje mi ekwiwalent pieniężny równy:
    >
    > 4000/30 * 4 dni = 533,33 zł ?
    > Ile to będzie netto?

    Nie. Dzieli się przez tzw. współczynnik ekwiwalentowy, który w roku 2008
    wynosi 21. /przeciętnie w miesiącu jest 21 dni roboczych/.
    Czyli 4000/21= 190,48
    190,48/8godzin = 23,81 zł za godzinę niewykorzystanego urlopu
    23,81*32h=761,92 zł
    /o ile w ciągu ostatnich 3 miesiecy nie miałeś jakis dodatków które
    wchodzą normalnie w skład wynagrodzenia urlopowego /premii, za
    nadgodziny itp.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu