PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.

  • 11. Data: 2004-11-04 19:27:20
    Temat: Re: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Jarek Skórski w news:cmduof$4lt$1@news.onet.pl napisał(a):

    > myślę, że Tomaszowi chodziło o chwalenie się w sensie -
    > *zrobiłem doc`a i go wysłałem*, chociaż prosili o pdf`a
    > nie o słowne wyrażenie tejże umiejętności w cv

    To by było zdecydowane przegięcie. Wymowa byłaby mniej więcej taka: "ja
    wiem lepiej czego potrzebujecie", ewentualnie "wstydzicie się poprosić o
    bardziej zaawansowaną prezentację moich osiągnięć, ale dla mnie to pikuś!"
    ;-) To ostatnie sugerowałoby, że więcej ludzi potrafi wykonać pdf'a niż
    doc'a, ale chyba nawet ci zdają sobie sprawę z tego, że tak nie jest ;-)
    Chociażby dlatego, że wielu najpierw przygotowuje doc'a i z niego tworzy
    pdf'a :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 12. Data: 2004-11-04 20:13:32
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > Ty, no weź przestań. Znaczy kandydat zna perfekt obsługę komputera w
    > sensie windowze tudzież office, a przy OO rozkłada ręce i stwierdza,
    > że rady nie da ? Toż wywaliłbym na zbitą skorupę..

    A skad w ogole sie to OOo pojawilo? Rozchodzi sie o dokument w formacie
    pdf, a przeciez OOo to nie jedyny program, za pomoca ktorego mozna
    utworzyc pdf-a... Powiem wiecej - niech sobie nawet napisza w Wordzie,
    ale pozniej przekonwertuja i juz bedzie tak jak chcial pracodawca.

    Pawel

  • 13. Data: 2004-11-04 20:37:15
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Paweł O. w news:cme26u$qjn$1@news.onet.pl napisał(a):

    > A skad w ogole sie to OOo pojawilo?

    "Do łezki łezka, aż będę niebieska..." ;-) Tutaj moim zdaniem nieco nowac
    przeinterpretował. W wiadomości od Tomasza nie widzę kategorycznego
    stwierdzenia, że tylko OO. Potraktowałem to bardziej jako przykład
    oprogramowania, które umożliwia tworzenie plików pdf. No i na ten przykład
    nowac pyta czy wymagali obsługi OO. Na to zaś pytanie odpowiada misman, ale
    jego odpowiedź nie musi przecież nawiązywać do pierwszego postu w wątku.
    Może on odnosić się wyłącznie do tego co powoduje takie wzburzenie nowaca,
    czyli do ewentualnego wymagania od kandydata obsługi OO. W kontekście
    wcześniejszego chwalenia się przez kandydata, że zna się na obsłudze Office
    nieumiejętność obsługi Open Office faktycznie jest śmieszna ;-) Tutaj
    przyznaję mu rację :-) I stąd się OO moim zdaniem pojawiło! :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 14. Data: 2004-11-05 20:14:00
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    SELECT message FROM pl.praca.dyskusje WHERE date='Thu, 4 Nov 2004 15:19:36
    +0100' AND author='Pawel A.'

    > Ciekawostka a-propo: W aplikacjiach na dokumentaliste ludzie wspominali o
    > prawie jazdy na traktor, licencji ochrony fizycznej, uprawnieniach do
    > obsługi pilarki łancuchowej a nawet o posiadaniu pozwolenia na broń......

    Każdy, kto szuka pracy chce przedstawić się w jak najlepszym świetle. Jest
    to dla mnie zrozumiałe.

    Osobom czytającym CV należy także postawić jakieś wymagania (ale powinien
    je stawiać jego przełożony oczywiście). Z pozornie bezwartościowej
    informacji można dużo wyczytać - i na to moim zdaniem liczy ubiegający się
    o pracę. Np. posiadanie "pozwolenia na broń" - przynajmniej w teorii -
    świadczy o tym, że posiadający je przeszedł pozytywnie procedurę
    przyznawania takiego pozwolenia - ma dobrą opinię wśród sąsiadów, pomyślnie
    zdał testy psychologiczne etc. Dla mnie (choć osobiście nie zajmuję się
    rekrutacją) jest to informacja cenna. Może także zapalić się "lampka
    ostrzegawcza" sugerująca, że taki ktoś może kiedyś do pracy przyjść
    uzbrojony...
    Następny przykład: "używam edytora VIM". Niby błacha informacja - każdy
    używa takiego edytora jaki mu się podoba. Ale jeżeli rekrutujący także
    używa Vima, wie, ile zacięcia potrzeba aby nauczyć się obsługi tego
    edytora. Wie także, że _prawdopodobnie_ taka osoba jest bardziej wydajna w
    swojej pracy (mam na myśli głównie programistów różnej maści ;) ), a
    komputery to jej pasja a nie tylko czysty obowiązek.

    Swego czasu na jednej z grup, osoba odpowiedzialna za rekrutację wyśmiewała
    się z kogoś, kto napisał w CV, że zna HTTP. Prawdopodobnie dla "mądrali"
    HTTP oznacza jedynie przeglądanie stron internetowych i ogranicza się do
    "takiego niebieskiego e". Tymczasem znajomość _protkołu_ HTTP nie jest zbyt
    powszechna, nie jest tożsama z umiejętnością "używania internetu" a raczej
    - przeglądarki internetowej, a także jest _bardzo_ przydatna gdy kandydat
    ma pracować jako programista aplikacji internetowych.

    Myślę, że dla inteligentnej osoby wiele (z pozoru błachych) infromacji
    zawartych w CV może stanowić cenne źródło o kandydacie.

    Pozdrawiam
    J. Mężyk

    --
    http://portfolio.netcoffee.pl
    j.mezyk [wiecie co] netcoffee . pl

  • 15. Data: 2004-11-05 20:29:20
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    > Myślę, że dla inteligentnej osoby wiele (z pozoru błachych) infromacji
    > zawartych w CV może stanowić cenne źródło o kandydacie.
    >
    > Pozdrawiam
    > J. Mężyk

    Pozostaje jednak kwestia granicy między "wiedzą" a "inteligencją" HR -
    owców bądź innych osób analizujących CV. Bo o ile wyciągnąć wnioski z
    faktu "posiadam broń" powinien umiec każdy, o tyle nie każdy HR - owiec
    musi wiedzieć, co to jest HTTP, oprócz 4 lterek przed adresem strony
    internetowej

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 16. Data: 2004-11-05 22:21:53
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    SELECT message FROM pl.praca.dyskusje WHERE date='Fri, 05 Nov 2004 21:29:20
    +0100' AND author='jaQbek'

> [...]
    > faktu "posiadam broń" powinien umiec każdy, o tyle nie każdy HR - owiec
    > musi wiedzieć, co to jest HTTP, oprócz 4 lterek przed adresem strony

    Zgoda. Ale jest jeszcze "mądrość" która nie pozwala biec na grupę i
    krzyczeć, że ludzie wymyślają h**e-muje-dzikie-węże i wpisują je do cv obok
    wszystkich skrótów jakie znają, a nakazuje - nawet nie sprawdzenie co dany
    skrót czy termin oznacza - podejście z większym dystansem do własnej osoby.

    Pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

  • 17. Data: 2004-11-06 19:00:06
    Temat: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. (was: Umiej?tno?? logicznego my?lenia i czytania ze zrozumieniem.)
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Zgadzam się z Tomaszem w całej rozpiętości. Wysyłam dziennie po
    kilkadziesiąt cv- szukam pracy ;))) i powiem Wam że bardzo dużo pracy i
    czasu zajmuje mi dostosowanie ich do wymagań poszczególnych pracodawców. Bo
    jeśli on chce w pdf'ie a ja wyślę w doc'u to może to być dla niego sygnał,
    że nie czytałam uważnie ogłoszenia or, że swoje cv'ki rozsyłam automatycznie
    jak spam nie dostosowując ich do konkretnych wymagań potencjalnego
    pracodawcy. A jeśli on chce w pdf'ie a ja nie umiem go zrobić (teoretycznie
    oczywiscie) to posiedzę na necie tak długo aż się dowiem jak. Bo przecież
    nie pójdę na rozmowę (jeśli nawet zostanę zaproszona momo że wysłałam w
    doc'u) i na pytnie dlaczego nie w pdf'ie nie odpowiem że nie wiedziałam jak.
    Spaliłabym się ze wstydu.
    Pozdrawiam i wracam do poszukiwania pracy :)))
    Magda

  • 18. Data: 2004-11-07 10:19:27
    Od: Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Nov 2004 20:00:06 +0100, Magda napisał(a):

    > Zgadzam się z Tomaszem w całej rozpięto?ci.
    Cieszę się niezmienie...

    Cieszyłbym się jeszcze bardziej, gdybyś w swoim OE ustawiła poprawne
    kodowanie, do czego serdecznie zachęcam i z góry dziękuję (w imieniu swoim
    i innych użytkowników usenetu) :)

    Tomasz 'motto' Motyliński [JID: m...@j...wp.pl GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623
    Polecam lekturę: http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 19. Data: 2004-11-07 11:57:49
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Cieszyłbym się jeszcze bardziej, gdybyś w swoim OE ustawiła poprawne
    > kodowanie, do czego serdecznie zachęcam i z góry dziękuję (w imieniu

    Przepraszam, racja...nie korzystam ze swojego kompa to dlatego:))
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2004-11-08 10:15:23
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    > Ale po co? Czy mnie interesuje to, że ktoś ma zna obsługę worda, jeśli
    > będzie pracował na kmbajnie, czy też interesuje mnie ukończony kurs
    ochrony
    > fizycznej I stopnia, w momencie kiedy jego kontakt z klientami będzie się
    > ograniczał do telefonu? :)

    Ludzie wpisuja te rzeczy, zeby pokazac, ze sa "fajnymi ludzmi", ktorzy sie
    otarli o rozne zawody czy sporty.
    Czasem to ma sens - np. cos takiego jak uprawnienia zeglarskie (nie wiem
    dokladnie jakie) z tego co wiem jest pozytywnie odbierane, nawet jak praca
    nie ma z woda nic wspolnego = czlowiek aktywny, dba o zdrowie i lubi mierzyc
    sie z zywiolem :). Pozytywna przeslanka na temat charakteru.

    > No my chcieliśmy, aby było w pdf. :)

    Czemu rozpaczasz? Mieliscie ulatwiona selekcje wstepna.

    > To dobra znajomość arkusza. A kiedy jeszcze będzie robił to biegle bez
    > zerkania co chwilę w jakieś opisy może użyć określenia bardzo dobra
    > znajomość.

    A dla mnie to wzgledne. Zglaszajac sie na stanowisko analityka, gdzie
    konieczne jest zaawansowane wykorzystanie arkusza, napisze "podstawy". Na
    sekretarke - ze "doskonala znajomosc", bo mam doskonala znajomosc tego
    zakresu umiejetnosci zwiazanych z arkuszem, jaki bedzie na tym stanowisku
    wykorzystywany. Nie wiem, na jakie stanowisko chciales czlowieka, ale jesli
    nie bylo wyraznie zwiazane z intensywnym wykorzystaniem zaawansowanych
    mozliwosci arkuszy, to ktos piszac "dobra znajomosc" mogl chciec powiedziec,
    ze te rzeczy, jakie bedzie musial robic na tym stanowisku z arkuszem, ma
    opanowane doskonale, a nie, ze obiektywnie jest wielce zaawansowany.

    Pracodawcy nie ulatwiaja sprawy osobom o powaznym podejsciu, nie piszac
    konkretow. Na Zachodzie typowa modulowa gazetowa oferta pracy to 2-3 razy
    wiecej tekstu niz u nas z dosc precyzyjnym opisem wymagan i zakresu
    obowiazkow, a nawet hintem co do kultury firmowej. W Polsce pracodawcy pisza
    ogolniki, potem dostaja 200 CV nie na temat, dzial kadr sie frustruje i
    aplikanci tez.

    I.