PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. › Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.
    From: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.
    Date: Fri, 5 Nov 2004 21:14:00 +0100
    Sender: d...@o...pl@pe172.gdansk.cvx.ppp.tpnet.pl

    SELECT message FROM pl.praca.dyskusje WHERE date='Thu, 4 Nov 2004 15:19:36
    +0100' AND author='Pawel A.'

    > Ciekawostka a-propo: W aplikacjiach na dokumentaliste ludzie wspominali o
    > prawie jazdy na traktor, licencji ochrony fizycznej, uprawnieniach do
    > obsługi pilarki łancuchowej a nawet o posiadaniu pozwolenia na broń......

    Każdy, kto szuka pracy chce przedstawić się w jak najlepszym świetle. Jest
    to dla mnie zrozumiałe.

    Osobom czytającym CV należy także postawić jakieś wymagania (ale powinien
    je stawiać jego przełożony oczywiście). Z pozornie bezwartościowej
    informacji można dużo wyczytać - i na to moim zdaniem liczy ubiegający się
    o pracę. Np. posiadanie "pozwolenia na broń" - przynajmniej w teorii -
    świadczy o tym, że posiadający je przeszedł pozytywnie procedurę
    przyznawania takiego pozwolenia - ma dobrą opinię wśród sąsiadów, pomyślnie
    zdał testy psychologiczne etc. Dla mnie (choć osobiście nie zajmuję się
    rekrutacją) jest to informacja cenna. Może także zapalić się "lampka
    ostrzegawcza" sugerująca, że taki ktoś może kiedyś do pracy przyjść
    uzbrojony...
    Następny przykład: "używam edytora VIM". Niby błacha informacja - każdy
    używa takiego edytora jaki mu się podoba. Ale jeżeli rekrutujący także
    używa Vima, wie, ile zacięcia potrzeba aby nauczyć się obsługi tego
    edytora. Wie także, że _prawdopodobnie_ taka osoba jest bardziej wydajna w
    swojej pracy (mam na myśli głównie programistów różnej maści ;) ), a
    komputery to jej pasja a nie tylko czysty obowiązek.

    Swego czasu na jednej z grup, osoba odpowiedzialna za rekrutację wyśmiewała
    się z kogoś, kto napisał w CV, że zna HTTP. Prawdopodobnie dla "mądrali"
    HTTP oznacza jedynie przeglądanie stron internetowych i ogranicza się do
    "takiego niebieskiego e". Tymczasem znajomość _protkołu_ HTTP nie jest zbyt
    powszechna, nie jest tożsama z umiejętnością "używania internetu" a raczej
    - przeglądarki internetowej, a także jest _bardzo_ przydatna gdy kandydat
    ma pracować jako programista aplikacji internetowych.

    Myślę, że dla inteligentnej osoby wiele (z pozoru błachych) infromacji
    zawartych w CV może stanowić cenne źródło o kandydacie.

    Pozdrawiam
    J. Mężyk

    --
    http://portfolio.netcoffee.pl