PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem.

  • 21. Data: 2004-11-08 23:14:55
    Temat: Re: Umiejętność logicznego myślenia i czytania ze zrozumieniem. (was: Umiej?tno?? logicznego my?lenia i czytania ze zrozumieniem.)
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Immona; <cmngtn$ah3$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Użytkownik "Tomasz 'motto' Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ten

    > ochrony
    >
    > Ludzie wpisuja te rzeczy, zeby pokazac, ze sa "fajnymi ludzmi", ktorzy sie
    > otarli o rozne zawody czy sporty.
    > Czasem to ma sens - np. cos takiego jak uprawnienia zeglarskie (nie wiem
    > dokladnie jakie) z tego co wiem jest pozytywnie odbierane, nawet jak praca
    > nie ma z woda nic wspolnego = czlowiek aktywny, dba o zdrowie i lubi mierzyc
    > sie z zywiolem :). Pozytywna przeslanka na temat charakteru.

    Czepiacie się - gościu zrobił pewien kurs, był na tyle *zdyscyplinowany*
    , że go ukończył i na tyle kumaty, że go *zaliczył* , to się pochwalił
    swoimi cechami osobowymi. ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 22. Data: 2004-11-09 09:34:17
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (....ciach...)

    > To wiedza podstawowa z zakresu arkusza, i jeśli ktoś to potrafi to
    > powinien
    > pisać raczej o podstawach niźli dobrej znajomości.

    > To dobra znajomość arkusza. A kiedy jeszcze będzie robił to biegle bez
    > zerkania co chwilę w jakieś opisy może użyć określenia bardzo dobra
    > znajomość.

    Podobnie jak Immona uważam, że to o zależy od tego na jakie stanowisko
    aplikujesz.
    Zwłaszcza jak weźmiesz, pod uwagę, że większość osób ledwie potrafiących w
    wpisać do arkusza dane w CV deklaruje "znajmomość" programu. W teej
    sytuacji, ktoś kto potrafi biegla posługiwać się formułami wpisze raczej
    "dobrą znajomość" niż "podstawy", żeby nie odpaść w przedbiegach. Najlepiej
    byłoby oczywiście napisać w miarę konkretnie co się potrafi, ale tu zazcyna
    działąć presja "zwięzłego CV"

    > Dosyć często jestem proszony o sprawdzenie umiejętności kandydatów do
    > pracy
    > z zakresu znajomości obsługi komputera i nie wyobrażasz sobie jak rzadko
    > co kandydat pisze w CV pokrywa się ze stanem faktycznym. Ludzie po prostu
    > nie mają samokrytycyzmu albo bezczelnie kłamią.

    Myślę, że to bardziej złożony problem. Z jednej strony niejase kryteria,
    zdarza się, że ludzie nawet nie wiedzą co można z programu "wycisnąć" i
    dlatego piszą, że znają go dobrze, podczas gdy w rzeczywistości mają jedynie
    ogólne pojęcie.

    > Jestem innego zdnia. Z doświadczenia wiem, że fatalny wygląd dokumentów
    > wiąże się _zazwyczaj_ z brakiem umiejętności zaawansowanego formatowania
    > dokumentu w danym edytorze, a nie brakiem zmysłu estetycznego.

    "Zazwyczaj" ale wyjątki są nader częste. Oczywiście jak ktoś długo pracuje
    np w grafice, to z czasem wyrabia mu się poczucie estetyki. problem w tym,
    że osługi narzędzi nauczyć się można znacznie szybciej. W przypadku grafiki,
    czy dziwięku, nie jest trudno znaleźć człowieka świetnie obeznanego z
    najnowszymi narzędziami. Ale co z tego, gdy musisz go prowadzić za rekę bo
    sam, w najlepszej wierze, ze wszytkiego potrafi zrobić jakąś paskudę....

    pozdrawiam
    Paweł