eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeTester gier komputerowych › Re: Tester gier komputerowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Tester gier komputerowych
    Date: Thu, 7 Dec 2006 15:37:51 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <el98vt$9i4$1@news.onet.pl>
    References: <el78v3$96l$1@news.onet.pl> <45778ada$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.219.246.126
    X-Trace: news.onet.pl 1165502269 9796 81.219.246.126 (7 Dec 2006 14:37:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Dec 2006 14:37:49 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-Sender: G/a+7lcZXN5mdis97dGJDRy1a8HEt45V
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:197853
    [ ukryj nagłówki ]

    > IMO: Zgodnie z jedna z podstawowych zasad audytu, osoba taka zobowiazana
    > jest do opracowania planu/scenariusza testu ktory zawierac bedzie mozliwe
    > wszystkie warianty przejscia gry, testow poszczegolnych komponentow,
    > glupawych zachowan, bledow i wyjatkow ktorym tworcom do glowy nie
    > przyszly. Zakladam, ze sama gra to moze 20%, reszta to myslenie i
    > papierkologia. Zgaduje, ze taka praca jest potwornie nudna i czasochlonna.

    Zależy gdzie trafisz.

    Duże firmy zwykle są bardziej "sproceduryzowane" i tam nie kichniesz, jesli
    tego nie masz napisanego w procedurze. W mniejszych firmach testy zależeć
    będą od Twojej inwencji, pomysłowości i samodzielności.

    Zajmuje się cześciowo testowaniem oprogramowania. Pracujemy na ISO, ale
    planu testów w rozumieniu Jasek'a nie wprowadza się. Po prostu ze względu na
    to, że dla każdego programu taki plan musiałby byc inny i nie ma sensu
    pisania procedury do jednorazowego użytku. Wyjątkiem od tej reguły jest
    sytuacja, gdy wg jakiegoś szablonu powstają np. sterowniki urzadzeń. wtedy
    powstaje obszerna procedura (napisanie takiej, to tyle czasu, co poświęcony
    na testy). Oczywiście są firmy, w których wprowadza się takie procedury, ale
    to juz się robi nadmiernie rozbuchanych pod względem audytów jakości, w
    których nikt nie liczy się z kosztem pracy. Zwykle się tego nie robi i jest
    to IMHO najbardziej optymalne.

    --
    Lukasz



    Użytkownik "Jasek'" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:45778ada$1@news.home.net.pl...
    > Srokus wrote:
    > Wiadomo, gra. Ale konkretnie:
    >> Jakie jest jego zadanie ? Czy jest to zajęcie bardziej w kierunku
    >> recenzowania gier, czy raczej wyłapywania błędów ?
    >
    > IMO: Zgodnie z jedna z podstawowych zasad audytu, osoba taka zobowiazana
    > jest do opracowania planu/scenariusza testu ktory zawierac bedzie mozliwe
    > wszystkie warianty przejscia gry, testow poszczegolnych komponentow,
    > glupawych zachowan, bledow i wyjatkow ktorym tworcom do glowy nie
    > przyszly. Zakladam, ze sama gra to moze 20%, reszta to myslenie i
    > papierkologia. Zgaduje, ze taka praca jest potwornie nudna i czasochlonna.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jacek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1