PracaGrupypl.praca.dyskusje › Termin wyplaty.

  • 11. Data: 2002-05-14 05:56:25
    Temat: Re: Termin wyplaty.
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "irek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:abpd5o$h0r$1@news.tpi.pl...

> [...]
    tyko jako
    > " rzezbienie w gownie"
    > no bo co to niby za roznica czy kasa jest co miesiac 10 czy 13
    danego
    > miesiaca
    > rozumiem ze mogla by byc roznica jak by raz byla 10 a raz 13 , ale
    tak to
    > wybacz :)))
    > mysle ze przy obecnym oprocentowaniu i koniunkturze na rynku te 3
    dni nie
    > pozwola sie wzbogacic ani pracodawcy ani tym bardziej pracownikowi
    > wniosek nasuwa sie jeden , przestanmy zajmowac sie pierdolami a

    Jak będziesz pracodawcą, to Sąd Pracy wytłumaczy Ci różnicę.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 12. Data: 2002-05-14 07:32:28
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > no bo co to niby za roznica czy kasa jest co miesiac 10 czy 13 danego
    > miesiaca

    Różnica jest taka, że jak nie dostajesz wynagrodzenia w terminie, to możesz
    rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy od zaraz.
    Kara z PIP też jest różnicą liczoną dla pracodawcy w tysiącach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2002-05-14 07:35:52
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozwola sie wzbogacic ani pracodawcy ani tym bardziej pracownikowi
    > wniosek nasuwa sie jeden , przestanmy zajmowac sie pierdolami a wezmy sie

    No właśnie....ja nie dostałam wynagrodzenia za miesiąc luty i marzec....za
    to dostałam za kwiecień....
    I niestety muszę pracować w tej firmie i godzić się z tym bo nie mam
    wyjścia...
    Pozdrawiam,

  • 14. Data: 2002-05-14 07:54:31
    Temat: Re: W tej sprawie wypowiedział się Sąd Najwyższy.
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik .Barman napisał:
    > Użytkownik <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >(...)

    > Abstrahujac od jezyka. Nie masz racji yamahaa'o. Za dzien wplaty uwaza sie
    > powszechnie dzien dokonania przelewu. Chyba, ze w umowie albo regulaminie
    > wynagradzania zapisano inaczej. I nie zmieni tego Twoje chciejstwo i
    > myslenie zyczeniowo-paranoiczne pietnastoletni lewaku.

    Dobry obyczaj kupiecki nakazuje, żeby pieniądze znalazły się na koncie
    wierzyciela w dniu, który wymieniony jest w zobowiązaniu. Obecnie za
    dzień dokonania zapłaty uważa się faktycznie dzień obciążenia konta
    dłużnika. W przypadku dokonania przelewu elektronicznego pieniądze
    znajdą się koncie beneficjenta jeszcze tego samego dnia, problem jest
    więc czysto teoretyczny. Są jednak sytuacje skrajne: np. pracodawca
    przelewa w piątek po południu - pieniądze w bankomacie pracownika w
    skrajnym przypadku będą "widoczne" we wtorek. Ponieważ pracodawca
    dysponuje większą wiedzą niż pracownik na temat specyfiki operacji
    bankowych, powinien dochować należytej staranności, by takiej sytuacji
    zapobiec (pieniądze przez kilka dni są "niczyje").
    Instytucje, które mają siłę za dzień dokonania zapłaty przyjmują dzień
    wpływu na konto i przysłowiowe gówno je obchodzi, że ktoś zapłacił
    tydzień temu na poczcie. Wynika z tego, że pracownik jest stroną słabszą
    i nie może wymusić takich warunków płatności jak np. telewizja kablowa
    czy operator komórkowy. Posty Yamahaa'y są nieco surowe w treści, ale
    dobrze oddają odczucia człowieka postawionego przed sk***kim prawem, że
    kto ma pieniądze, ten ma władzę i dyktuje warunki.

    Dogbert

  • 15. Data: 2002-05-14 08:41:51
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > No właśnie....ja nie dostałam wynagrodzenia za miesiąc luty i marzec....za
    > to dostałam za kwiecień....
    > I niestety muszę pracować w tej firmie i godzić się z tym bo nie mam
    > wyjścia...

    Szkoda, ze nam nie piszesz , dlaczego nie masz wyjscia?
    Zatrudnia Cie mąż ?
    A może Pracodawca wziął na zakładników Twoje dzieci i grozi że ... ??

    Daj spokoj, chyba że masz 3 lata do emerytury ...

    Wojtek

  • 16. Data: 2002-05-14 09:33:41
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik Dam <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abq8g4$loq$...@n...tpi.pl...
    > a ja mysle ze kolega nie ma pojecia jak to jest jak sie dostaje wyplate
    raz
    > 10 a raz 18 w zaleznosci jak sie uda ...
    > a do tego jeszcze 600 zl ... takze te pare dni to chyba jest roznica a nie
    > "rzezbienie w gownie" i bynajmniej nie chodzi tu o odsetki ...
    > takze w takim wypadku sa to chyba "pierdoly" i to duze ...

    dlatego wyraznie napisalem ze jezeli regularnie 13 to nie widze problemu
    proponuje uwazniej czytac posty:)))
    natomiast to o czym Ty piszesz uwazam ze jest problemem tzn. smiesznie niska
    pensja , nieterminowo wyplacana itd.

    pozdr
    irek

  • 17. Data: 2002-05-14 09:40:52
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abq9a0$7j5$...@n...onet.pl...

    > Jak będziesz pracodawcą, to Sąd Pracy wytłumaczy Ci różnicę.

    nie jestem pracodawca , nigdy nie bylem i nie zamierzam w najblizszej
    przyszlosci
    poprostu uwazam ze sprawa o ktorej napisal KubaR nie jest duzym problemem
    a poprzez czepianie sie wszystkiego nic nie da sie osiagnac
    mysle ze w polsce sa duzo wazniejsze problemy jak to czy ktos zawsze dostaje
    pensje10 czy 13 danego miesiaca
    dlaczego nikt nie ma pretensji do bankow ze bezkarnie przez kilka dni
    przetrzymuja nasze pieniadze , bo systemy elektroniczne umozliwiaja
    zaksiegowanie wplaty na koncie od razu
    i wlasnie to uwazam za wiekszy problem

    pozdr
    irek

  • 18. Data: 2002-05-15 06:28:30
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dobry obyczaj kupiecki nakazuje, żeby pieniądze znalazły się na koncie
    > wierzyciela w dniu, który wymieniony jest w zobowiązaniu.

    A to prawda, ale obyczaje poki co nie stanowia prawa. Jeszcze inna para
    butow, ze obyczaje pozostaja tak czy inaczej w sferze teorii i tylko teorii,
    nie tylko, jezeli o terminy platnosci/ksiegowania chodzi.
    A co do terminow, to mozna jedynie uzgodnic z pracodawca/kontahentem, zeby
    wplat dokonywal w banku, najlepiej korzystal z przelewu, ale nigdy na pozcie
    (skandalem jest czas potrzebny poczcie na przelanie pieniedzy).

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 19. Data: 2002-05-15 12:30:20
    Od: "monia" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może Pracodawca wziął na zakładników Twoje dzieci i grozi że ... ??
    >
    > Daj spokoj, chyba że masz 3 lata do emerytury ...

    Od razu widać, że nie mieszkasz na Podlasiu i nie masz być może rodziny. Ja
    co raz słyszę od swoich przełożonych gadkę, że jak się komuś nie podoba to
    może się zwolnić. Tylko gdzie znajdziesz pracę. Nawet ze znajomościami jest
    trudno. Bo na kilkadziesiąt tysięcy bezrobotnych w ubiegłym roku było
    kilkadziesiąt ofert pracy. Można sobie pofikać. A firmy prywatnie bankrutują
    jedna po drugiej. Witamy w realnym życiu.

  • 20. Data: 2002-05-15 16:22:40
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak będziesz pracodawcą, to Sąd Pracy wytłumaczy Ci różnicę.

    Ops... Zabrzmialo jak grozba...

    Pzdr.

    Marcin/.Barman