PracaGrupypl.praca.dyskusje › Miano informatyka

  • 1. Data: 2002-05-12 20:47:06
    Temat: Miano informatyka
    Od: Grzegorz Skaruz <g...@s...com>

    Tyle się teraz porobiło tych informatyków, że właściwie nie wiem, kto
    to jest informatyk. Wystarczy umieć Windowsa zainstalować, a już woła
    się na niego informatyk, bo "zna się na komputerach". Czym właściwie
    zajmuje się osoba nosząca miano informatyka? Czy do tego trzeba mieć
    skończone odpowiednie studia czy może wystarczy aktualnie studiować?

    A jak jest z programistą? Student "dłubiący" w Pascalu czy człowiek z
    wykształceniem na etacie w firmie software'owej?

    --
    Grzegorz Skaruz / www.skaruz.com

  • 2. Data: 2002-05-12 21:33:47
    Temat: Re: Miano informatyka
    Od: "Laska" <z...@s...pl>

    Czysto technicznie to miano np technika informatyka ma sie po skonczeniu
    szkoly sredniej o profilu informatycznym i przez analogie tak jest z
    wyksztalceniem wyzszym. W/g mnie osobe ktora nie posida odpowiedniego
    wyksztalcenia a posiada naprawde duze umiejetnosci i doswiadczenie powinno
    nazywac sie komputerowcem. Poza tym kazdy z ludzi ktorzy poswiecili wiele
    czasu na studia i zdobywanie nowych umiejetnosci powinien zostac doceniony
    nawet w ten sposub iz jego powinno nazywac sie informatykiem. Takie jest
    moje subiektywne zdanie.
    Pozdrawim

  • 3. Data: 2002-05-12 22:03:26
    Od: "ErkA" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Skaruz" <g...@s...com> napisał w wiadomości

    Jak na moje nie ma dzis prawdziwych informatykow ;-)) ta dziedzinia juz sie
    tak rozrosla, zeby byc informesem trzeba znac sie super na hardwarze, na
    sofcie, na programowaniu, na stawianiu sieci - a po studiach hmmm wybaczcie,
    ale wydaje mi sie, ze niektorzy wola imprezowac a nizeli zdobywac
    doswiadczenie.... po co w ogole sa na tych studiach po papierek.

    rafi pozdraia

  • 4. Data: 2002-05-13 06:57:02
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    > zajmuje się osoba nosząca miano informatyka? Czy do tego trzeba mieć
    > skończone odpowiednie studia czy może wystarczy aktualnie studiować?

    IMO informatyk to raczej zawod niz tytul. Tutul to moze byc np. mgr inz.
    Informatyki. Nie zmienia to faktu ze aby byc informatykiem to wcale nie
    trzeba miec zadnych tutulow.

    --
    l...@s...pl
    "Każda kobieta zrobi z ciebie milionera - pod warunkiem ze jestes

  • 5. Data: 2002-05-13 07:06:14
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    inz.
    > Informatyki. Nie zmienia to faktu ze aby byc informatykiem to wcale

    Informatyk to informatyk, tak jak ekolog to ekolog. Sam się mianujesz.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 6. Data: 2002-05-13 08:12:00
    Od: "Marcin Sz." <m...@p...pl>

    "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

    > inz.
    > nie
    > >
    > Informatyk to informatyk, tak jak ekolog to ekolog. Sam się mianujesz.

    Jasne, jak kupie sobie stetoskop i bialy fartuch to bede lekarzem ;))

    Pozdro!
    Marcin

  • 7. Data: 2002-05-13 08:46:28
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Sz." <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, jak kupie sobie stetoskop i bialy fartuch to bede lekarzem
    ;))

    Eeee, to już było. Niejaki Stańczyk zrobił te badania :-))))))

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-05-13 09:09:15
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    >IMO informatyk to raczej zawod niz tytul. Tutul to moze byc np. mgr inz.
    >Informatyki. Nie zmienia to faktu ze aby byc informatykiem to wcale nie
    >trzeba miec zadnych tutulow.

    Święte słowa! Ostatnio (ladnie mi ostatnio...) slyszalem, jak powtorzyl je
    Krzysztof Skowroński w 3jce - "nie jestem filozofem, jestem magistrem
    filozofii".

  • 9. Data: 2002-05-13 13:18:39
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Laska" <z...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > nawet w ten sposub iz jego powinno nazywac sie informatykiem. Takie jest

    Eee - tam. Skonczylem "odpowiednie studia" i niczego nowego jesli chodzi o
    branze sie tam nie dowiedzialem.
    Praktyka, praktyka, samodoksztalcanie na biezaco z tematem. Wiedza daje
    prestiz ale dopiero umiejetnosci daja prace.

  • 10. Data: 2002-05-13 16:49:39
    Od: "coby" <c...@o...pl>

    Użytkownik "ErkA" <N...@p...onet.pl> napisał
    > Jak na moje nie ma dzis prawdziwych informatykow ;-))

    Hmmm... niema juz dzis prawdziwych nauczycieli ;-)
    W sredniowieczu jeden uczyl wszystkiego.
    Ta dziedzina (nauka) tak sie rozrosla, ze by uczyc chocby w gimnazjum trzeba
    by
    znac sie na matematyce, biologii, geografii, fizyce (calego zycia by braklo
    by z kazdej z tych dziedzin ukonczyc studia i byc kompetentnym), a tak
    to nasze latorosle ucza i uczyc beda uczyc jacys tam pseudonauczyciele z
    jednym no czsami dwoma fakultetami, zrobionymi na jakims tam
    uniwersytecie;-)

    Czy notariusz jest prawnikiem??? Skadze z nowu, to tylko magister prawa,
    ktory skonczyl odpowiednia aplikacje, a o prawie karnym pewno wie niewiele.

    Szkoda, ze juz nie ma prawdziwych lekazy. Boli mnie ucho, musze isc do
    laryngologa, zab - do stomatologa, oko - do okulisty......
    Gdy zylibysmy 300 lat temu to jeden lekaz znal by sie na wszystkim.

    ***Wydaje mi sie ze nie tedy droga.***

    >a po studiach hmmm wybaczcie,
    > ale wydaje mi sie, ze niektorzy wola imprezowac a nizeli zdobywac
    > doswiadczenie
    Po albo i w trakcie to kazdy musi zdobywac doswiadczenie,
    by stac sie w danej dziedzinie specjalista.

    >.... po co w ogole sa na tych studiach po papierek.

    Jasne. Chyba ze stydiuja informatyke w Wyzszej Szkole Zarzadzania,
    Administracji, Informatyki i Jezykow obcych w Koluszkach,
    Filia w Ustrzykach Dolnych, oddzial zamiejscowy w Pacanowie.
    I w dodatku sa to studia eksternistyczne.

    Bo np. na polibudzie, to 95% takich ktozy studiuja dla tego,
    ze INFORMATYK to bzmi dumnie to tylko studiuja przez
    kilka miesiecy, wykladaja sie juz w pierwszym semestrze na
    algebrze, fizyce lub analizie matematycznej, lub w kolejnym na
    teorii obwodow elektrycznych i zaluja ze stracili kawalek zycia.
    A 5% fuksiazy zeczywiscie konczy ale oni pewnie cale
    zycie beda mieli fuksa.

    Pozdrawiam
    Coby
    PS.
    Cale szczescie, ze dodales "wydaje mi sie" i "niektorzy".