PracaGrupypl.praca.dyskusje › Webdesign czy na tym można jeszcze zarobić ?

  • 1. Data: 2002-05-12 16:30:28
    Temat: Webdesign czy na tym można jeszcze zarobić ?
    Od: "ascomp" <a...@w...pl>

    Nurtuje mnie to pytanie od jakiegos czasu, jak sądzicie czy firmy zajmujace
    się marketingiem internetowym maja jeszcze szanse na rozwój, czy też
    zostały w wiekszosci wyparte przez domorosłych - bez urazy studentów, którzy
    podejmują sie pracy nawet za 200 zł. od projektu.

  • 2. Data: 2002-05-12 17:03:47
    Temat: Re: Webdesign czy na tym można jeszcze zarobić ?
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "ascomp" <a...@w...pl> wrote in message news:abm55t$k7a$1@news.tpi.pl...
> [...]
    którzy
    > podejmują sie pracy nawet za 200 zł. od projektu.

    Sam się tym zajmuję, i niestety w dużej mierze jest tak jak piszesz -
    domorośli pseudo-designerzy oferujący swoje "usługi" za 50 zł psują rynek
    (który i tak jest dość ograniczony). Czasem gdy słyszę oczekiwania
    potencjalnych klientów, nie wiem czy mam się śmiać czy załamywać ręce.
    Zresztą aby nie być gołosłownym, podam ostatni przykład: strona korporacyjna
    (firma dość znana w swojej branży, ale z oczywistych względów nazwy nie
    wymienię) z wersją polską, angielską i niemiecką - wraz z wykonaniem
    tłumaczeń, wersją DHTML i Flash, wszystkich podstron jak wynikło z wyliczeń
    byłoby co najmniej 60, plus panel administracyjny umożliwiający dokonywanie
    zmian w ofercie. Po dość krótkich negocjacjach usłyszałem, że proponowana
    przeze mnie kwota jest "skandaliczna" (gość chciał mnie prawie z sali
    konferencyjnej wyrzucić), a oni mogą się zgodzić co najwyżej na.... 200-300
    USD (tak, 200-300 USD, nie zapomniałem o żadnym zerze) - "bo w takich
    granicach mieści się oferta, którą otrzymali".

    Jeśli o mnie chodzi, rozważam od jakiegoś czasu przebranżowienie firmy, ale
    to niestety kosztuje. Moje szanse na kredyt są praktycznie zerowe, mimo
    dobrze rozplanowanego pomysłu na przedsięwzięcie, którego jeszcze nikt w
    Polsce nie zrealizował (a zrobiłem "mały" research...), mimo że istnieje
    stabilny, i nietrudny do oszacowania popyt.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2002-05-12 17:06:29
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "ascomp" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    którzy
    > podejmują sie pracy nawet za 200 zł. od projektu.

    wszystko zależne jest od sposobu/skuteczności pozyskiwania klientów
    [nie wspominając o bogatym doświadczeniu, referencjach i konkurencyjnych
    cenach]

    jakoś jeszcze żyje... ;)

  • 4. Data: 2002-05-12 17:13:49
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Adam F." <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > USD (tak, 200-300 USD, nie zapomniałem o żadnym zerze) - "bo w takich
    > granicach mieści się oferta, którą otrzymali".

    a to jest niestety ostatnio "norma" w co bardziej pazernych firmach...
    jest jeszcze inna strona medalu....
    łapówki podczas przetargów.... i to jest chyba gorsze od wygórowanych
    marzeń... o serwisie za 300 USD na 60 stron...

  • 5. Data: 2002-05-12 17:19:38
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > wszystko zależne jest od sposobu/skuteczności pozyskiwania klientów
    > [nie wspominając o bogatym doświadczeniu, referencjach i konkurencyjnych

    W takim razie szczerze gratuluje.
    Ja ostatnio im więcej potencjalnych klientów spotykam, często wydawałoby się
    rozsądnych i inteligentnych ludzi, tym bardziej zaczynam wątpić (a zupełnie
    zwątpiłem po spotkaniu w pewnej znanej spółce z branży FMCG, gdzie człowiek,
    który najwyraźniej znał się na rzeczy, wmawiał mi, że rynkowa cena za mocno
    rozbudowaną prezentację w Directorze to kilkaset zł - po próbie negocjacji
    stwierdził, że nie jest to kwota do negocjacji i.... wyszedł z sali :-) nie
    mówiąc nawet "żegnam").
    Gdybym miał przeprowadzić uproszczoną statystykę, to na 10-15 spotkań trafia
    mi się 1 rozsądny klient.

    Chociaż z drugiej strony, też jeszcze jakoś żyję i staram się nie narzekać
    (taki mam już charakter - ewentualne pretensje staram się mieć tylko do
    siebie) mimo ogólnej bryndzy na rynku. Jednak taki układ zupełnie mnie nie
    zadowala i już od jakiegoś czasu planuję coś innego.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2002-05-12 17:26:22
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

> [...]
    > łapówki podczas przetargów.... i to jest chyba gorsze od wygórowanych
    > marzeń... o serwisie za 300 USD na 60 stron...

    A to prawda.... poruszyłeś kolejny dość drażliwy temat.
    Ja sam spotykam się co jakiś czas z tym problemem (aczkolwiek na mniejszą
    skalę niż sądziłem przy rozpoczynaniu działalności), zazwyczaj w formie
    bardzo dwuznacznej aluzji.
    Tylko że łapówki istnieją niestety w każdej branży i uczciwy nie ma
    większych szans w walce z nimi.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-05-12 18:54:15
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    "Adam F." wrote:

> [...]
    > wymienię) z wersjš polskš, angielskš i niemieckš - wraz z wykonaniem
    > tłumaczeń, wersjš DHTML i Flash, wszystkich podstron jak wynikło z wyliczeń
    > byłoby co najmniej 60, plus panel administracyjny umożliwiajšcy dokonywanie
    > zmian w ofercie. Po dość krótkich negocjacjach usłyszałem, że proponowana
    > przeze mnie kwota jest "skandaliczna" (gość chciał mnie prawie z sali
    > konferencyjnej wyrzucić), a oni mogš się zgodzić co najwyżej na.... 200-300
    > USD (tak, 200-300 USD, nie zapomniałem o żadnym zerze) - "bo w takich
    > granicach mieści się oferta, którš otrzymali".

    Podywaguje - jesli ta oferta zostala zlozona przez osobe prowadzaca dzialalnosc/
    firme
    - to wydaje sie to wrecz niemozliwe - chyba, ze ten ktos probuje zdobyc
    referencje
    (czyli doklada w tym wypadku) - albo calosciowo obsluguje dana firme - wtedy
    wystawi fakturke za
    czyszczenie drukarek rekompensujaca koszt wykonania projektu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2002-05-12 20:07:52
    Od: "ascomp" <a...@w...pl>

    Sytuacja wydaje się być rzeczywiście beznadziejna, tym bardziej po tym co
    piszesz, ja również pomimo całego swego optymizmu i entuzjazmu rozważam
    przebranżowienie, bo czy jest jakieś wyjscie z tej sytuacji ............
    Aga

    Użytkownik Adam F. <p...@s...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abm798$69p$...@n...tpi.pl...

  • 9. Data: 2002-05-12 20:42:33
    Od: "NDX" <w...@g...pl>

    witam
    chcialbym zaznaczyc, ze niektorzy domorosli maja wieksze umiejetnosci od
    niektorych profesjonalistow.
    nieraz spotkalem sie z ludzmi, ktorzy prawie nie znaja sie na projektowaniu
    stron, a zbijaja naprawde wielka kase. znam osobiscie kilka osob, samoukow,
    ktorzy wykonuja strony na naprawde wysokim poziomie, i wlace nie biora tak
    durzo pieniedzy za projekt.

    ---
    z powazaniem
    Kamil 'ndx' Majewski

  • 10. Data: 2002-05-12 21:10:35
    Od: "artek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "NDX" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    samoukow,
    > ktorzy wykonuja strony na naprawde wysokim poziomie,

    racja

    > i wlace nie biora tak
    > durzo pieniedzy za projekt.

    bo mamusia buleczki i mleczko kupi
    ... a i kumpel zestaw narzedzi za 10zl na plytke zrzuci...

    --
    pozdrawiam
    Artur Jung