PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukam ludzi, ktorzy rzucili kariere

  • 11. Data: 2005-12-10 17:33:18
    Temat: Re: Szukam ludzi, ktorzy rzucili kariere
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnd062$3v2$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Trudno zrozumiec pytanie
    A ja uważam, że ono jest oczywiste.

    >, bo definicja kariery jest niejasna.
    Dzielisz włos na czworo. Sądzę, że wcale nie o definicję chodzi, ale o na
    czym polega kariera w konkretnej dziedzinie/zawodzie.

    > W jezyku angielskim "career" oznacza po prostu zycie zawodowe.
    A w suomi, bantu i dialekcie kantońskim? ;)

    > Jak sie
    > jest nauczycielka w szkole podstawowej czy robotnikiem w fabryce, to to
    > sie tak samo nazywa "career" jak bycie nadambitnym yuppie w wielkim
    > koncernie.
    Wiesz, on napisał używając języka polskiego...

    > Wiec ja bym zrozumiala to pytanie jako skierowane do tych,
    > ktorzy postanowili w ogole nie pracowac
    Wtedy napisałby po prostu: "szukam ludzi, którzy rzucili pracę".

    Jotte

  • 12. Data: 2005-12-10 20:03:45
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > Dzielisz włos na czworo. Sądzę, że wcale nie o definicję chodzi, ale o na
    > czym polega kariera w konkretnej dziedzinie/zawodzie.

    Napisze Ci, czemu mi sie wyrazenie nie podoba.
    Otoz w tym wyrazeniu "rzucanie" jest jakis dramatyzm, sugerujacy
    poswiecenie, odrzucenie czegos wartosciowego.
    Tymczasem jesli ktos wybiera wiecej czasu dla siebie i bliskich/mniej stresu
    w zamian za mniejsze zarobki, to zwykle jest to racjonalna decyzja oparta na
    kalkulacji, w ktorej pewnym niematerialnym rzeczom przypisuje sie "cene" w
    postaci niezrealizowanych finansowych zyskow i uznaje sie te cene za warta
    zaplacenia. Transakcja, czesto bardzo sensowna. Nic sie nie "rzuca", wybiera
    sie.

    I.

  • 13. Data: 2005-12-10 20:17:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnfcci$6sd$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Napisze Ci, czemu mi sie wyrazenie nie podoba.
    > Otoz w tym wyrazeniu "rzucanie" jest jakis dramatyzm, sugerujacy
    > poswiecenie, odrzucenie czegos wartosciowego.
    [cut]
    Może. A może nie. Może to po prostu zwyczajnie użycie obiegowego określenia
    rezygnacji z czegoś po negatywnych doznaniach z tym związanych.
    Nie grzeb tak, bo się w końcu czegoś dogrzebiesz. ;)

    Jotte

  • 14. Data: 2005-12-11 18:47:58
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > - bo im sie juz nie chcialo pracowac od switu do nocy;
    > - bo woleli miec wiecej czasu dla bliskich;
    > - bo woleli zajac sie swoja pasja;
    > - bo uznali, ze wyscig szczurow nie ma sensu....

    ja mam ochote tak zrobic, rzucic robote i zalozyc wlasny nieduzy biznes

    i tak nie moge sie dorobic zadnych wiekszych pieniedzy, a obecna praca nie
    daje mi satysfakcji

    lepiej byc biednym i szczesliwym, niz troche mniej biednym i nieszczesliwym
    ;)

  • 15. Data: 2005-12-11 21:00:04
    Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl>

    Użytkownik "neuro" <s...@s...org> napisał w wiadomości

    > lenie?

    > niedopieszczeni?

    > A tu juz powaznie - sa ludzie dla ktorych pasja jest praca
    > Ktos powiedzial "znajdz prace ktora bedzie twoja pasja, a nie
    > przepracujesz ani jednego dnia w swoim zyciu"

    > nonkonformistyczni anarchisci?
    >
    > Zakladasz kolko wzajenmnej adoracji? :)
    > A powaznie - czemu mialyby sluzyc kontakty z takimi ludzmi?
    > Piszesz prace z socjologii?
    >
    > zdrowia

    Pomimo tego, że lansuje się korporacyjny model życia istnieją ludzie, którzy
    cenią bardziej życie i zdrowie niż pogoń za karierą (bez patrzenia na
    skutki), co potwierdzają wypowiedzi innych grupowiczów w tym wątku.

  • 16. Data: 2005-12-11 21:33:59
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Oriano napisał(a):
> [...]
    > - bo woleli miec wiecej czasu dla bliskich;
    > - bo woleli zajac sie swoja pasja;
    > - bo uznali, ze wyscig szczurow nie ma sensu....

    Strasznie jednostronnie do tego podchodzisz. Jakich ludzi tak naprawdę
    poszukujesz i w jakim celu?

    pozdr.
    m.

  • 17. Data: 2005-12-12 09:03:50
    Od: "maxxik" <maxxik@*SPAM*interia.pl>

> [...]
    > daje mi satysfakcji
    >
    > lepiej byc biednym i szczesliwym, niz troche mniej biednym i

    To ja mysle podobnie :))

    Ale sie boje....

  • 18. Data: 2005-12-12 09:09:31
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    neuro napisał(a):

    > lenie?

    > niedopieszczeni?

    > nonkonformistyczni anarchisci?

    ...nawiedzony, czy co?

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 19. Data: 2005-12-12 19:18:59
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    > nieszczesliwym
    >
    > To ja mysle podobnie :))
    >
    > Ale sie boje....

    Ja tez mam watpliwosci, ale chyba mimo wszystko zaryzykuje....

  • 20. Data: 2005-12-17 23:30:54
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    > - bo im sie juz nie chcialo pracowac od switu do nocy;
    > - bo woleli miec wiecej czasu dla bliskich;
    > - bo woleli zajac sie swoja pasja;
    > - bo uznali, ze wyscig szczurow nie ma sensu....

    To skontaktuj się z Robertem Kiyosaki - on ci powie, jak pracowac mniej a
    zarabiac więcej [i mieć więcej czasu dla bliskich... i na swoje pasje... i
    wyzwolić się z wyścigu szczurów, w którym tkwi cała średnia klasa i bedni ludzie]

    Polecam książkę "Bogaty ojciec, Biedny ojciec".

    Pozdrawiam.
    Ewa
    Odnaleźć to, co w życiu najcenniejsze...
    http://tinyurl.com/9dckv