PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezpłatny... pytanie

  • 1. Data: 2005-12-09 10:59:41
    Temat: Urlop bezpłatny... pytanie
    Od: "Lecter" <n...@w...pl>

    Witam,

    W związku z trudnościami finansowymi mojej firmy zostałem wysłany na urlop
    bezpłatny (oczywiście sam poprosiłem ;). Mam go do końca stycznia i w
    związku z tym mam pytanie:

    Czy do tego czasu pracodawca może mi wypowiedzieć umowę o pracę? I czy muszę
    wracać z urlopu w momencie jak zostanę o to poproszony - czy mogę sobie
    powrócić w lutym?

    Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzi!

    Dziękuję!

  • 2. Data: 2005-12-10 20:17:11
    Temat: Re: Urlop bezpłatny... pytanie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dnfca3$l7a$1@achot.icm.edu.pl Radoslaw Sawulski
    <r...@u...com.pl> pisze:

    > Nie wiem jak z powrotem z urlopu na zawolanie.
    Jeśli masz na myśli tzw. urlop na żądanie, to stanowi on po prostu
    maksymalnie 4-dniową część zwykłego płatnego (i należnego w danym roku)
    urlopu, co do której pracownik nie musi uzgadniać z pracodawcą terminu,
    tylko bierze kiedy zechce. Cała reszta jest taka sama jak w odniesieniu do
    pozostałej części przysługującego urlopu wypoczynkowego.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-12-10 21:03:12
    Od: "Radoslaw Sawulski" <r...@u...com.pl>

    W czasie urlopu zarówno bezplatnego jak i wypoczynkowego pracodawca nie ma
    prawa wypowiedzieć ci umowy o prace. Nie wiem jak z powrotem z urlopu na
    zawolanie.

    Pzdr
    RS