PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staz i UP

  • 1. Data: 2005-12-09 09:14:23
    Temat: Staz i UP
    Od: "foczka" <a...@w...pl>

    Witam

    jako, ze jestem absolwentem od 2 miesięcy poszukuję firmy, która weżmie mnie
    na staż. Miesiąc temu znalazłem taką firmę ale nie zgodził się na nią UP!
    Dziś byłem w UP jakiej firmy mam szukać a kobieta powiedziała, że mam nie
    szukać bo od 1,5 miesiąca nie ma pieniędzy....i że mam czekać do połowy
    przyszłego roku!!!! (a wtedy juz nie bede mógł iść bo studia skonczyłem w
    czerwcu).

    Pani z UP poszłą gdzieś i po chwili przyszła i pisemkiem ze mam sobie
    znależć firmę, która zagwarantuje, że po stażu zatrudni mnie na min pół
    roku - wtedy pieniądze się znajdą nawet teraz w grudniu.

    Co o tym sądzicie?
    Może UP stosować takie coś?

  • 2. Data: 2005-12-09 09:26:06
    Temat: Re: Staz i UP
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2005 10:14:23 +0100, foczka napisał(a):

> [...]
    > szukać bo od 1,5 miesiąca nie ma pieniędzy....i że mam czekać do połowy
    > przyszłego roku!!!! (a wtedy juz nie bede mógł iść bo studia skonczyłem w

    Ile masz lat?

> [...]
    > znależć firmę, która zagwarantuje, że po stażu zatrudni mnie na min pół
    > roku - wtedy pieniądze się znajdą nawet teraz w grudniu.

    Tak, może. Umowy o staż są umowami cywilno-prawnymi i urząd ma tutaj dość
    dużą dowolność odnośnie warunków takiej umowy.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2005-12-09 09:47:22
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    ok jestem (pisałem z innego komputera poprzedniego posta)

    > Ile masz lat?
    24l (rocznik 81)
    studia zakończone w czerwcu 2005

  • 4. Data: 2005-12-09 10:03:44
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2005 10:47:22 +0100, uciu napisał(a):

    > ok jestem (pisałem z innego komputera poprzedniego posta)

    > 24l (rocznik 81)
    > studia zakończone w czerwcu 2005

    To w Twoim przypadku nie ma znaczenie kiedy skończyłeś szkołę.
    Na staż możesz załapać się do 25 urodzin.

    3m się.

  • 5. Data: 2005-12-09 10:20:39
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Na staż możesz załapać się do 25 urodzin.

    no właśnie tylko problem w tym ze te urodziny są w kwietniu.

    Dzięki za informacje

  • 6. Data: 2005-12-09 10:25:17
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    a tak swoją drogą to do jakiej firmy nie zadzwonie i nie powiem im jaki
    warunki daje UP to od razu słysze ze na takie coś się ich firma nie moze
    zgodzic.

    Z drugiej strony to wydaje mi sie, ze dla firmy powinno byc lepiej wziasc
    kogos na staz. Przez te pol roku nic ich to nie kosztuje a mogą sobie
    douczyc taką osobę zgodnie ze swoimi wymaganiami.

  • 7. Data: 2005-12-09 10:39:33
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2005 11:20:39 +0100, uciu napisał(a):

    > no właśnie tylko problem w tym ze te urodziny są w kwietniu.
    >
    > Dzięki za informacje

    Sorki, troszkę namieszałem :) W takim razie będziesz mógł starać się o staż
    do 12 miesięcy od ukończenia szkoły.
    Ogólnie jest tak, że na staż może został skierowana osoba, która nie
    ukończyła 25 roku życja, a w przypadku kończących studia do 27 roku życia w
    ciągu 12 miesięcy od ukończenia szkoły.

    3m się.

  • 8. Data: 2005-12-09 10:43:03
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Fri, 9 Dec 2005 11:25:17 +0100, uciu napisał(a):

> [...]
    > kogos na staz. Przez te pol roku nic ich to nie kosztuje a mogą sobie
    > douczyc taką osobę zgodnie ze swoimi wymaganiami.

    Niestety, gdzieniegdzie urzędy trochę "rozbestwiły" prcodawców dając im
    stażystów ilu tylko chcieli i na bardzo dogodnych warunkach. Skutek jest
    taki, że stażysta po zakończeniu udziało w programie nadal jest bez pracy,
    a dodatkowo w firmie zmiejsza się zatrudnienie, bo przecież stażyści zrobią
    :(
    A jak później urząd zmienia podejście do umów, to pracodawcy kręcą nosem...
    Mimo, że mają pół roku darmową siłę roboczą :(

    3m się.

  • 9. Data: 2005-12-09 17:03:11
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kogos na staz. Przez te pol roku nic ich to nie kosztuje a mogą sobie
    > douczyc taką osobę zgodnie ze swoimi wymaganiami.

    Wiesz, nie każda osoba się nadaje na 'pracownika'. Tzn. dla firmy to też
    ryzyko wziąść sobie kogoś kto mu nie będzie potem odpowiadał. Dobrym
    rozwiązaniem byłby staż np. na 1-3 miesiące - bez warunku dalszego
    zatrudnienia, a potem możliwość przedłużenia tego stażu z warunkiem
    dalszego zatrudnienia.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 10. Data: 2005-12-12 15:52:17
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > znależć firmę, która zagwarantuje, że po stażu zatrudni mnie na min pół
    > roku - wtedy pieniądze się znajdą nawet teraz w grudniu.

    Nie wiem czy moze, ale ja mialem tak samo. Olalem sprawe i indywidualnie
    zalatwilem sobie bezplatny, 2-miesieczny pseudo staz (umowa zlecenie za 200
    zeta). Teraz (po stazu) pracuje w tej firmie za normalna kase i nic a nic nie
    zaluje.