PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzefowie vs Pracownicy - Przyklad [DLUUUGIE] › Re: Szefowie vs Pracownicy - Przyklad [DLUUUGIE]
  • Data: 2004-05-07 07:13:39
    Temat: Re: Szefowie vs Pracownicy - Przyklad [DLUUUGIE]
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JL" <jl@[cut]noemail.pl> napisał w wiadomości
    news:c7e9i5$bp4$1@81.210.16.254...

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Właściwie bardziej chodziło mi o to, żeby do tego tryumfalnego pobojowiska
    > dodać trochę realizmu :)

    Machiawelli pisal o przejeciu/ugruntowaniu wladzy w innym okresie
    historycznym i stad takie krwawe realia ;)
    Natomiast sedno jego zalecen polega na tym, ze przy powyzszych "programach
    naprawczych" nie wolno bawic sie w dobrego wujka, naobiecywac roznych rzeczy
    nie wyciagajac natychmiastowo planowanych "represji" personalnych i
    odkladajac je na pozniej lub co gorsze rozciagajac w czasie - za miesiac
    jedna osoba za 3 miesiace dwie - po pol roku jedna - i wszyscy wiedza za co
    i dlaczego (sprawy zwiazane z przeszloscia i zlym wplywem osoby na obecny
    stan rzeczy, co bylo przewidywalne)
    Machiawelli zaleca podjecie wszystkich dzialan represyjnych zaraz po
    przejeciu wladzy a nastepnie definitywne ich wstrzymanie (polityka grubej
    kreski). Wtedy ludzie po ochlonieciu zaczynaja coraz ufniej akceptowac nowa
    sytuacje.
    Jesli (wracajac do firmy) szef ma duza charyzme (w opisywanej sytuacji moze
    byc koniecznosc nowego przelozonego) to jest w stanie naprawde skutecznei
    zmobilizowac niedobitki zalogi i scalic ich z nowymi pracownikami w nowy
    zespol ukazujac nowe cele.(przykladowo - opanujemy caly rynek, wykosimy
    konkurencje i kazdy z was ma szanse zostac kierownikiem nowego oddzielu)

    Ogolnie w opisanej firmie troche mi wyglada na to, ze pracownicy deklarujacy
    chec odejscia z firmy w lepsze miejsca wzajemnie sie nakrecaja nie bedac do
    konca pewnymi czy napewno warto odchodzic i poszukujac u kolegow
    potwierdzenia. Moze tez chodzic o odprawy? Zeby firma zwolnila i dala
    odprawke co w przypadku samodzielnego odejscia sie "traci"

    > Zgadzam się natomiast z Tobą, że sytuacja na rynku pracy wykwalifikowanych
    > specjalistów ulegnie ogromnym zmianom, choć nie od razu bo bariera
    językowa
    > stanowi w Polsce większą przeszkodę niż w przypadku wakatów w Wielkiej
    > Brytanii czy Niemczech.

    W branzy IT to podejrzewam, ze bariera w podanym przykladzi enie bylaby taka
    istotna - obcokrajowiec pogada z urzadzeniami po angielsku bedac w tandemie
    z przyuczajacym sie nowym pracownikiem polskim, wyjasniajacym rownoczesnie
    problemy z "tubylcami" w miejscach gdzie stoja terminale.

    > Pozdrawiam
    >
    > JL

    pzdr
    Krzysztof