PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Mon, 28 Nov 2005 19:31:28 +0100

    Użytkownik "jurson" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:dmfhqb$ic1$1@news.interia.pl...
> [...]
    nie da sie jej zadekretowac ani zapisac w ustawie.

    > czyli rozumiem, że likwidujemy prawo pracy i zniknie bezrobocie?
    >
    > jurson

    Na pewno nie wzrośnie na skutek takiej decyzji - a stosunek pracy mozna zawierac na
    mocy przepisow KC.
    Pracodawcy to ludzie i pracownicy tez - jedni nie sa ani lepsi ani gorsi od drugich
    dlatego nie widze powodow do nierownego traktowania.
    A likwidacja chorych zabezpieczen pracownika wynikajacych z KP moglaby mocno
    unormalizowac stosunki pomiedzy stronami. Wiem, ze jest to radykalne rozwiazanie,
    wiem ze na razie miejsc pracy jest za malo ale co to jest za tlumaczenie. Czy ludzie
    pracujacy na umowie o prace maja mniej konfliktow z pracodawcami niz, Ci ktorzy
    pracuja na umowe zlecenie albo sa na wlasnej DG???