PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stały zasiłek z opieki

  • 1. Data: 2003-05-12 14:17:37
    Temat: Stały zasiłek z opieki
    Od: "Greg Stepien" <x...@i...pl>

    Cześć!

    Moja mama ma 51 lat . Nie pracuje i nie ma żródła dochodu. Nie pracuje już
    od paru lat i choć jej stan zdrowia jest bardzo zły nie przysługuje jej
    renta z ZUS-u.Podobno musiałaby pracować przez 5 lat w ostatnim 10-leciu. Ma
    orzeczenie o stopniu niepełnosprawności i w ZUS-sie wsłano ją do opieki,
    która podobno powinna przyznać jej stały zasiłek na leczenie.
    Proszę o odpowiedż.
    Pozdrawiam i dziękuję.

  • 2. Data: 2003-05-12 19:19:20
    Temat: Re: Stały zasiłek z opieki
    Od: "Jagiennka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Greg Stepien" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > orzeczenie o stopniu niepełnosprawności i w ZUS-sie wsłano ją do opieki,
    > która podobno powinna przyznać jej stały zasiłek na leczenie.

    Witam!
    W tej sytuacji chodzi Ci zapewne o zasiłek stały wyrównawczy (stały dotyczy
    rodzica sprawującego opiekę nad dzieckiem niepełnosprawnym, różnica w nazwie
    niewielka ale faktycznie to coś innego).
    Aby otrzymać zasiłek stały wyrównawczy z pomocy społecznej trzeba mieć
    umiarkowany lub znaczny stopień niepełnosprawności (odpowiedniki dawnej II i
    I grupy inwalidzkiej, lekki stopień tj. dawna III grupa nie kwalifikuje do
    tego zasiłku!) i spełniać kryterium dochodowe - zależy ono od liczby i wieku
    osób w gospodarstwie domowym. Jeżeli Twoja mam mieszka sama i nie ma żadnego
    dochodu to przysługiwałby jej ten zasiłek w wysokości 418 zł miesięcznie
    (+składka na ubezpieczenie zdrowotne, jeżeli nie jest objęta takim
    ubezpieczeniem z żadnego innego tytułu). Jeżeli jest więcej osób w rodzinie
    i są tam jakieś dochody a jasteś zainteresowany konkretami to napisz na
    priva, bo to jest najbardziej pokręcony sposób wyliczania zasiłku z pomocy
    społecznej.
    Formalności załatwia się w ośrodku pomocy społecznej właściwym dla gminy w
    której się mieszka.
    Pozdarwiam