PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
  • Data: 2005-01-26 23:02:15
    Temat: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "złoty" <m...@o...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
    news:ct93c8$pk7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    Dnia 2005-01-26 20:21,Użytkownik Immona w pocie czoła napisał:

    [cut]
    > ...heh.....ze tak zapytam..co ty mowisz? ..wiesz - ostatnio widzialem
    > ogloszenie - ze ktos poszukuje operatora koparki.. proponowana stawka - to
    > 3000 pln (nie wiem - brutto czy netto). Zyczylbym wszystkim ludziom po
    > studiach - by mogli tyle zarabiac! ..odnosze wrazenie - ze wlasnie jest
    > odwrotnie! ..i obecnie mamy ZA DUZO ludzi wyksztalconych - a za malo ludzi
    > po zawodowce (o ile jeszcze takowe sa).. i sadze - ze tu jest wlasnie
    > problem

    Jakos procent bezrobotnych wsrod osob z zawodowka jest wyzszy niz procent
    bezrobotnych wsrod magistrow. Pisze z domu i nie mam pod reka statystyk, ale
    jesli mi nie wierzysz, to jutro Ci moge podac dane i zrodla.

    W Polsce bardzo brakuje czegos takiego jak wyzsze szkolnictwo zawodowe.
    Funkcjonuje to na przyklad w Niemczech - czlowiek po takiej szkole nabywa
    certyfikowane umiejetnosci na wysokim poziomie w jakiejs "nieumyslowej"
    branzy, a szkolnictwo to wspolpracuje z przemyslem rozpoznajac
    zapotrzebowanie na okreslone kwalifikacje. Bo i wsrod "zawodowkowych"
    poszukiwani sa specjalisci w fachu, a nie ktokolwiek do stukania mlotkiem.
    Obecne polskie zawodowki fabrykuja bezrobotnych, bo maja przestarzale
    programy i niskie wymagania wobec uczniow.

    I.