PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpec. ds. sprzedarzy - czym handlujecie ? › Re: Spec. ds. sprzedarzy - czym handlujecie ?
  • Data: 2005-07-18 18:47:02
    Temat: Re: Spec. ds. sprzedarzy - czym handlujecie ?
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "michal" <6...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:42db8081$0$5144$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Kiedy przychodzi ktoś do mnie coś sprzedać, to patrzę na towar. Czy jest
    > mi potrzebny, czy jest dobrej jakości i jaka jest jego cena do zapłacenia.
    > Wybaczcie, ale gówno mnie obchodzi, czy on jest dobrym sprzedawcą, jeżeli
    > ma dobry towar w atrakcyjnej cenie. Tak samo nie obchodzi mnie, czy umie
    > pisać

    Masz racje w odniesieniu do pewnych branz, zwlaszcza tam, gdzie zadna ze
    stron nie jest koncowym konsumentem i ktos kupuje po to, zeby sprzedawac
    konsumentowi koncowemu lub kolejnemu posrednikowi. Wtedy liczy sie tylko
    towar i jego parametry oraz rzeczy takie jak wiarygodnosc czy sposoby
    platnosci.

    Ale im bardziej sie zblizasz do konsumenta, tym wieksze znaczenie zaczynaja
    miec cechy osobiste handlowca - a takze, im bardziej towar jest podobny do
    innych na rynku i jego przewaga konkurencyjna sa "te male rzeczy" - z
    ktorych jedna moze byc "jakosc kontaktow z firma" widziana przez pryzmat
    handlowca.

    Wierze, ze fajne tapety komus, kto je sprzeda dalej klientowi w sklepie lub
    sklepom moze sprzedac ktos bezortograficzny i nikomu to nie przeszkadza. Ale
    sprzedajac uslugi duzym firmom lub luksusowe produkty finansowe bogatym
    ludziom, zazwyczaj trzeba miec pewne cechy, w tym sprawnosc w mowie i
    pismie, bo klient koncowy przy produktach prestizowych jakosc kontaktu z
    handlowcem (wedlug kryteriow klienta!) wpisuje w rozwazanie plusow i minusow
    samej oferty.

    I.