PracaGrupypl.praca.dyskusjeSłużbowy telefon komórkowy - pytanie › Re: Służbowy telefon komórkowy - pytanie
    From: Piciu <d...@W...gmail.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Służbowy telefon komórkowy - pytanie
    Date: Mon, 22 May 2006 15:21:03 +0200

    Zbyniu napisał(a):
    > chcą mnie obdarować służbową komórką z jasnym oczekiwaniem że będę ją miał
    włączoną 24h i będą mogli dzwonić kiedy chcą.

    Znaczy się będziesz dyspozycyjny 24h, czy taki jest charakter twojej
    pracy i zakres obowiązków? Nie daj się przez pomyłkę "wrobić"

    > I tu pytanie - czy mam obowiązek mieć włączoną i odbierać rozmowy ze służbowej
    > komórki po godzinach pracy ?

    Zależy jak ustalisz swoją dyspozycyjność. Idealnie jest skończyć pracę o
    danej godzinie i zapominieć o niej aż do następnego dnia. Ale to chyba
    rzadkość. Ale nie możemy też przesadzać i być w pracy od momentu wstania
    z łóżka (włączamy komórkę) do momentu kiedy się do niego położymy (i
    wyłączamy), bo kiedy czas na życie prywatne?

    > Jeśli tak to czy mogę odmówić przyjęcia komórki (np. nie podpisać oświadczenia,
    > że zgadzam się na potrącanie rozmów ponad limit z wynagrodzenia itp.) ?
    > Możecie podać jakeiś uzasadnienie prawne ?

    Chodzi ci o kodeks pracy, chyba nie ma takiego uzasadnienia bo w każdej
    firmie jest inaczej.

    > Pomijam, że byłoby to niewygodne bo musiałbym nosić dwie komórki

    Eeee, można się przyzwycaić, a poza tym teraz mamy takie małe te komórki ;)

    > prywatną zna dużo osób, nie mogę z niej też zrezygnować bo mam jeszcze rok umowy.

    I nie rezygnuj. Z doświadczenia wiem żeby rozmowy prywatne były w
    komórce prywatnej a słóżbowe w słóżbowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Masalski