PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...

  • 61. Data: 2004-07-24 19:28:15
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-24 20:54, Użytkownik MC napisał:

    > Problemem nie jest liczba i wynagrodzenie rzesz urzędniczych, ale ich
    > hamulcowa rola zwiazana ze skłonnością do korupcji. Ciekawe, co sądzisz o
    > tezie, ze dopiero dobrze wynagradzany urzędnik przestaje być przekupny? Dla
    > mnie fałszywa.

    no niestety! ..tylko ryba nie bierze :) . Afery lapowkarskie zdarzaja sie
    rowniez na Zachodzie ...tylko nie tak czesto i nie chodzi wtedy o tak
    male pieniadze

    > Moim zdaniem klan urzędniczy mentalnie pozostał na wschodzie, czyli w
    > komunie. Przydała by się tak wyśmiewana dekomunizacja, która niepotrzebnie
    > została zaniechana.

    hmm.. mysle, ze to problem nie tkwi w dekomunizacji. Obojetne z jakiej
    opcji politycznej sa urzednicy, to zachowuja sie tak samo. Problem lezy w
    sposobie zarzadzania/nadzoru urzednikow. Znam (czyt. stykam sie) wielu
    urzednikow, na ktorych skargi przez petentow/instytucje byly skladane
    taka ilosc razy, ze gdyby to byla firma prywatna juz daaaaawno by tam nie
    pracowali. ..a tu sa *nie* *do* *ruszenia*. ..a gdzie jakas reakcja ze
    strony ich przelozonych??? No i kolejna sprawa - o ktorej wszyscy wiedza
    ... oprocz wladz oczywiscie :) : odpowiedzialnosc urzednika za swoje
    dzialania/decyzje. Oni nadal sa bezkarni! ..co najwyzej przeniosa ich do
    innego wydzialu. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze za ich bledy
    placimy my ...a nie oni (typu: wyplata odszkodowan roznego rodzaju).
    .....itd, itd..ale po co o tym bede pisal : "kon jaki jest kazdy widzi" :)

    pzdr
    A.

  • 62. Data: 2004-07-24 19:35:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "złoty" <m...@o...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Urzędnik nie powinien być z żadnej opcji politycznej, a stan jaki jak teraz
    to jest przeszłość po komunie. Jego zmiana to właśnie cześć tej
    dekomunizacji, chyba nie myślałeś, ze mam na myśli sądy i kata.

  • 63. Data: 2004-07-24 19:38:19
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Minister wrote:

    > Przerabialiśmy Twoje teorie i nic tylko chaos, korupcja i rozkradanie
    > majątku narodowego.

    Nie. To są właśnie Twoje teorie, realizowane od prawie 60 lat przez
    kolejne lewackie ekipy. To ich efektem jest chaos, korupcja i
    rozkradanie majątku narodowego. Widzę, że dałeś się nabrać na namolnie
    wciskany kit, że my tu mamy od 15 lat "wolny rynek".

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 64. Data: 2004-07-24 19:50:39
    Od: "Minister" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:cdue05$68b$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > rozkradanie majątku narodowego. Widzę, że dałeś się nabrać na namolnie
    > wciskany kit, że my tu mamy od 15 lat "wolny rynek".

    Biedaku! Naprawde nic nie rozumiesz!
    Oczywiście, że Mazowiecki popełnił straszny błąd bo zamiast "grubej kreski"
    powinien być "gruby sznur" ale kto potem rządził w tym kraju i jak??. Sami
    złodzieje i dyletanci ekonomiczni z prawa i lewa......
    No ale to jest nieco inny temat

    Pozdrawiam

    Minister

  • 65. Data: 2004-07-24 20:24:02
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    >Przyznam, ze nie rozumiem. To przedstawiciele biznesu mogą się zrzeszać
    (np.
    > BCC), lobbować, wspierać siły polityczne generujące korzystne dla nich
    > rozwiązania prawne, a przedstawiciele świata pracy najemnej - nie?
    > Czemu?

    Dlatego, że na przykład BCC nie jest piramidą, w której na ciepłą posadke
    paru cwaniaków na górze skladają się ciemne i zastraszone masy na dole,
    którym się wmawia, że jak sie uderzy w stół, albo zablokuje co trzeba, to
    wtedy przestają działać prawa matematyki.
    Tak się dziwnie składa, że rozwiązania prawne korzystne dla biznesmenów
    przekładają się wprost proporcjonalnie na interes "klasy robotniczej", ale
    to nie pasuje całej dużej bandzie darmozjadów, żyjących bezszczelnie ze
    zubożałych na przykład górników.
    Do bandy tej należą nie tylko "działacze związkowi", ale i dyrektorzy tych
    przedsiębiorstw.
    Po co sie martwić o sprzedaż, opłacalnośc, zdobywanie klienta, liczyć, nie
    spać po nocy.
    Dużo fajniej jest przecież przyjśc do pracy na 10. Pokręcić sie po
    działach, wypic gdzieś pare kielichów, bo akurat imieniny kolegi
    przewodniczącego, zrobić zebranie i o 13 uciec do domu służbowym
    samochodem.
    Jak są z Warszawy jakieś sygnały o cięciu kosztów, to się da każdemu z 20
    związków na zakładzie, po autobusie i pojedzie klasa robotnicza w słusznym
    gniewie pokazać krawaciarzom kto w Polsce rządzi.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 66. Data: 2004-07-24 20:55:41
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Minister wrote:

    > Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    > wiadomości news:cdue05$68b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Biedaku! Naprawde nic nie rozumiesz!

    Myślę, że rozumiem. Całkiem sporo.

    > Oczywiście, że Mazowiecki popełnił straszny błąd bo zamiast "grubej kreski"
    > powinien być "gruby sznur"

    Zgadza się.

    > ale kto potem rządził w tym kraju i jak??.

    Rozmaitej maści lewaki.

    > Sami
    > złodzieje i dyletanci ekonomiczni z prawa i lewa......

    Widzę, że te bajki też kupiłeś, były równie namolnie wciskane do
    wierzenia motłochowi. Gdzie ty tu widziałeś jakikolwiek rząd "z prawa" ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 67. Data: 2004-07-24 21:19:54
    Od: "Minister" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:cduih7$oj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    >
    > Widzę, że te bajki też kupiłeś, były równie namolnie wciskane do
    > wierzenia motłochowi. Gdzie ty tu widziałeś jakikolwiek rząd "z prawa" ?

    Nie wiesz które rządy były prawicowe ?
    No to ci powiem: Oleksego, Cimoszewicza, Pawlaka, Millera, a lewica to np.
    Olszewski, Buzek, Suchocka i Bielecki
    Pasuje ci? Czyś ty sie wczoraj urodził? Chyba tak skoro dopiero teraz
    zauważyłeś wypowiedź świeżo upieczonej maturzystki Beger o Kofanie Ananie.
    Może zaczniemy nowy wątek o przekrętach prawicy?

    pozdrawiam

    Minister

  • 68. Data: 2004-07-24 23:10:19
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 24 lip 2004, "VERTRET" <v...@o...pl> zapodal(a):

> [...]

    > robotniczej", ale to nie pasuje całej dużej bandzie darmozjadów,
    > żyjących bezszczelnie ze zubożałych na przykład górników.

    W bardzo dlugiej perspektywie. Na tyle dlugiej, ze nikt o niej nie mysli.
    juz o tym pislem, niestety nie ma sie czemu dziwic.

    Pozdr.

  • 69. Data: 2004-07-24 23:46:41
    Od: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>

    VERTRET wrote:

    > Użytkownik "Wieslaw Bicz" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten "prosty sposób" to tak dla kontroli spostrzegawczości
    > czytelników, czy rzeczywiście takie bzdury propagujesz? Chyba tylko
    > przy produkcji węgla drzewnego i to technologią z 15. wieku da się
    > nie korzystać z zagranicznej technologii, która po osłabieniu
    > złotówki będzie kosztować tyle, że polskimi przebojami eksportowymi
    > znowu będą europalety i pare innych równie skomplikowanych produktów.
    > Acha! Jeszcze możemy zarabiac krocie na szyciu ubrań roboczych,
    > oczywiście tylko z powierzonego materiału. Ja dziekuję za taki
> [...]

    Mimo, że Ci się to nie podoba, to jest to niestety prawda, i to
    praktycznie we wszystkich krajach. A łatwo to było można dostrzec w
    Polsce w ciągu poprzedniego roku, kiedy nastąpił dość wyrażny spadek
    złotówki. Dotyczy to iczywiście w największym stopniu branż, gdzie
    istotny jest wkład średnio lub mało kwalifikowanej pracy ludzkiej. A w
    takich właśnie miejscach zatrudnia się najwięcej pracowników.

    A że w tym nie ma postępu, i nie jest to niczym, do czego należałoby
    dążyć, to prawda. Jest to półśrodek. Albo wynika samo przez się, gdy
    gospodarka już sobie nie radzi. W ciągu ostatnich lat mogliśmy takie
    krzzysz walutowe obserwować a Argentynie, Brazylii, Rosji, krajach Azji
    Środkowej. Polska niekoniecznie musi być na to odporna.

    Wieslaw Bicz

  • 70. Data: 2004-07-25 00:22:02
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2004 23:19:54 +0200, Minister <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > Ananie.
    > Może zaczniemy nowy wątek o przekrętach prawicy?

    A co ma wspolnego beger i samoobrona z prawica????

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##