PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    From: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Date: Sun, 25 Jul 2004 01:46:41 +0200

    VERTRET wrote:

    > Użytkownik "Wieslaw Bicz" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten "prosty sposób" to tak dla kontroli spostrzegawczości
    > czytelników, czy rzeczywiście takie bzdury propagujesz? Chyba tylko
    > przy produkcji węgla drzewnego i to technologią z 15. wieku da się
    > nie korzystać z zagranicznej technologii, która po osłabieniu
    > złotówki będzie kosztować tyle, że polskimi przebojami eksportowymi
    > znowu będą europalety i pare innych równie skomplikowanych produktów.
    > Acha! Jeszcze możemy zarabiac krocie na szyciu ubrań roboczych,
    > oczywiście tylko z powierzonego materiału. Ja dziekuję za taki
> [...]

    Mimo, że Ci się to nie podoba, to jest to niestety prawda, i to
    praktycznie we wszystkich krajach. A łatwo to było można dostrzec w
    Polsce w ciągu poprzedniego roku, kiedy nastąpił dość wyrażny spadek
    złotówki. Dotyczy to iczywiście w największym stopniu branż, gdzie
    istotny jest wkład średnio lub mało kwalifikowanej pracy ludzkiej. A w
    takich właśnie miejscach zatrudnia się najwięcej pracowników.

    A że w tym nie ma postępu, i nie jest to niczym, do czego należałoby
    dążyć, to prawda. Jest to półśrodek. Albo wynika samo przez się, gdy
    gospodarka już sobie nie radzi. W ciągu ostatnich lat mogliśmy takie
    krzzysz walutowe obserwować a Argentynie, Brazylii, Rosji, krajach Azji
    Środkowej. Polska niekoniecznie musi być na to odporna.

    Wieslaw Bicz