PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...

  • 21. Data: 2004-07-23 23:41:43
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-23 21:07, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

> [...]
    > ceny beda regulowane przez odpowiedni organ. I ma to byc pilnowane!
    > Oczywiscie niektorych towarow moze zabraknac i kulaki moga sztucznie
    > podwyzszac ceny - dlatego nalzy nastepnie wszelki handel uspolecznic, a
    > fabryki znacjonalizowac.
    > Mysle, ze w celu lepszego wdrozenia pomyslu - wszyscy bezrobotni powinni
    > dostac wysokie zasilki - do momentu znalezienia przez nich pracy. Bo tak jak
    > slusznie zauwazyles: "ludzie wreszcie będą mieli pieniądze >
    > wzrośnie popyt > więc wzrośnie produkcja > więc powstaną nowe miejsca pracy

    ..za duzo ogladasz TV.. odpocznij od niej moze pare m-cy - byc moze wtedy
    przestaniesz sie tak emocjonowac i ponownie zaczniesz uzywac *wlasnego*
    rozumu. Nie kazdego, kto ma poglady rozne od tych prezentowanych w TV czy
    twoich nalezy od razu osmieszac. Warto sprobowac merytorycznej dysputy

    pzdr
    A.

  • 22. Data: 2004-07-23 23:49:45
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-23 19:29, Użytkownik Aroo napisał:

    > Dodałbym jeszcze tutaj brak prawdziwych związków zawodowych, które
    > faktycznie zadbałyby o prawa pracownika. Bo to co teraz mamy jest tanią
    > podróbką....

    ..funkcjonowanie zwiazkow zawodowych jest raczej przeszkada niz pomoca.
    Jak pokazuje zycie - dzialacze zwiazkowi pochlonieci sa glownie
    lansowaniem siebie i zabieganiem o swoje interesy. (..no i jakas
    pokazowka od czasu do czasu :) ) - Polska chyba nie jest tu wyjatkiem

    pzdr
    A.

  • 23. Data: 2004-07-24 06:34:28
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 23 lip 2004, "MC" <m...@g...pl> zapodal(a):

    > Dodałbym niskie kwalifikacje absolwentów, dodatkowo szybko
    > ogłupianych przez pracodawców żądaniem wykonywania bieżączek.
    > Potencjał innowacyjny polskich firm jest bardzo niski, a powtarzanie
    > za innymi nie może przynosić dużych profitów.

    Zgadzam sie.

    Lukasz

  • 24. Data: 2004-07-24 07:51:55
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    złoty wrote:

    > ..za duzo ogladasz TV.. odpocznij od niej moze pare m-cy

    Właśnie 17 lipca minęła 5-ta rocznica od czasu, gdy nie oglądam
    telewizji. W ogóle. Z Michałem zgadzam się w całej rozciągłości.

    ICMPTZ ?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 25. Data: 2004-07-24 07:53:44
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Minister wrote:

    > Nie chce mi się tego rozwijać szczegółowo ale zastanówcie się sami to
    > przyznacie mi rację.

    Taaajest ! "Polska - Koreą Północną Europy Środkowej!"

    Nie, że "ci się nie chce", tylko : jak byś rozwinął, to byśmy wszyscy
    pękli ze smiechu, a Ty byś się zalał płaczem od tego wyśmiania.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 26. Data: 2004-07-24 07:56:46
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    > Hm... A jaki interes ma pracodawca w płaceniu więcej skoro może mniej?
    > I nie mówcie mi, że chodzi tutaj o to, że jakby "normalnie pracował" to
    > zostanie doeceniony. Owszem, tak powinno być. I trochę takich pracodawców
    > jest, ale na jednego potrafiącego docenić jest kilkudziesięciu innych,
    > którzy o tym jednym mówią, że psuje rynek.
    Zeby wiedziec po co wiecej placic pracownikom trzeba miec pojecie o
    zarzadzaniu ludzmi, o motywacyjnych systemach wynagradzania. Zeby cos o tym
    wiedziec to trzeba miec skonczone studia w tym kierunku albo przeczytac pare
    ksiazek.
    Podejzewam ze gdyby zrobiono test z podstawowych wiadomosci z zarzadzania
    wsrod dyrektorow i kierownikow panstwowych firm i instytucji oraz
    wlascicieli prywatnych firm to wyniki bylyby tragiczne.
    Dlaczego tak jest to juz inna dyskusja.

  • 27. Data: 2004-07-24 09:09:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    złoty <m...@o...wytnij_to.pl> wrote:
> [...]
    > *wlasnego* rozumu. Nie kazdego, kto ma poglady rozne od tych
    > prezentowanych w TV czy twoich nalezy od razu osmieszac. Warto

    Jesli uwazasz, ze sztuczny ustawowy nakaz poprawi cokolwiek, to tylko ci
    wspolczuje.
    Bo to o czym mowisz - to jest zwykly dodruk pieniadza. Przeciez jak
    przedsiebiorca mialby zaplacic 40% wiecej (pamietasz o ZUSach itp?) to mniej
    wiecej o tyle samo musialby podwyzszyc ceny swoich towarow i uslug - bo niby
    jak sobie to wybrazasz?
    Niby jak sobie wyobrazasz, ze eksportujac polskie towary - zagraniczny
    kontrahent wyda 1/5 wiecej. Zmusisz go do tego?
    Jednym slowem pomysl tak glupkowaty, ze szkoda sie nad nim rozwodzic, a
    dziwia mnie tacy ignoranci ekonomiczni jak ty. No ale coz... Ktos przeciez
    glosuije na LPR zy Samoobrone.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 28. Data: 2004-07-24 12:47:03
    Od: jelen <j...@s...org>

    Przyczyn jest kilka i zazebiaja sie, a takze wzajemnie pograzaja.

    W/g mnie najwazniejsza przyczyna jest istnienie ZUSu - generujacego olbzymie
    straty poprzez niewlasciwe zarzadzanie skladkami. Wystarczyloby zamienic
    ZUS na konkurujace ze soba firmy ubezpieczeniowe + odpowiednik bankowego
    fundusz gwarancyjnego i skladka zmniejszy sie 2-3 krotnie.

    Druga przyczyna wynikajaca z istnienia ZUSu jest bezrobocie. Problemu ze
    znalezieniem pracy dla studenta na umowe-zlecenie raczej nie ma, bo nie
    trzeba od niego odprowadzac skladek.

    Trzecia przyczyna jest kodeks pracy, zbyt scisle okreslajacy zasady i dla
    pracodawcy bedacy zwyczajnie niewygodny. Jego istnienie zwieksza
    bezrobocie.
    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 29. Data: 2004-07-24 12:49:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wieslaw Bicz <W...@o...pl> wrote:
    > Oczywiście mam swój pogląd na ten temat, i z chęcią się nim podzielę,
    > ale ciekawy jestem, czy zastanawialiście się nad tym, i czy interesuje
    > Was udział w takiej dyskusji. Wszystkich chętnych zapraszam.

    A moglbys te swoja opinie wyrazic i napisac dlaczego nic nie wspominasz o
    sile nabywczej pieniadza?
    Co z tego, ze z dnia na dzien przelcizeniowo wprowadzisz pensje takie jak na
    zachodzie? Nic. Kompletnie nic.
    Dlatego chetnie wyslucham twojej teorii

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 30. Data: 2004-07-24 13:35:06
    Od: k...@v...pl

> [...]
    > (ale oczywiście nie tylko) zarobki są znacząco niższe niż w takich
    > krajach, jak Niemcy, Francja, itd.
    >
    > Oczywiście mam swój pogląd na ten temat, i z chęcią się nim podzielę,
    > ale ciekawy jestem, czy zastanawialiście się nad tym, i czy interesuje
    > Was udział w takiej dyskusji. Wszystkich chętnych zapraszam.
    >

    > Wieslaw Bicz
    >
    > ---------------==========   OPTEL sp. z o.o.   ===========---------------
    > ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------
    > ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852

    Chyba zajęcie się tylko samą wysokością zarobków w Polsce i porwnywanie ich do
    innych krajów nie jest najlepszym pomysłem. Bardziej odpowiednie byłoby
    porównywanie siły nabywczej. Nie można porównać w sposób prosty naszych pensji
    z Niemcami. Bo tam są inne ceny. A jakby ktoś chciał je porównać np. do Anglii
    to okaże się że jest tam dla nas bardzo drogo. Ale dla angoli już nie jest tak
    drogo. Za to przy porównaniu z jakimś afrykańskim krajem okaże się że jesteśmy
    krezusami. Według mnie stan naszych kieszeni odzwierciedla stan gospodarki.
    Mamy niska wydajność pracy. Nie wynika ona z naszego lenistwa tylko z innych
    uwarunkowań. U nas jeszcze bardzo dużo pracy wykonuje się przy użyciu
    najprostrzych narzędzi. Trochę zaczeło się już zmieniać. Widać to po tym że
    podobno istnieje niewielki wzrost gospodarczy, nie towarzyszy jednak temy
    proporcjonalny wzrost zatrudnienia. Taka sytuacja świadczy o tym że zaczynamy
    sie mechanizować. Załóżmy taką sytuacje. Jest firma produkująca pierogi.
    Pensja pani je robiącej nie wynika z żadnych uregulowań, tylko z ilości
    wyprodukowanych przez nią pierogów. Ma płacone jakąś kwote od sztuki. Tak jest
    wszędzie na stanowiskach robotniczych. A świat składa się przede wszystkim z
    robotników. Ostateczą cenę pieroga ustala nie szef firmy tylko rynek. Jeśli
    szef kupi maszynę zastępującą 9 osób, to osoba zatrudniona przy jej obsłudze
    nie zarobi 9 razy więcej tylko 3 razy więcej niż ręczna sklejaczka pierogów.
    Będzie to i tak dwa razy mniej niż w Niemczech. Ale i pierogi w Niemczech sa
    droższe niż u nas. Okaże się że w przypadku niewolniczego wykorzystania
    maszyny ZUS wcale nie jest tak strasznie wysoki. Bo zamiast obciążać
    miesięczną produkcję kwotom 4500 zł obciąża ja na 1500zł. Jednak pozostanie
    problem 9 niepotrzebnych osób. Zasilą one niezliczoną rzesze bezrobotnych.
    Mając niewielką ilośc pieniędzy skutecznie ograniczą możliwość podniesienia
    ceny tego co do niedawna robiły. Konkurencja wymusi obniżenie ceny wyrobu. To
    będzie skutkowało jeśli nie obniżeniem pensji operatorów maszyn to
    przynajmniej ich zamrożeniem. Jakby nie patrzeć dupa zawsze z tyłu. Według
    mnie istnieje jeszcze jedna bariera uniemożliwiająca podniesienie zarobków.
    Załóżmy że wchodzi przepis zabraniający płacić za pracę mniej niż 2000zł i nie
    towarzyszy temu proporcjonalny wzrost cen. Bo jeśli ceny miały by
    proporcjonalnie wzrosnąć to taki manewr byłby głupi. Oszaleli z nadmiaru kasy
    rodacy rzucili by się na sklepy i zaczeli kupować zagraniczne telewizory,
    ciuchy i samochody. Taki manewr odpompował by z Polski wymienialną złotówkę.
    Byłoby jeszcze gorzej. Cały czas dupa z tyłu. Tomek