PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...

  • 11. Data: 2004-07-23 17:03:49
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: "Minister" <r...@o...pl>

    Wszystko wynika z jednej niezwykle prostej rzeczy. Nie wiem dlaczego nikt o
    tym nie mówi.
    Czy słyszeliście o czymś takim jak USTAWOWE minimalne wynagrodzenie za
    pracę?
    Jest we wszystkich normalnych krajach i biada pracodawcy który chce płacić
    mniej.
    Ponieważ w naszym pięknym kraju wynosi ono kilkaset złotych to pracodawca
    byłby idiotą płacąc więcej osobom na których mu specjalnie nie zależy, a
    potrzebuje ich tylko do czarnej roboty.
    Wystarczy zapisać w ustawie że powiedzmy od 1 września 2004 min.
    wynagrodzenie ma wynosić np.20 zł/godz. i ścigać bezwzględnie tych co się do
    tego nie stosują.!!
    Oczywiście na początku będą krzyki i parę firm upadnie ale inne zaczną
    prosperować o wiele lepiej bo: ludzie wreszcie będą mieli pieniądze >
    wzrośnie popyt > więc wzrośnie produkcja > więc powstaną nowe miejsca pracy
    > więc ludzie odzyskają wiarę w sens pracy w tym kraju itd, itd.
    Nie chce mi się tego rozwijać szczegółowo ale zastanówcie się sami to
    przyznacie mi rację.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2004-07-23 17:29:38
    Od: "Aroo" <a...@p...fm>

    > Ale i tak największą przyczyną jest zbyt duży koszt pracy. Jednak
    > drastyczne, nagłe zmniejszenie tego kosztu wcale nie wpłynie na
    zwiększenie
    > zarobków. Tzn. wówczas nagle zaczną więcej zarabiać pracodawcy. Musi minąć
    > sporo czasu, żeby sytuacja stała się normalna.
    Dodałbym jeszcze tutaj brak prawdziwych związków zawodowych, które
    faktycznie zadbałyby o prawa pracownika. Bo to co teraz mamy jest tanią
    podróbką....

    Arek

  • 13. Data: 2004-07-23 19:07:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Minister <r...@o...pl> wrote:
    > Nie chce mi się tego rozwijać szczegółowo ale zastanówcie się sami to
    > przyznacie mi rację.

    Stary, masz racje!
    znaczy jeszcze trzeba urzedowo podniesc ceny plodow rolnych, bo przeciez
    rolnicy to 35% naszego spoleczenstwa. Nastepnie ceny innych produktow trzeba
    ustawowo podniesc, zeby mozna bylo wyplacic te wieksze pensje. To oczywiscie
    moze doprowadzic do inflacji, dlatego Balcerowicz musi odejsc, a wszystkie
    ceny beda regulowane przez odpowiedni organ. I ma to byc pilnowane!
    Oczywiscie niektorych towarow moze zabraknac i kulaki moga sztucznie
    podwyzszac ceny - dlatego nalzy nastepnie wszelki handel uspolecznic, a
    fabryki znacjonalizowac.
    Mysle, ze w celu lepszego wdrozenia pomyslu - wszyscy bezrobotni powinni
    dostac wysokie zasilki - do momentu znalezienia przez nich pracy. Bo tak jak
    slusznie zauwazyles: "ludzie wreszcie będą mieli pieniądze >
    wzrośnie popyt > więc wzrośnie produkcja > więc powstaną nowe miejsca pracy
    > więc ludzie odzyskają wiarę w sens pracy w tym kraju itd, itd."
    Jednym slowem jestes genialny! Stary. Jutro dzwonie do Andrzeja, zeby cie
    wzial na glownego ekonomiste w Partii!!!!

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 14. Data: 2004-07-23 20:07:25
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Aroo" <a...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:cdri3m$25m$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dodałbym jeszcze tutaj brak prawdziwych związków zawodowych, które
    > faktycznie zadbałyby o prawa pracownika. Bo to co teraz mamy jest tanią
    > podróbką....

    Ja wogóle nie widze sensu istnienia związków zawodowych. Szczególnie w
    ostatnich 50 latach jest to twór zupełnie anachroniczny i do niczego
    nieprzydatny.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 15. Data: 2004-07-23 20:21:04
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 23 lip 2004, Wieslaw Bicz <W...@o...pl> zapodal(a):

> [...]
    > Interesuje mnie, jaka jest Waszym zdaniem przyczyna tego, że w Polsce
    > (ale oczywiście nie tylko) zarobki są znacząco niższe niż w takich

    Krotkofalowe myslenie, zarowno pracodawcow jak i pracownikow, obliczone na
    jak najwiekszy zysk w jak najkrotszym czasie, przy braku analizy co bedzie
    za 3 lata. Biurokracja, wysoki fiskalizm panstwa na utrzymanie tej
    biurokracji, ale rowniez na pokrycie zobowiazan poprzedniej epoki
    (emerytury, dlug zagraniczny) i inne wydatki sztywne budzetu (znow
    myslenie politykow zrobmy cos zeby teraz sie domknelo, a potem to juz
    niech sie inni martwia), zwiazki zawodowe dbajace jedynie o wlasna dupe a
    majace interesy pracownikow gleboko. Brak zrozumienia zasad ekonomii przez
    95% spoleczenstwa i jakies 80% politykow. Nierowny start do konkurencji z
    zachodem w 89. To chyba te glowne.

    Pozdr.

  • 16. Data: 2004-07-23 20:28:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 23 Jul 2004 19:03:49 +0200, "Minister"
    <r...@o...pl> zakodował:

    >Wystarczy zapisać w ustawie że powiedzmy od 1 wrze?nia 2004 min.
    >wynagrodzenie ma wynosić np.20 zł/godz. i ?cigać bezwzględnie tych co się do
    >tego nie stosuj?.!!

    I te firmy, które miały jeszcze wątpliwości, czy zainwestować u nas,
    czy na Słowacji pozbędną się ich. Wiele z tych, które już
    zainwestowały wyniesie się. Bezrobocie wzrośnie (i trzeba będzie
    zwiększyć podatki, żeby nazbierać do budżetu tyle samo), szara strefa
    wzrośnie.

    Ja w naszym kraju nie zatrudniłbym pracownika, bo dostaje na rękę
    połowę tego, co kosztuje pracodawcę (w pierwszym przedziale
    podatkowym), ma furę praw i nawet jak się obija, to ciężko go zwolnić.
    A za pieniądze otrzymane od pracodawcy woli kupić przemycane rzeczy,
    wydać kasę za granica niż kupić produkty swego żywiciela (które uważa
    za tandetne - a przecież sam je produkuje).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 17. Data: 2004-07-23 20:29:43
    Od: "Mister Muscle" <i...@o...pl>

    Użytkownik "VERTRET" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ja wogóle nie widze sensu istnienia związków zawodowych. Szczególnie w
    > ostatnich 50 latach jest to twór zupełnie anachroniczny i do niczego
    > nieprzydatny.

    Można pokusić się o stwierdzenie, że jest przyczyną bezrobocia (związki
    starają się chronić ludzi już zatrudnionych walcząc o zwiększenie pensji,
    dodatków socjalnych-większe koszty pracy-przez co bezrobotni do tej pracy
    nie trafaiają).

  • 18. Data: 2004-07-23 21:27:57
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Fri, 23 Jul 2004 19:03:49 +0200, "Minister" <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >wzrośnie popyt > więc wzrośnie produkcja > więc powstaną nowe miejsca pracy
    >Nie chce mi się tego rozwijać szczegółowo ale zastanówcie się sami to
    [...]

    A czy mógłbyś dla mojej wiedzy sprawdzić i podać mi info, jaka jest
    minimalna płaca w USA ?

    Bardzo jestem ciekaw, a nie byłem w stanie znaleźć tej informacji.

  • 19. Data: 2004-07-23 21:29:47
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Fri, 23 Jul 2004 20:21:04 GMT, Shrek <l...@w...pl> wrote:

> [...]
    >95% spoleczenstwa i jakies 80% politykow. Nierowny start do konkurencji z

    Brak inwestycji w edukację i branże nowych technologii.

  • 20. Data: 2004-07-23 21:48:34
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Shrek" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > majace interesy pracownikow gleboko. Brak zrozumienia zasad ekonomii przez
    > 95% spoleczenstwa i jakies 80% politykow. Nierowny start do konkurencji z
    > zachodem w 89. To chyba te glowne.

    Dodałbym niskie kwalifikacje absolwentów, dodatkowo szybko ogłupianych przez
    pracodawców żądaniem wykonywania bieżączek. Potencjał innowacyjny polskich
    firm jest bardzo niski, a powtarzanie za innymi nie może przynosić dużych
    profitów.