PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie a ubezpieczenie

  • 1. Data: 2005-11-30 09:10:09
    Temat: Samozatrudnienie a ubezpieczenie
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Witam

    Mam własną działalność (sklep), nie zatrudniam nikogo (jeśli by to było
    istotne).
    Płacę te wszystkie zusy i inne haracze do państwa już od kilkunastu lat.
    Ostatnio doszły mnie słuchy, że jeśli będę miał (ja jako właściciel firmy)
    jakiś wypadek w pracy itp. to nie należy mi się odszkodowanie (należałoby
    się mojemu pracownikowi jakbym miał, ale nie mi), czy to prawda??

    Arek

  • 2. Data: 2005-11-30 09:29:47
    Temat: Re: Samozatrudnienie a ubezpieczenie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Arek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > jakiś wypadek w pracy itp. to nie należy mi się odszkodowanie (należałoby
    > się mojemu pracownikowi jakbym miał, ale nie mi), czy to prawda??
    Znaczy sie ze jak sobie noge zlamiesz czy cos w tym stylu to dostaniesz
    kase? To musisz sobie wykupic ubezpieczenie w jakims TU (np PZU) i tyle.
    Pracownik tez jesli sobie nie wykupi takiego ubezpieczenia (ew nie
    wykupi mu pracodawca) to odszkodowania nie dostanie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-30 12:08:17
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "badzio" napisał:
> [...]
    > Pracownik tez jesli sobie nie wykupi takiego ubezpieczenia (ew nie wykupi
    > mu pracodawca) to odszkodowania nie dostanie.

    No moment, to w takim razie od czego jest ubezpieczenie wypadkowe?

    --
    Arek

  • 4. Data: 2005-12-01 21:04:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Nov 2005 10:29:47 +0100, badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >Pracownik tez jesli sobie nie wykupi takiego ubezpieczenia (ew nie
    >wykupi mu pracodawca) to odszkodowania nie dostanie.

    OIDP jeśli wypadek zdarzy się w pracy, to pracownik dostaje odszkodowanie z ZUS
    czy jakoś tak.

  • 5. Data: 2005-12-02 09:42:01
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" napisał:
    > OIDP jeśli wypadek zdarzy się w pracy, to pracownik dostaje odszkodowanie
    > z ZUS
    > czy jakoś tak.

    No właśnie, pracownik tak, a ja jako właściciel podobno już nie, czy to
    prawda?

    --
    Arek