PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - ile razy można przedłużać ?

  • 1. Data: 2005-11-30 09:43:17
    Temat: Umowa zlecenie - ile razy można przedłużać ?
    Od: "Piotrek" <K...@i...pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony od ponad 2 lat na umowę zlecenie. Umowa podpisywana jest
    co miesiąc. Czy są jakieś ograniczenia dotyczące ilości takich umów
    następujących po sobie ?

    Pzdr

  • 2. Data: 2005-11-30 10:00:05
    Temat: Re: Umowa zlecenie - ile razy można przedłużać ?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    nie ma. umowa-zlecenie i o dzieło to KC a nie KP. Dzieki temu nie jestes
    zatrudniony tylko wykonujesz zlecenie.
    A czym to się różni w sensie prawnym to się nie będę rozpisywał

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-11-30 10:35:13
    Od: "Piotrek" <K...@i...pl>

    gromax wrote:
    > nie ma. umowa-zlecenie i o dzieło to KC a nie KP. Dzieki temu nie
    > jestes zatrudniony tylko wykonujesz zlecenie.
    > A czym to się różni w sensie prawnym to się nie będę rozpisywał

    Ok. dzięki za odpowiedź. Wracam do wykonywania mojego zlecenia, które
    zresztą wykonuję od przeszło 2 lat w godz. 9-17 w tym samym miejscu i za te
    same psie pieniądze.

    To taka moja mała refleksja nad pięknem tego świata. Ale nie przejmujcie się
    niewyspany dziś jestem.

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2005-11-30 10:39:32
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Piotrek [Wed, 30 Nov 2005 11:35:13 +0100]:

    > Wracam do wykonywania mojego zlecenia, które zresztą
    > wykonuję od przeszło 2 lat w godz. 9-17 w tym samym
    > miejscu i za te same psie pieniądze.
    >
    > To taka moja mała refleksja nad pięknem tego świata.

    Świat Ci wcale za Ciebie umowy nie podpisywał, wiesz...
    Nie ma nakazu pracowania na fikcyjne zlecenia, które są
    de facto umową o pracę.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 5. Data: 2005-11-30 10:41:48
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Jestem zatrudniony od ponad 2 lat na umowę zlecenie. Umowa podpisywana
    > jest co miesiąc. Czy są jakieś ograniczenia dotyczące ilości takich umów
    > następujących po sobie ?

    Było o tym bardzo wiele na tej grupie oraz na grupach *podatki*.
    Poszukaj w archiwum:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?num=25
    &hl=pl&lr=&group=pl

    Ja także się tym tematem interesuje i tam jest wiele cennych informacji
    od ludzi obeznanych w prawie cywilnym i prawie pracy.
    W moim przypadku problem dotyczy Żony, która podpisuje co miesiąć umowę
    zlecenie. Taki stan trwa już 10 miesięcy. Do jakiegoś czasu mi to nie
    przeszkadzało, lecz sytuacja zmieniła się kiedy zaczęła się żalić na
    dyskryminację i coś o dźwięcznej nazwie 'mobbing'. Ludzie mający
    podpisaną umowę - zlecenie z tą firmą wykonują TAKĄ SAMĄ PRACĘ jak
    pracownicy tejże firmy. Co to oznacza:
    - dokładnie te same zadania do realizacji, te same obowiązki;
    - taki sam czas pracy narzucony przez kierownika działu;
    - praca pod nadzorem kierownika działu;
    - praca w siedzibie firmy;

    Coś ich jednak musi różnić, prawda... otórz:
    - brak urlopów, w tym zdrowotnych - ludzie pracujący na zlecenie to roboty;
    - brak premii;
    - brak świadczeń socjalnych, jak: dodatki na dzieci - dzieci osób
    pracujących na zlecenie ...nie są dziećmi, wczasy pod gruszą - po co -
    i tak nie mają urlopów LOL, itp, itp;
    - brak zaproszeń na imprezy integracyjne;
    - inne rodzaje dyskryminacji: jeżeli coś idzie nie tak winni są ludzie
    pracujący na zlecenie i muszą zostawać dłużej w pracy + soboty, gdy
    wszystko idzie zgodnie z planem jest to zasługą pracowników za co
    otrzymują premię... LOL
    - i ostatnio przyszły z zachodu 'mobbing' - "jeśli nie podoba Ci się
    rodzaj umowy to uwierz mi, na Twoje miejsce jest wielu takich, którym
    nie będzie ona przeszkadzała" - takie słowa usłyszała Żona, gdy prosiła
    któryś raz o zmianę umowy zlecenie na umowę o pracę. LOL

    Powyższa wyliczanka jest teoretycznie zgodna z prawem cywilnym i prawem
    pracy - czysto teoretycznie jednak, gdyż nie trzeba być specjalistą
    prawa by zauważyć tu nadużycia. Bo choć prawdą jest, że nie ma czegoś
    takiego jak urlopy, świadczenia socjalne itp w ramach umowy zlecenie to
    jednak zauważmy, że nie mamy tu do czynienia z taką umową - to jest
    poprostu umowa o pracę tyle, że firmie łatwiej (czyt. TANIEJ) jest
    uważać ją za umowę-zlecenie.

    Jakie jest wyjście?
    Niestety, gdy nie dogadasz się z pracodawcą (jak w opisanym przypadku)
    tylko sąd pracy. Wnosisz sprawę o ustalenie stosunku pracy. Musisz to
    udokumentować i zacznij to robić nawet jeśli nie masz zamiaru
    wnosićsprawy. Równa się to oczywiście brakiem umowy w następnym miesiący
    (czyt. brakiem pracy). Dokumentacją może być: lista obecności na której
    "pomieszane są osoby pracujące na etat, a te na zlecenie", wykaz
    zrealizowanych zadań, itp - wszystko to co pokazuje dobitnie, że firma
    traktowała Cię jak pracowniak, wynagradzała jednak jak zleceniobiorcę.

    Dużo dało mi studiowanie takich przypadków opisanych już na tej grupie
    (patrz archiwum), a może ktoś wniesie świeżą porcję informacji w tym
    temacie. My jeszcze zbieramy dokumentację, chcemy się do tego mocno
    przygotować. Być może ktoś już jest po takiej sprawie sądowej i poda
    szczegóły.

    Powodzenia i pozdrawiam!

  • 6. Data: 2005-11-30 11:03:00
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

> [...]
    > temacie. My jeszcze zbieramy dokumentację, chcemy się do tego mocno
    > przygotować. Być może ktoś już jest po takiej sprawie sądowej i poda

    No nie wiem jak mozesz pozwolic na takie traktowanie zony - ja bym swojej zabronil
    podpisywania takich krzywdzacych umow!!!!!!
    Mozna Twoja zone zmusic do robienia jeszcze jakis rzeczy, ktorych ona tak bardzo nie
    lubi??

    A tak powaznie wystarczy nie podpisac kolejnej umowy zlecenia i juz po dyskryminacji
    - zadaj sobie pytanie dlaczego pracodawca tak broni sie przed podpisaniem umowy o
    prace i poczytaj watek nizej "swoboda zawierania umow"
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-11-30 11:40:33
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:
    > Ok. dzięki za odpowiedź. Wracam do wykonywania mojego zlecenia, które
    > zresztą wykonuję od przeszło 2 lat w godz. 9-17 w tym samym miejscu i
    > za te same psie pieniądze.

    Po pierwsze - widac sam sie na to godzisz, jedynie bys chcial inaczej.
    Po drugie - jezeli obowiazki wykonujesz w stalych godzinach i pod
    nadzorem przelozonego to jest to nielegalna praktyka. Mozesz sie
    poskarzyc,
    naslac kontrole. Jezeli dowiedziesz, ze tak bylo to firma bedzie miala
    problem.

  • 8. Data: 2005-11-30 11:42:52
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    podpisaniem umowy o prace i poczytaj watek nizej "swoboda zawierania umow"

    I to jest Twoim zdaniem wyjście z problemu?
    Na stadionach są burdy kiboli to zostawmy to tak jak jest - zawsze
    można przecież nie iść na mecz? Takie widzisz rozwiązania tego i
    podopbnych problemów? Ja widzę jeszcze inne - uznać stosunek pracy wobec
    ludzi którzy mimo umowy zlecenie wykonują czynności i zadania takie same
    jak te wynikające z umowy o pracę innych pracowników.
    Co myślisz o takim rozwiązaniu? Zbyt nielogiczne?

  • 9. Data: 2005-11-30 11:47:29
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak te wynikające z umowy o pracę innych pracowników.
    > Co myślisz o takim rozwiązaniu? Zbyt nielogiczne?

    Jasne, ze nielogiczne - kibice organizujacy burdy nie podpisuja z nikim umowy ze beda
    je organizowac
    To jest bardziej jak box - jestes zawodnikiem umawiasz sie na mecz a potem schodzisz
    z ringu i masz pretensje do przeciwnika, ze dostales po buzi - nie lubisz dostawac
    nie wchodz na ring
    Czy szef obiecal tej kobiecie umowe o prace? nie
    ona przyszla do niego i powiedziala, ze chce wykonywac zlecenie
    on powiedzial ok moge pani zaplacic x PLN
    ona powiedziala dobrze
    on przygotowal wzor umowy, w ktorej okreslil co obejmuje zlecenie
    ona po zapoznani sie z jej trescia nie wniosla zastrzezen co potwierdzila
    wlasnorecznym podpisem
    co wiecej jak twierdzi autor watku - potwierdza co miesiac
    czy to jest nielogiczne???
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-11-30 11:49:09
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

> [...]
    > jak te wynikające z umowy o pracę innych pracowników.
    > Co myślisz o takim rozwiązaniu? Zbyt nielogiczne?

    Aha jak zlecasz komus malowanie scian w domu,
    on przez tydzien przychodzi i maluje je od 8-18
    pod twoim bezposrednim nadzorem
    Czy jestes gotow uznac to za stosunek pracy??
    moim zdaniem powinienes zaplacic jeszcze za nadgodziny.