PracaGrupypl.praca.dyskusje › SZUKANIE PRACY !!!

  • 1. Data: 2002-03-05 20:13:14
    Temat: SZUKANIE PRACY !!!
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Nie załamuj się i pamiętaj:
    1) Pracodawcy to PENISY !!! Przepraszam, ale to i tak za mało jak na nich.
    2) W CV pisz to co chciałby usłysześ twój potencjalny pracodawca. Kłam !!!
    3) Na rozmowie kwalifikacyjnej nigdy nie mów prawdy, jeśli ta jest niekorzystna
    dla Ciebie !!! Kłam !!! Opisując możesz mówić o dokonaniach kolegi,
    przełożonego itp.
    4)Podczas rozmowy kwalifikacyjnej mogą spytać Cię o telefon do kogoś z
    poprzedniej pracy (nigdy aktualnej). Pomyśl wcześniej i pogadaj z wygadanym
    kolegą. I to jego telefon daj na rozmowie jako osoby mogącej udzielić
    referencji. Ostatnio znajoma tak zrobiła i rozmawiano z moim kolegą
    przbywającym akurat na Wyspach Kanaryjskich.Teraz pracuje ona w renomowanej
    firmie.
    5) Masz złe świadectwo pracy? Olej to. Powiesz, że prowadziłeś działalność
    gospodarczą i jako jednoosobowy przedsiębiorca świadczyłeś usługi akwizycyjne
    np. dla "Omegi" sp. z o.o. albo Stomil Olsztyn itp. Wiele firm tak robi. A
    umowa powiesz jest tajemnicą i nie pokazujesz. Możesz powiedzieć, że zamiast
    bycia bezrobotnym pracowałeś w USA na mieszkanie, jako informatyk na czarno
    oczywiście (lepiej brzmi)
    6) Celem każdego pracodawcy jest maksymalizacja zysku. Daje Ci to moralne prawo
    do sabotażu w wypadku powzięcia informacji o mającym nastąpić Twoim zwolnieniu -
    na przyszłość

  • 2. Data: 2002-03-05 20:23:35
    Temat: Re: SZUKANIE PRACY !!!
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

    He he he. Dobre. Zastosuje to przy kolejnej rozmowie.

  • 3. Data: 2002-03-05 22:06:01
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    prawo
    > do sabotażu w wypadku powzięcia informacji o mającym nastąpić Twoim

    popieram i jeszcze raz popieram

    pozdrowienia
    irek

  • 4. Data: 2002-03-05 23:39:40
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    [ciach - obelgi]

    Każdy mierzy własną miarką.
    Jeżeli obrażasz kilkadziesiąt / kilkaset tysięcy osób (zależnie jak liczyć),
    których w ogóle nie znasz, i większości z nich prawdopodobnie nigdy nie
    poznasz - to znaczy, że oceniasz według siebie.
    Moja firma nie jest może potentatem rynkowym, właściwie ciągle borykam się z
    bardzo różnymi problemami, nie będzie mnie stać w najbliższych miesiącach na
    zatrudnienie więcej niż dwóch osób, ale każdego potencjalnego pracownika, i
    nie tylko pracownika, traktuję jak uczciwego. Zdanie zmieniam dopiero gdy on
    sam da mi ku temu wyraźne powody. Oczywiście zabezpieczam się zawsze od
    strony formalnej, aczkolwiek wynika to raczej z wymogu prawnego i z faktu,
    że jestem raczej formalistą.

    Ludzie są bardzo różni, zdarzają się oczywiście niereformowalni, ale
    zasadniczo prawdą jest zazwyczaj (nie zawsze) zasada, iż ludzie odnoszą się
    do Ciebie w podobny sposób, w jaki ty odnosisz się do nich (lub ignorują).
    Pomijam przypadki niereformowalne, o których wspomniałem w poprzednim
    zdaniu, a na które ja osobiście oczywiście również natrafiłem (gdyż
    spotykanie ludzi, którzy są gotowi podeptać wszystko i wszystkich, jest w
    życiu nieuniknione - podobnie jak nieuniknione jest popełnianie błędów -
    wedle zasady "błędów nie popełniają tylko ci, którzy nic nie robią"). Wierzę
    jednak, mimo chwil zwątpienia, które zdarzają mi się w co bardziej
    drastycznych sytucjach, że są to czarne owce, które stanowią małą część
    społeczeństwa - tym bardziej, że trafiłem na wielu uczciwych ludzi (po obu
    stronach) z zasadami, którzy czyste sumienie stawiali zawsze ponad korzyści
    materialne, i wielokrotnie dali tego dowód.

    Reasumując - na głupotę staram się uodparniać. Szkoda zdrowia i nerwów.

    Pozdrawiam i życzę optymizmu
    Adam

  • 5. Data: 2002-03-05 23:40:22
    Od: "Tomek" <p...@h...pl>

    > Nie załamuj się i pamiętaj:

    Już się nie mogę doczekać kiedy będę miał następną rozmowę. Za chwile
    przerabiam zyciorys.

    Tomek

  • 6. Data: 2002-03-05 23:52:02
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r> wrote in message
    > He he he. Dobre. Zastosuje to przy kolejnej rozmowie.

    Cóż.... życze powodzenia.
    Kłamstwo tak czy siak wyjdzie na jaw podczas pracy (a właściwie okresu
    próbnego), szczególnie jeżeli dotyczy kompetencji zawodowych. Składając
    podanie np. na stanowisko programisty, nie mając zielonego pojęcia o
    programowaniu (podaję taki akurat przykład, gdyż znam go z autopsji) -
    człowiek nie może przecież liczyć, że będzie się wywijał od wykonywania
    podstawowych obowiązków dłużej niż przez kilka dni.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2002-03-06 00:06:02
    Od: "Tomek" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Adam F." <

> [...]
    > człowiek nie może przecież liczyć, że będzie się wywijał od wykonywania
    > podstawowych obowiązków dłużej niż przez kilka dni.

    Ale nikt nie mówi o tym że kominiarza będzie się pchał na programiste.

    Tomek

  • 8. Data: 2002-03-06 08:09:12
    Od: Wojtek <W...@e...szczecin.pl>

    Adam F. wrote:
> [...]
    > materialne, i wielokrotnie dali tego dowód.
    >
    > Reasumując - na głupotę staram się uodparniać. Szkoda zdrowia i nerwów.

    Niestety nie wszyscy pracodawcy są tacy jak ty. Wielu przesadza z
    wymaganymi kwalifikacjami,a po zatrudnieniu nie traktuje pracownika
    uczciwie.Jezeli na rozmowie widzę,że to co jest napisane w wymaganiach
    jest na wyrost, również na wyrost mówię o swoich umiejętnościach. Znam
    kilka przypadków,gdzie tak było. Niestety uważam,że w Polsce ludzie nie
    potrafią jeszcze robić interesów.Przede wszystkim NIE SZANUJEMY SIĘ
    NAWZAJEM.

    Wygadałem się.

    Pozdrawiam. Życzę samych miłych niespodzianek.

    Wojtek

  • 9. Data: 2002-03-06 10:06:57
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Wojtek" <W...@e...szczecin.pl> wrote:

> [...]
    > kilka przypadków,gdzie tak było. Niestety uważam,że w Polsce ludzie nie
    > potrafią jeszcze robić interesów.Przede wszystkim NIE SZANUJEMY SIĘ

    Ja wiem, że nie wszyscy są tacy.... chciałem tylko pokazać, że tak samo jak
    wśród pracowników, wśród pracodawców również są bardzo różni ludzie - nie
    można ich wszystkich mierzyć jedną miarką (ja nie wysuwam na podstawie kilku
    osób teorii, że wszyscy pracownicy to lenie). Poza tym denerwuje mnie
    kreowanie pracodawców na wroga publicznego numer jeden, oskarżanie ich
    hurtem o wszystkie możliwe nieszczęścia, a później narzekanie, że niechętnie
    zatrudniają pracowników. Jeżeli obrzucisz kogoś błotem, a później pójdziesz
    do niego po pieniądze, to chyba wiesz jak zareaguje....

    I jeszcze jedna kwestia - wiele osób korzystających z internetu
    sporadycznie, wchodząc na grupę taką jak ta, i czytając niektóre wypowiedzi
    (którym często nikt nie zaprzecza) - wyrabia sobie na tej podstawie zdanie w
    stylu "w tych internetach siedzą sami oszuści!" (zasłyszane). Co smutne, są
    to czasem ludzie na dość wysokich stanowiskach (i zupełnie by mnie to nie
    obchodziło gdyby nie fakt, iż ci ludzie często decydują o wielu rzeczach).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 10. Data: 2002-03-06 13:26:06
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    pójdziesz
    > do niego po pieniądze, to chyba wiesz jak zareaguje....

    No cóż mogę tylko dodać od siebie że żałuję iż nie natrafiłem na tak
    uczciwego pracodawcę
    za jakiego się podajesz, wierzę że tak jest.
    Ale cóż może powiedzieć osobą taka jak ja z 3 letnim stażem w kilku firmach,
    2 fakultetami,
    ze znajomością języka ang. perfect, ale trafiająca wciąż na pracodawców,
    którzy pod potrzebą chwili zatrudniają mnie na wykonanie tylko projektu, po
    to żeby po 2-3
    się mnie pozbyć. Oczywiście obiecują złote góry a potem przychodzi
    rozczarowanie !!!
    Mało tego, się później okazuje że ZUSu nie odprowadzili a na rozliczeniu
    podatkowym
    ominęli przykładowo 1 miesiąc nie wpisując go w PIT.
    I co ma ktoś taki myśleć jak ja, oraz koledzy którzy przewinęli się przez
    masę takich firm ?