PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Angli

  • 1. Data: 2002-03-05 20:12:32
    Temat: Praca w Angli
    Od: "Wojtila" <w...@w...ps.pl>

    Witam

    Czy ktos z grupowiczow pracowal moze w Angli jako informatyk, lub wogle
    w jakimkolwiek zawodzie. Jesli tak to moze zechcialby sie podzielic
    wrazeniami. Jakie podejscie maja anglicy do polakow?
    Jakie zarobki?
    Czy wosokie podatki?

  • 2. Data: 2002-03-06 12:54:38
    Temat: Re: Praca w Angli
    Od: "Gzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Do polakow podejscie jest z reguly dobre, a nawet bardzo dobre. Przynajmniej
    ja sie z takim spotkalem. Oczywiscie powod jest bardzo prosty - polacy jako
    pracownicy na obczyznie sa zaskakujaco solidni, pracowici etc. Polak zawsze
    z checia popracuje nadgodziny podczas gdy innokrajowiec bedzie krecil nosem.
    Tak wiec generalnie jest ok. Nie zapominajmy, ze w Londynie mieszka wiecej
    'elementu naplywowego' niz 'czystych anglikow', wiec do innosci kazdy jest
    przyzwyczajony.

    Jezeli chodzi o zarobki to oczywiscie zalezy jakie kwalifikacje, jaka branza
    itd. Generalnie jednak (co nie jest chyba odkrywcze) kilkukrotnie wyzsze niz
    tutaj.

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2002-03-07 09:23:32
    Od: Charlie Root <l...@w...edu.pl>

    Gzegorz <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Jezeli chodzi o zarobki to oczywiscie zalezy jakie kwalifikacje, jaka branza
    > itd. Generalnie jednak (co nie jest chyba odkrywcze) kilkukrotnie wyzsze niz
    > tutaj.
    a jak jest z pozwoleniem na prace? wystarczy znalesc pracodawce i hop?
    i czy pracodawcy maja jakies wieksze (formalne) problemy przy zatrudnianiu
    kogos z zagranicy?
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 4. Data: 2002-03-07 11:03:28
    Od: "Gzegorz" <g...@p...onet.pl>

    "Charlie Root" <l...@w...edu.pl> wrote in message
> [...]

    > a jak jest z pozwoleniem na prace? wystarczy znalesc pracodawce i hop?
    > i czy pracodawcy maja jakies wieksze (formalne) problemy przy zatrudnianiu

    Z pozwoleniem na prace to zalezy. Jezeli masz okreslone umiejetnosci i
    udokumentowane doswiadczenie mozesz probowac zalatwiac sobie robote przed
    wyjazdem. Oni juz tam ze swojej strony zalatwia wszystkie formalnosci (wiza
    itd). To odnosi sie jednak glownie do specjalistow i jak powiedzialem
    majacych spore doswiadczenie. Jezeli takowym nie jestes, albo nie masz
    zbytniego doswiadczenia, zazwyczaj odbywa sie to tak, ze wjezdzasz do Anglii
    na wize studencka i tam juz na wlasna reke szukasz sobie pracy. Pracy jest
    sporo a z wiza studencka przysluguje ci prawo do pracy w niepelnym wymiarze
    godzin (22 tygodniowo) tak wiec pracodawca nie boi sie bo nie zatrudnia cie
    na czarno.

    Najczesciej limit 22 godzin i tak jest pozniej ignorowany i pracujesz na
    pelen etat. Jezeli spisujesz sie w miare dobrze i masz dobre uklady z
    szefem, mozesz poprosic go o wyslanie do HomeOffice'u podania o przyznanie
    ci pozwolenia na prace. Z tym tez nie ma zazwyczaj wiekszego problemu, ale
    pozwolenie przyznawane jest tylko na okreslona posade (tzn jezeli zmienisz
    robote pozwolenie staje sie niewazne).

    To tyle co mi przychodzi do glowy.
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2002-03-08 12:43:47
    Od: Charlie Root <l...@w...edu.pl>

    Gzegorz <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Z pozwoleniem na prace to zalezy. Jezeli masz okreslone umiejetnosci i
    mozna prosic jakies strony dla "specjalistow" (nie wiem czy sie lapie, z tego
    co piszesz/zrozumialem to nie, ale zobaczyc mozna ile mi brakuje ;)
    dzieki za wszystkie odpowiedzi
    Lukasz