PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rzucie okiem na moj cv i lm!

  • 1. Data: 2005-11-02 18:06:46
    Temat: Rzucie okiem na moj cv i lm!
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Witam i pozdrawiam.
    Rzucicie okiem na moj cv i lm.
    Mozecie go znalezc na stronie meantic.w.interia.pl
    Pomozcie prosze.
    Szukam pracy od 5 miesiecy i nic.
    Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.
    Narazie.
    Tomek

  • 2. Data: 2005-11-02 18:56:02
    Temat: Re: Rzucie okiem na moj cv i lm!
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Meantic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    CV:

    Wywal ten 1 semestr na fizyce. Tym, ze sie zaczelo cos i porzucilo po tak
    krotkim czasie, nie ma sie co chwalic. Odejscie ze studiow po 1 semestrze w
    oczach wielu czytelnikow CV moze wygladac na dowod niekonsekwencji lub
    niezdecydowania. Zauwazalnej dziury w zyciorysie Ci to nie robi. Zapytaja,
    to powiesz, ale nie ma co z tym wyskakiwac z wlasnej woli.
    Tytul pracy magisterskiej umieszczaj w CV wysylanym do tych, ktorzy oferuja
    stanowisko jakos powiazane z umiejetnosciami i zainteresowaniami, na ktore
    ten temat wskazuje. Hermetyczny temat pracy mgr czy licencjackiej nie
    zwiazany ze stanowiskiem moze odstraszac i sugerowac, ze naprawde to
    interesujesz sie czyms zupelnie innym niz ktos, dla ktorego najwiekszym
    marzeniem jest dane stanowisko :)

    Stacja Shell: za duzo. Przytnij te liste obowiazkow i zostaw to, co moze
    zrobic najwieksze wrazenie. Ktos, kto rekrutuje na kierownika sprzedazy,
    przypuszczalnie doskonale wie, z jakich elementow sklada sie np. obsluga
    klienta.

    Powinienes tez od razu tutaj umiescic swoje osiagniecia, o ktorych piszesz
    niemal na samym koncu CV. Osiagniecia na tej stacji Shell masz powazne, a
    takie dobre informacje powinny sie znalezc bardziej na poczatku, tak, zeby
    sie od razu rzucaly w oczy. W ten sposob:

    daty miejsce pracy
    zakres obowiazkow:
    -
    -
    -
    osiagniecia:
    -
    -
    -

    Podobnie zostanie pracownikiem miesiaca w Office Depot wrzuc do sekcji
    "osiagniecia" w opisie pracy w tej firmie.

    Najwiecej trzeba pozmieniac w sekcji "Kwalifikacje i umiejetnosci".
    Popelniasz czesty blad pchania do jednego wora zupelnie roznych rzeczy i
    rozpisywania sie zamiast podawania faktograficznych informacji. To sprawia
    wrazenie nieuporzadkowania.

    "moją pasja jest zarządzanie grupą osób (rekrutacja, kontrola, szkolenia,
    motywacja, dyscyplina)" - to powinno sie znalezc w LM, nie w CV, podobnie
    jak wszystkie inne do systemow operacyjnych.

    Nie pisz "potrafie obslugiwac kazdy system operacyjny, od ... po ...." - po
    pierwsze wyglada smiesznie, bo wymienione przez Ciebie systemy nie sa wcale
    jedynymi, jakie istnieja i zaloze sie, ze sa takie, ktorych obslugiwac nie
    umiesz ani nawet o nich nie slyszales, po drugie - caly ten komentarz nie
    jest potrzebny. Podajesz fakty: "Obsluga systemow operacyjnych takiego,
    takiego i takiego". O Office wystarczy napisac "Biegla znajomosc pakietu
    Office". Dobra znajomosc prawa pracy i konsumenckiego; prawo jazdy kat. B. I
    wystarczy - od razu robi sie przejrzysciej. O swojej kreatywnosci,
    motywowaniu i reszcie pisze sie w LM. W CV sie podaje suche fakty.

    Teraz LM. Masz w nim swietne kawalki. Na przyklad mowisz z miejsca firmie,
    co oni na Tobie zyskaja, a nie, czego Ty chcesz (co robi wiekszosc). Unikaj
    wstawek takich jak "To jest fakt", bo brzmi, jakbys nie byl pewien, czy Ci
    uwierza w to, co piszesz, a to nie zdradza pewnosci siebie.

    Twoj LM ma jednak straszna, okropna wade. Jestes na bakier z interpunkcja, a
    miejscami takze z gramatyka i stylistyka (np. "A co najważniejsze dla
    ukazania mojej dużej wartości dla Państwa firmy jest to,"). Wykracza to poza
    dopuszczalne ramy niezgrabnosci kogos, kto nie jest humanista, a caloksztalt
    tych bledow sprawia wrazenie, ze list byl pisany nerwowo i pospiesznie (za
    duzo krotkich zdan, ktore powinny byc czescia innego zdania), bez nalezytej
    koncentracji albo ze masz problemy z wyslawianiem sie. W CV masz tez sporo
    jak na taki dokument literowek, co moze budzic podejrzenia o niedbalosc.
    Przysiadz do korekty albo daj to do sprawdzenia komus, kto mial w ogolniaku
    piatke z polskiego. Przy rekrutacji na stanowiska, na ktore jest duzo
    chetnych, takie szczegoly sie czesto bardzo licza.

    I.

  • 3. Data: 2005-11-02 19:54:43
    Od: "mystek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.
    hej

    tak z innej beczki - co to jest: "wysokie miejsca w tajemniczym kliencie" ?
    Przyznam, że "tajemniczo" to brzmi ;-)
    ja nie jestem specjalistą od cv i listów, ale mnie razi właśnie duża ilość
    błędów - gramatycznych, interpunkcyjnych i czasami zjadanie ogonków (e
    zamiast ę itp). Ale na tym punkcie mam jakieś zboczenie chyba ;-)

    pozdrowienia i powodzenia w szukaniu pracy, mam nadzieję, tej wymarzonej.
    Bartek

  • 4. Data: 2005-11-02 19:59:56
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Meantic napisał(a):
    > Witam i pozdrawiam.
    > Rzucicie okiem na moj cv i lm.

    Nie wiem dlaczego, ale zamiast polskich liter widzę spacje.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2005-11-02 20:04:49
    Temat: Odp: Rzucie okiem na moj cv i lm!
    Od: "Lukasz" <b...@b...pl>

    > Rzucicie okiem na moj cv i lm.

    - nie widzę polskich znaków w Twoim PDF-ie (jakiś problem techniczny). Być
    może ten sam problem ma wielu potencjalnych prawcodawców, do których
    wysyłałeś.
    - pierwsze doświadczenie: "zarządzanie" i "administracja" powinny być przed
    "obsługa klienta" i "zarządzanie towarem". W dalszej części tekstu jesteś
    typowym szefem, a tutaj na pierwszym miejscu podkreślasz, że stoisz za ladą.
    Przeczysz samemu sobie.
    - "moją pasją jest... (... dyscyplina)" wymieniłbym na coś w ropdzaju
    "współpraca". "Dyscyplina" jedno słowo psuje wszystko - wydaje mi się, że
    jesteś zarozumiałym sadystycznym dupkiem, a nie mądrym szefem.
    - powinieneś gdzieś dodać coś w rodzaju "cenionym przez zarząd i
    pracowników" - świadczy o tym, że jestes dobry w tym, co robisz i
    niekonfliktowy
    - "moją pasją są komputery, a dokłądniej notebooki" - brzmi głupio -
    wyrzuciłbym "a dokładniej notebooki"
    - Linux i Windows, to jeszcze nie wszystkie systemy operacyjne. Znajomość
    Linuksa przez nieinformatyka, to cenna wiedza, ale pisząc "wszystkie" tylko
    o dwóch systemach tym samym powiedziałeś "słabo znam się na komputerach".
    Czyli zaprzeczyłeś samemu sobie. Dodaj "np." i będzie ok.
    - 9-letni samochód. Taki szef, a nie stać cię na nowszego cienkusia? Wywal
    "z 1997 roku". Ta informacja mówi na Twoją niekorzyść.
    - "tajemniczym kliencie" powinno być w cudzysłowie

    Tak podsumowując doświadczenie masz świetne, ale Twoje CV kreuje Cię na
    kogoś, kto po trupach osiągnie swój cel. Ja bym Cię nie przyjął, bo lubię
    normalne stosunki w pracy, a nie wyścig szczurów. Ale są firmy, które
    szukają właśnie szczurów. Więc dla nich jesteś idealny. Poza tym z Twojego
    CV wynika, że łatwo dajesz się manipulować. To cenna zaleta na rynku pracy.
    :)

    Gdyby to było moje CV, to bym je trochę zmiękczył z "zarozumiałego dupka -
    szczura" w stronę "mądrego i sprawnego szefa".

    Mam nadzieję, że się nie obraziłeś :)

    Pozdro Lukasz,
    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 6. Data: 2005-11-02 20:22:00
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    Nazwa tego dokumentu to Curriculum vitae a nie vitea. Literówka w stopce
    razi. W tekście jest dużo literówek, które mogą świadczyć o napisaniu tego
    dokumentu "na szybko" i niechlujstwie autora.

  • 7. Data: 2005-11-02 20:41:09
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    Meantic napisał(a):
    > Witam i pozdrawiam.
    > Rzucicie okiem na moj cv i lm.

    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    "kali byc, kali miec krowa"
    dokladnie, tragedia.

    > Narazie.
    > Tomek

    narazie
    patryk

  • 8. Data: 2005-11-02 20:47:04
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005 19:06:46 +0100, "Meantic" wrote:

> [...]
    >Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    >Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    Witam,
    Jako że spędzam kolejny, bezproduktywny dzień, to postanowiłem napisać
    Twoje cv od początku - poszło na priv (w razie czego pozmieniaj style,
    żeby lepiej wyglądało). Mam nadzieję, że natchnie mnie to do jakiejś
    pracy. Jak Ci się nie podoba to co spłodziłem, to po prostu wywal do
    kosza.

    Uwagi:
    - ślij w rtf lub doc, a nie w pdf'ie, bo z doświadczenia wiem że
    ludzie nie wiedzą co to w ogóle jest ten akrobat
    - cv ma być przejrzyste, to jest ulotka, szybka prezentacja. To Ty
    jesteś sprzedawcą i masz zachęcić kupującego do zatrzymania wzroku na
    jakimś świstku papieru na 10 sekund dłużej. Wszystko ma być czytelne,
    masz pokazać że jesteś uporządkowany i umiesz zorganizować i ułatwić
    pracę sobie i innym
    - cv ma być krótkie, to jest migawka z Twojego życiorysu zawodowego -
    jak sądzisz że jesteś taki super to napisz i wydaj autobiografię, a
    nie zawracaj dupy kolesiowi, któremu po 10 godzinach pracy szef kazał
    przejrzeć karton wypocin jakiś grafomanów ślących makulaturę z całej
    Polski
    - wytnij zbędne informacje, zostaw tylko namiary, jak będą chcieli
    wiedzieć coś więcej to się skontaktują, cv i lm nie mają na celu
    zastąpienia rozmowy kwalifikacyjnej - mają zaciekawić
    - zacznij sprzedaż od najważniejszych rzeczy - co jest takiego
    niezwykłego że skończyłeś zaocznie Zarządzanie i Marketingowanie w
    Koziej Wólce? Jak trafisz na snoba z syndromem stolycy to i tak
    pójdziesz do kosza. Normalnych ludzi nie obchodzą papierki tylko
    umiejętności, zacznij od tego, informacje o edukacji wywal na koniec.
    - nie pisz o rzeczach niewygodnych - jak sami się spytają o dziury w
    cv, czy o handel padliną to dopiero się tym pochwalisz

    Pamiętaj - szanuj czas swój i czytającego!

    Schemat:
    1) Imię i nazwisko
    - zdjęcie - podobno jest to przydatne, ze względu na ilość kandydatów
    (łatwiej ich zapamiętać)
    2) kontakt
    - tel. kom.: numer pod którym jesteś zawsze dostępny
    - e-mail: załóż sobie konto na jakimś darmowym serwisie (tylko nie
    Gmail) w formacie: t...@c...pl lub
    t...@c...com (nie wstawiaj podkreslnikow, kropek itp.
    bo to łatwo przeoczyć i trudniej zapamiętać)
    - adres: tu słać listy
    3) doświadczenie zawodowe (krótko i na temat!)
    - obowiązki: kolejność ustal w zależności od stanowiska na które
    aplikujesz tzn. gdy aplikujesz na kierownika grupy, to wymieniaj
    zarządzanie ludźmi w pierwszej kolejności, jak handlowca w b2c to
    obsługę klienta, b2b to negocjacje z kontahentami; dorzuć więcej
    informacji tylko jeśli jest to niezbędne (aplikujesz do Orlenu to pisz
    o Shellu; do Tesco to pisz o sklepie itp.)
    4) wykształcenie:
    - Immona już pisała o tej fizyce - do kosza
    - zostaw szkołę średnią, bo świadczy o tym że od zawsze byłeś
    handlowcem...
    5) informacje dodatkowe:
    - prawo jazdy kat. B, własny samochód
    - uregulowany stosunek do służby wojskowej
    - język angielski - komunikatywny (jeśli masz na myśli podstawowy to
    na koniec, bo nie masz czym się chwalić; jeśli zaawansowany to na sam
    początek)
    - dobra znajomość pakietu Microsoft Office
    6) Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

    Co do LM to już sugerowano byś dał to komuś do poprawienia, żeby
    nabrało to jakiejś płynności - ja Ci nie pomogę, bo nie mam talentu.
    Jeśli informacje pominięte w przygotowanej przeze mnie wersji CV
    uważasz za istotne to wrzuć je do LM.

    A tak w ogóle to zabawa w rozpoznawanie tajemniczego klienta pewnie
    była przednia ;-) "ty, a ten z brodą? - Nieee, już prędzej ten w
    kapeluszu"

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 9. Data: 2005-11-02 21:12:00
    Od: "Konrad Zach" <k...@k...com>

> [...]
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    Czytając Twoje CV od razu nasunęło mi się kilka uwag :

    - obsługa systemów : przysłowiowe Okienka ( czy nie będzie czytelniej po
    prostu MS Windows ? - równie dobrze można napisać : przysłowiowy Łerd:) )
    - moją pasją jest zarządzanie grupą osób - kojarzy się z tyranią :) . Z
    pasją można żeglować, zbierać znaczki , czytać książki - tak mi się wydaje
    - mnóstwo "byków" gramatycznych, interpunkcyjnych
    - w celu maksymalizacji efektów stosuję zasadę : Żaden wynik mnie nie
    zadowala ... - żałosne i nieco sztuczne
    - wysokie miejsca w tajemniczym kliencie - a nie lepiej w projekcie
    Tajemniczy Klient ?

    Jeśli chodzi o LM :

    - interpunkcja - tragedia
    - gramatyka - tragedia+

    I generalnie z punktu widzenia potencjalnego czytelnika Twojego LM :
    proponuję mniej nachalności i pewności siebie , raczej delikatne przekazanie
    czytelnikowi swoich zalet. Mnie osobiście odrażają hasła typu : Jestem
    idealny, jestem najlepszy, nie zatrudnisz mnie = stracisz itp :)

    Ale to tylko moje przemyślenia

    Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniu pracy,

    Konrad

  • 10. Data: 2005-11-02 21:13:42
    Od: "Therminator" <t...@i...pl>

> [...]
    > Wyslalem chyba z 100ofert i 0 konkretnych rozmow.
    > Tragedia. Walcie prosto z mostu co jest w moich cv i lm nie tak.

    hej,
    nie jestem HR - tylko pisze co mi sie nasunęło:
    1. Jako CV nie zdaje egzaminu - zbyt pachnie uniewersalnością
    2. Nie piszesz, gdzie wysyłasz to CV - może nie trafiasz w branżę
    3. CV powinno być zwięzłe a to pasuje do wszystkiego - czyli niczego.
    4. Jeżeli podpierasz to CV "standardowym" LM to nie masz szans firmie, gdzie
    pracują normalni ludzie.

    Moje spostrzeżenia:
    1. CV powinieneś "przycinać" do konkretnego pracodawcy
    np. do marketingu i sprzedaży akcentować osiągnięcia w tej dziedzinie,
    podając jako wsparcie metody informatyczne, do firm informatycznych nie masz
    z czym startować.
    2. Najpierw zaczął bym od doświadczeń zawodowych - bo mogą być ważniejsze od
    wykształcenia,
    3. Zrezygnowałbym ze zdjęcia - bo zdjęcie powinno się dodawać tylko na
    wyraźne życzenie pracodawcy (jego obecność świadczy o uniwersalnnym CV),
    4. Nie podkreślałbym aspektów związanych tylko z zarządzaniem - świadczą
    one tylko o ograniczaniu się do jednego tematu - a to może świadczyć tylko o
    dążeniu do stanowsk kierowniczych lub podobnych, bez własnego wkładu w pracę
    np. fizyczną lub wykonawczą (w razie potrzeby) - a to nie jest zbyt mile
    widziane .
    5. Na stanowiska kierownicze masz jeszcze zbyt mały staż. Na razie
    powinieneś startować na stanowiska bardziej handlowe.
    6. Pseudoinformatyczne doświadczenia przsunąłbym w dziedzinę narzędzi
    wspomagających, i traktowałbym je jako potężne narzędzie do analiz
    ekonomicznych w temacie handlu czy sprzedaży.
    7. Jak na razie z Twojego CV wynika, że Twoje doświadczenia są największe w
    branży paliwowej. Jak myślisz czy potencjalni pracodawcy z innych branż będą
    chętni do zatrudnienia speca z branży paliwowej? W Twoim CV powinien być
    nacisk na metody i sposoby osiągnięcia sukcesu a nie branże.
    8. Nie chwaliłbym się nawet super-giga-mega-ultra-prowadzeniem klasy CC ;-)
    tylko ograniczyłbym się do info, od którego roku posiadasz PJ, i że
    posiadasz własny pojazd.
    9. Przeredaguj CV - bo w tej postaci bardziej nadaje się na posadę
    akwizytora niż kierownika czegokolwiek.

    Napisałem co myślę o tym CV.
    Jest to moja subiektywna ocena - ale należy doceniać inteligęcję czytających
    Twoje CV osób i w ten posób do nich docierać.
    Jeżeli na forum - jakim jest niniejsza lista szukasz porad (przy zerowej,
    konkretnej odpowiedzi na 100 listów do potencjalnego pracodawcy) to znaczy,
    że nie nadajesz się jeszcze na stanowiska, na które aplikujesz.

    Podpisano:
    Taki Sobie Kierownik w Takiej Sobie Firmie, który już Trochę w Takich Sobie
    Firmach Popracował na Informatycznych Stanowiskach i nie tylko -
    czyli Michał.

    PS.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia w szukaniu pracy