PracaGrupypl.praca.dyskusjeRzućcie okim na mój cv i lm [ponownie] › Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
  • Data: 2005-11-06 12:21:15
    Temat: Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    Od: fabio <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dkj5qc$oqj$1@atlantis.news.tpi.pl>, m...@i...pl
    says...

    > Dlaczego stwierdzasz, ze wychwalam swoje zaslugi.
    > Ja pracuje to pracuje na maksa, nie oszcz?dzam sie. Uwazasz, ze jak
    > osiagnalem sukces tu i tam, to mam tego nie pisac. Czy to zle jak sie pisze
    > o sobie dobrze.

    Oczywiscie, ze nie. Ale zle jak piszesz na swoj temat piesni pochwalne
    zamiast pisac konkrety. Pozwol innym stwierdzic, czy osiagnales sukces,
    czy tez nie. Znacznie bardziej przekonujace jest stwierdzenie, ktore
    oznacza osiagniecie pewnego stopnia we wlasnym rozwoju, ale nie jest
    bezsposrednim stwierdzeniem: osiagnalem sukces, jestem dobry, jestem
    znakomity.

    Zupelnie inaczej to wyglada tak:

    * wprowadzenie procedury skrajacej o 20% czas wytworzenia [czegos tam]
    * przekroczenie o 40% realizacji budzetu za 2005 rok

    To sa punkty, ktore konkretnie mowia o osiagnieciach, a ich calosc moze
    dac obraz taki, ze udalo Ci sie osiagnac sukces. Stwierdzenia
    'osiagnalem sukces w tym, doskonale znam to' to tylko puste slowa i do
    tego przechwalki, ktore sugeruja, ze pozjadales wszystkie rozumy, a tego
    typu ludzie stoja w miejscu.

    > Nie zgadam sie, ze moje cv to lanie wody. Bo ja wody nie leje, ja stwierdzam
    > fakty.

    Nie. Twoje CV to sa zadne fakty. To tylko przejaskrawiona pozytywna
    ocena tych faktow przez Ciebie samego. 'Wprowadzilem efektywne
    procedury' to zaden fakt. To tylko Twoja ocena tego, ze wprowadziles
    jakies procdury, ktore Tobie wydaja sie efektywne. Ponownie polecam
    dobra ksiazke Harry'ego Millsa 'The Artful Persuasion,' w ktorym opisany
    jest przypadek Mercedesa.

    W 1994 roku Mercedes po intensywnych testach wyrzucil do kosza plan
    skorzystania z hasla reklamowego 'Simply the best car in the world.'
    Mimo tego, ze wielu zarliwie wierzy, ze Mercedes to najlepszy samochod
    na swiecie, slogan zostal uznany za zniechecajacy dla potencjalnych
    klientow. Jedynym sposobem, w jaki sposob firma samochodowa moze obecnie
    zdobyc zaufanie jest cytowanie niezaleznych ratingow przez zewnetrzne
    firmy.

    Podobnie w Twoim przypadku stwierdzenia 'osiagnalem sukces, wprowadzilem
    efektywne procedury' zniechecaja i sprawiaja wrazenie lania wody. Kazdy
    z nas w dobie wszechobecnej reklamy wyrobil sobie juz mechanizm obronny
    przed haslami typu 'jestesmy najlepsi.'

    ..:: fabio