PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy - przyczyna

  • 11. Data: 2010-08-25 07:45:25
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy - przyczyna
    Od: z <z...@g...pl>

    Krzysztof pisze:

    > W jaki sposób miałby możliwość pochwalić się tym? Na stronie
    > internetowej firmy? ;-)
    > Czy może raczej jedynie w opowieściach przy kieliszku wśród znajomych i
    > rodziny.

    Usłyszałem argument że to ja będę miał złą opinię.

  • 12. Data: 2010-08-25 07:48:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał

    > Usłyszałem argument że to ja będę miał złą opinię.

    Tylko dlatego, że to Ty wypowiedziałeś umowę??
    Kufa, ten facet naprawdę ma coś z głową :/

    K.

  • 13. Data: 2010-08-25 07:55:48
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 25 Sie, 09:15, z <z...@g...pl> wrote:

    > Jeszcze jedna sprawa.
    > Mam podpisać że byłem na urlopie choć nie byłem. Dlaczego się boi
    > oficjalnego wypłacenia ekwiwalentu za urlop. Podatki???

    Bo urlop nalezy się w naturze.

  • 14. Data: 2010-08-25 08:53:39
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pracodawca boi się żeby go nie ścigano za "mobingowanie" pracowników.
    > Na jego miejscu aż tak bym się nie bał ale może o czymś nie wiem ;-)

    Wszystko to bez sensu i się kupy nie trzyma.
    Jeżeli Ty wypowiedziałeś umowę nie musisz podawać żadnych przyczyn.
    Jeżeli umowę zawartą na czas nieokreślony wypowiedział pracodawca, musi
    podać przyczynę wypowiedzenia. Przyczyna musi być rzeczywista i ważna (takie
    są stanowiska sądów pracy w orzecznictwie). W oparciu o podaną przez
    pracodawcę przycznę możesz się sądzić o przwrócenie do
    pracy/odszkodowanie/zadośćuczynienie.
    Jeżeli w końcu okresu wypowiedzenia pracodawca chce "się dogadywać" i
    zmienić wypowiedzenie na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron to coś
    jest nie halo - może cię przecież zwolnić z obowiązku świadczenia pracy w
    okresie wypowiedzenia. Kasę dostajesz, przychodzić nie musisz.

    > Jeszcze jedna sprawa.
    > Mam podpisać że byłem na urlopie choć nie byłem. Dlaczego się boi
    > oficjalnego wypłacenia ekwiwalentu za urlop. Podatki???

    Podatki nie mają tu nic do rzeczy bo będąc na urlopie też otrzymujesz za to
    wynagrodzenie, więc wszystkie świadczenia i tak muszą być spełnione.
    Jeżeli chodzi o urlop niczego nie podpisuj, bo możesz nie mieć ani urlopu
    ani pieniędzy a to ci się należy jak psu buda. Musi wypłacić ekwiwalent lub
    wysłać cię na urlop. Nawet jeżeli nie chcesz urlopu pracodawca może cię na
    niego wysłać i nie możesz odmówić.
    Jeżeli jednak zostaniesz wysłany na urlop a wolałbyś kasę, bierzesz w
    trakcie urlopu zwolnienie lekarskie i juz nie jesteś na urlopie, a za urlop
    należy ci sie ekwiwalent. Wszystko to należy robić z wyczuciem bo pracodawca
    może Cię zwolnić nawet w okresie wypowiedzenia "dyscyplinarnie" czyli
    rozwiązać umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia z przyczyn leżacych po
    stronie pracownika. Bacz więc byś swym postępowaniem nie dostarczył mu
    powodów i dowodów.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-08-25 09:13:16
    Od: z <z...@g...pl>

    Jackare pisze:

    > Wszystko to bez sensu i się kupy nie trzyma.

    Wiem :-)

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
    Wymusiłem na pracodawcy 4 dni urlopu na żądanie. W kwitach będzie
    inaczej ale mtv. Na wypowiedzeniu dopisałem przyczynę. Niech ma.
    Kasa będzie rozliczona 31. Obiecałem że coś jeszcze podłubię na kompie w
    domu (instrukcja do przeskładania) i wszyscy będą zadowoleni. :-)
    A teraz zabieram swoje manele i śmigam do nowej roboty.

  • 16. Data: 2010-08-25 09:22:11
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Przyczyna musi być rzeczywista i ważna

    BTW - czy istnieje jakaś odgórnie ustanowiona "pula przyczyn" dozwolonych
    przez sądy pracy czy też można podać dowolną, logicznie brzmiącą przyczynę?
    Pytanie może na pozór infantylne, ale spotkałem się już z opiniami, że nie
    wolno sobie wpisywać czegokolwiek czyli np. "pracownik przestał spełniać
    pokładane w nim oczekiwania", bo to nie jest przedstawienie rzeczywistości
    tylko subiektywna ocena pracodawcy.

    > może cię przecież zwolnić z obowiązku świadczenia pracy w okresie
    > wypowiedzenia. Kasę dostajesz, przychodzić nie musisz.

    Tu uwaga - pracownik musi wyrazić na to zgodę.

    K.

  • 17. Data: 2010-08-25 12:22:40
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > "pracownik przestał spełniać pokładane w nim oczekiwania", bo to nie
    > jest przedstawienie rzeczywistości tylko subiektywna ocena pracodawcy.

    przecież własnie napisałes że ma to być rzeczywista przyczyna.
    Słowo "oczekiwanie" wyraźnie wskazuje życzeniowość a nie fakty.
    Rozumiem, że "handlowiec nie wyrobił założonych planów sprzedażowych" i
    w związku z tym "nie spełnił oczekiwań". Ale równie dobrze może to
    oznaczać "fajna była laska i miałem nadzieje na spotkania poza pracą,
    ale ona głupia nie chciała to ją zwolniłem"

  • 18. Data: 2010-08-25 12:56:35
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym "nie spełnił oczekiwań". Ale równie dobrze może to oznaczać "fajna
    > była laska i miałem nadzieje na spotkania poza pracą, ale ona głupia nie

    Z jednej strony racja, ale z drugiej strony dlaczego pracodawca miałby mieć
    dożywotnio uwiązane ręce kimś, kogo efekty pracy są niezadowalające albo
    ktoś inny jest lepszy od niego? Czasem nie da się tego zmierzyć czy pokazać
    palcem w sposób jednoznaczny.
    Taki przykład niemal na czasie z mojego podwórka - niedawno do firmy wróciła
    kobieta po urlopie macierzyńskim (czy nawet już wychowawczym, nie znam
    szczegółów). Przez cały czas jej nieobecności zastępowała ją inna
    dziewczyna, która w rezultacie okazała się o niebo lepsza, bardziej
    kompetentna i efektywna od swojej poprzedniczki (pomijam już fakt, że jako
    zwykły człowiek czy znajoma z pracy, jest o wiele milszą osobą ;-). No i
    zonk, bo to była umowa tylko na zastępstwo i dziewczyna musi odejść. Wszyscy
    w firmie zgrzytają zębami, ale szef rozkłada ręce tłumacząc, że nie można
    tak "hop-siup" wypowiedzieć umowy o pracę kobiecie, która wraca "po ciąży"
    do pracy. Oczywiście teoretycznie można, bo kobieta nie jest już w okresie
    ochronnym, ale właśnie tutaj pojawia się problem, co miałby napisać na
    wypowiedzeniu "znalazłem o wiele lepszą zastępczynię" czy "pracownica
    okazała się zerem w porównaniu do swojej następczyni" ;-) Każda przyczyna
    będzie tylko jego subiektywną oceną.

  • 19. Data: 2010-08-25 14:55:19
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > ktoś inny jest lepszy od niego? Czasem nie da się tego zmierzyć czy pokazać
    i czyz nie jest to dobra okazja żeby użyc "porozumienia stron"?

> [...]
    > do pracy. Oczywiście teoretycznie można, bo kobieta nie jest już w okresie

    Opinia pracowników nie koniecznie musi byc zbieżna z potrzebami firmy. I
    wcale się nie dziwie że szef mówi wam tak jak mówi, chociaż nie
    konieczine to musi być prawda

> [...]
    > wypowiedzeniu "znalazłem o wiele lepszą zastępczynię" czy "pracownica
    > okazała się zerem w porównaniu do swojej następczyni" ;-) Każda przyczyna

    jakby chciał znaleźć przyczynę to by znalazł. Najwyraźniej dla niego nie
    ma większego problemu z tym kto pracuje na danym stanowisku. Albo
    inaczej - nie ma przesłanek że akurat ta a nie inna dziewczyna. Czemu od
    razu zakładac że ta "tymczasowa" jest lepsza? bo na czas zastępstwa się
    pokazywała z jak najlepszej strony? to tylko gdybanie, ale spójrz na to
    okiem pracodawcy, a nie pracownika

  • 20. Data: 2010-08-25 15:06:12
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

> [...]

    > że "handlowiec nie wyrobił założonych planów sprzedażowych" i w związku z

    Na przykład.
    Albo w założeniu miał np. wdrożyć i rozkręcić sprzedaż produktu X i kiepsko
    mu wyszło.
    Albo miał przeorganizować dział techniczny i nie do końca poszło tak jak
    trzeba.
    W każdym przypadku jakieś tam efekty są, widać, że pracownik się nie
    opitalał, ale właśnie - efekty są "jakieś", a nie "oczekiwane".
    Czy to są już fakty czy jeszcze życzenia?

    > Ale równie dobrze może to oznaczać "fajna była laska i miałem nadzieje na
    > spotkania poza pracą, ale ona głupia nie chciała to ją zwolniłem"

    Mowa stricte o pracy i obowiązkach z nią związanych, więc nie mieszajmy do
    tego spraw prywatnych (w tym marzeń sennych przełożonego ;-)

    K.